בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע הבוקר (רביעי) מותו של גבר בן 48 שנפצע אמש אנושות מירי של תושב אכסאל שפתח באש לעבר קרובי משפחתו בנצרת - ולאחר מכן שם קץ לחייו. בכך עלה מניין הנרצחים באירוע לארבעה. המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות הטרגדיה. מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה עומד על 50.
1 צפייה בגלריה
זירת האלימות בנצרת
זירת האלימות בנצרת
הזירה בנצרת
(צילום: תיעוד מבצעי מד״א)
היורה הגיע בשעת ערב לבית אחותו בנצרת - ואז רצח את גיסו, אחיו של הגיס ודודם של השניים. הגבר שמותו נקבע הבוקר הוא אח נוסף של הגיס. אחותו של היורה נפצעה קשה ואימו נפצעה באורח קל עד בינוני. מיד לאחר הירי לעבר בני המשפחה, שם המתנקש קץ לחייו.
חקירת המשטרה עד כה העלתה כי הרקע לירי בערב חג עיד אל-פיטר הוא עימות במשפחה. ד"ר גיל הירשהורן, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי העמק בעפולה, עדכן על מצב האחות: "הפצועה פונתה במצב קשה והובהלה מיד לחדר ניתוח לייצוב מצבה. לאחר הניתוח היא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ ולפי שעה מצבה יציב". מצבה של האם שאושפזה בבית החולים רמב"ם מוסיף להיות קל עד בינוני.
צוותים של מגן דוד אדום קבעו את מותם של שלושת הנרצחים שאותרו בזירה ללא הכרה. הפרמדיק רומן בלמן סיפר: "מדובר בזירה מורכבת, ראינו נפגעים מפוזרים בזירה במרחק של כ-200 מטרים ביניהם. שלושה גברים כבני 40 היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום". מותו של הנרצח הרביעי נקבע כאמור בבית החולים רמב"ם.
תושב נצרת אמר אתמול אחרי מסע הרצח: "מדובר בטרגדיה נוראית, תושבי נצרת נמצאים בערב החג ופתאום נפל עלינו הרצח המזעזע הזה והנורא הזה, אין מילים לתאר את האסון".
ארגון "יוזמות אברהם", שפועל לקידום שיתוף פעולה ושוויון בין יהודים וערבים בישראל, מסר: "מדובר בעוד מקרה טרגי ומצער שממחיש לנו שוב את נחיצות סנכרון כל הגופים והרשויות בהשקעה חסרת פשרות במאבק בפשיעה. אך לאחרונה קיצצה הממשלה בתקציבים אלו - ומספר הקורבנות מטפס. המדינה חייבת להעלות את הנושא בסדר העדיפויות הממשלתי".