האוהלים היו לסמל המחאה החברתית של קיץ 2011, ויש מי שחזר אליהם בעקבות העלייה במחירי הדירות ובשכר הדירה ברחבי הארץ. דינה לייבמן, סטודנטית מבאר שבע, הציבה יחד עם חבריה אוהלים בעיר במחאה על יוקר המחיה, ובריאיון לאולפן ynet היא מספרת על הסיבות לצעד: "כל 100 שקלים שמוסיפים לשכר הדירה הם 100 שקלים שנלקחים מהכיס שלנו, שלא תמיד יש לנו מאיפה להשיג אותם".
"יש פה בעיה, שאני חושבת שכולנו מרגישים אותה. הופך להיות יותר ויותר קשה לחיות כאן", היא מספרת בריאיון לאולפן ynet. "מצד אחד אומרים לנו ללכת לפריפריה כשאנחנו מתלוננים על יוקר הדירות, אבל בפועל גם בפריפריה המחירים עולים והשכר שאנחנו צריכים לשלם הוא ממש כמו במרכז. זה מחייב אותנו לצאת לרחוב ולדרוש שינוי", הוסיפה.
3 צפייה בגלריה
מחאת אוהלים בבאר שבע נגד מחירי הדיור
מחאת אוהלים בבאר שבע נגד מחירי הדיור
"מקווה שאנשים יבואו, כי נשבר כבר". לייבמן ואוהל המחאה
3 צפייה בגלריה
מחאת אוהלים בפרדס חנה נגד מחירי הדיור
מחאת אוהלים בפרדס חנה נגד מחירי הדיור
"זו לא בעיה אישית אלא בעיה כללית". אוהלי מחאה שהוצבו בפרדס חנה
(צילום: מיכל סהר)
- כמה עלה אצלך שכר הדירה? "זו לא בעיה אישית שלי אלא בעיה כללית. מדד המחירים לצרכן עלה ב-5% בחודש האחרון, וזה בנוסף לעליות מחירים אחרונות. זה לא הגיוני. אומרים שזה מאות שקלים, חושבים שזה משהו זעום. באחוזים זה הרבה, וכמו שאמרתי, אנחנו לא מרוויחים כמו במרכז. כל 100 שקלים שמוסיפים לשכר הדירה הם 100 שקלים שנלקחים מהכיס שלנו, שלא תמיד יש לנו מאיפה להשיג אותם".
- המאבק צובר תאוצה? הצטרפו עוד סטודנטים תושבי באר שבע? "בינתיים התחלנו בלהציב אוהלים ולהצהיר שאנחנו כאן, ואנחנו קוראים לכולם להגיע לפה במוצאי שבת. פתחנו קבוצת ווטסאפ ויש בה כבר יותר מ-100 משתתפים. אני מקווה שאנשים יבואו, כי נשבר כבר".
- יש אצלכם אוכלוסייה יותר מבוגרת? "אנחנו רק בתחילתה של המחאה. בקבוצה יש גיוון - יש אנשים שהם במקור מבאר שבע, יש צעירים, מבוגרים וסטודנטים".
3 צפייה בגלריה
אוהלים בשדרות רוטשילד
אוהלים בשדרות רוטשילד
"לא היו דרישות מסודרות, היה קושי בהגעה לאחדות". מחאת האוהלים ב-2011
(צילום: עמית מגל)
- את מאמינה שזה יגיע לאותם ממדים של 2011? "אני מאוד מקווה שזה יהיה גדול ומשמעותי. אני חושבת שלא פחות חשוב מהמספרים, צריך שהמחאה תבוא עם דרישות מגובשות. הרבה דברים התפספסו במחאה של 2011 - לא היו דרישות מסודרות, היה קושי בהתארגנות ולהגיע לאחדות. זה ההבדל - הפעם נבוא בדרישות מסודרות לממשלה ולא נפסיק עד שהן יתממשו".
- זו מחאה פוליטית? "לא, ממש לא. זה לא שייך לשום מפלגה. זו בעיה שנמשכה ולא נפתרה כאן בשום ממשלה. אני קוראת לממשלת השינוי להיות באמת השינוי שאנחנו כולנו מצפים לו. זה צו השעה, וזו בעיה של כולם - חילונים, דתיים, ימנים, שמאלנים, יהודים, ערבים - זה הזמן לפעול. קמתם על המכנה הרחב ביותר, אז בואו תפעלו למען המשבר שמאחד את כולנו. אנחנו זקוקים לפתרון".