2 צפייה בגלריה
עיסא אבו אלקיעאן
עיסא אבו אלקיעאן
עיסא אבו אלקיעאן
נאג'ח, אביו של עיסא אבו אלקיעאן בן ה-12 מחורה, שנפגע באורח אנוש בהצתה של מעבדת סלולר שהוצתה ומת אתמול מפצעיו, סיפר היום (חמישי) בכאב על אובדן בנו.
"הוא היה ילד מחונן, חמוד ויפה. אין לנו תשובות", אמר בשיחה עם ynet. "כבר חודשיים שאנחנו בבית החולים, הוא היה בהכרה תקופה", סיפר נאג'ח. "דיברתי איתו ושאלתי אותו אם הוא זוכר מה קרה. הוא סימן לי שכן. הוא זיהה אותי, את אימא ואת האחים שלו. הוא חייך ותקשר איתנו בלי קול. כאב לו הרבה אז נתנו לו תרופות כדי שיישאר מורדם".
2 צפייה בגלריה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
(צילום: בראל אפריים)
אביו של עיסא בבית החולים, לאחר האירוע
(צילום: בראל אפרים)

נאג'ח סיפר כי כבר שלושה שבועות שעיסא נלחם בזיהום שלקה בו, והמצב שלו הידרדר מיום ליום עד שגופו נכנע. "כל שבוע ניתחו אותו וביצעו השתלות עור. לא היה דבר שהרופאים לא ניסו. עיסא החזיק מעמד והיה חזק מאוד, למרות שמצבו היה אנוש הוא הצליח להחזיק מעמד חודשיים".
האב ניסה להתנחם בכך שאת חג הקורבן הספיקה המשפחה לחגוג לצד הבן. "הוא סימן לנו לפעמים שנעזור לו, הייתה לנו תקווה שהוא יחזור", אמר.
הארכת מעצר לאחד החשודים בהצתה

עיסא, שאושפז מאז המקרה במצב אנוש, הועבר בחודש שעבר למחלקת הכוויות בבית חולים שיבא תל השומר. אביו סיפר לאחר ההצתה כי בנו התלווה אליו לעבודה במפעל, וביקש את רשותו לצאת למעבדה. "התקשרו אליי ואמרו לי שהילד היה בחנות שנשרפה", שחזר אז. אחד העובדים, כך טוען האב, זיהה את המציתים - ודיווח על כך למשטרה.
בחודש שעבר הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שלושה אחים - זקריה (25), איוב (21) ומועד אבו אלקיעאן (21) - ואדם נוסף בגין הצתת החנות. חוקרי ימ"ר נגב ייחסו לשלושה עבירה של ניסיון רצח, אך בסופו של דבר הם הואשמו בהצתה, חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה בנסיבות מחמירות, היזק בזדון ושיבוש מהלכי משפט. כעת נשקלת אפשרות להחמיר את כתב האישום בגין רצח.
על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד שולי רוטשילד, האחים אבו אלקיעאן הציתו את העסק על רקע סכסוך קרקעות. השלושה הגיעו באור יום ברכב ללא לוחיות זיהוי לחנות טלפונים באזור התעשייה בחורה, שם תקפו באמצעות אלות את בן משפחתם והציתו את החנות בבנזין.