הפרשה הזאת מרחפת כבר 25 שנה כענן שחור מעל המשטרה ושירות בתי הסוהר, ועד כה לא הגיעה לפתרונה: תת-גונדר ד"ר יעקב זיגלבוים, שהיה קצין רפואה ראשי בשב"ס ואחד הבכירים בארגון, נרצח בבוקר 6 במאי 1998 בפיצוץ מטען במכוניתו בעת שנסע דרך מחנה צריפין לעבודתו ברמלה. חרף משאבים אדירים וכ-100 חוקרים שהוקצו לכך, עד כה לא נתפסו המחסל, המחסלים או מי שהזמין את הרצח. עדות חדשה שתישמע כאן בסדרה "רצח רופא השב"ס" של ynet Original, עשויה לסייע לחשוף מי עומד מאחורי הרצח. צפו בפרק הראשון.

מתוקף תפקידו במערך הרפואי של שב"ס הייתה לזיגלבוים השפעה מכרעת על חיי כל הכלואים בשב"ס. הכיוון המרכזי הראשוני שנבדק היה קשור ליחסיו עם אסירים רבי השפעה: הראשון היה קשור בעוזי משולם, שנכלא שנים ספורות קודם לכן על רקע פעילותו במסגרת המאבק לחשיפת פרשת ילדי תימן והמזרח. החשד היה שזיגלבוים לא אישר לו טיפולים רפואיים שביקש, ובשל כך חוסל על ידי חסידיו שמחוץ לכלא.
עוד ב-ynet Original: • סם המוות - יותר ממכר ממורפיום, יותר קטלני מהרואין: סם המוות שזלג מבתי החולים לרחוב. סדרה בשני פרקים • הנסיעה האחרונה של עמית - סדרה תיעודית בשלושה פרקים הכוללת פרטים חדשים, עדויות וצילומים בלעדיים שמבקשים לשפוך אור על מה שבאמת קרה בליל התאונה שבה קיפחה סגן עמית איטח את חייה • נוכל. רוצח. מיליונר - סדרה תיעודית שחוזרת אל פרשת הרצח שהסעירה את ישראל ואת גרמניה בשנות ה-90 - ואל חייו הסוערים לא פחות של הרוצח, אילן טסלר, מאחורי הסורגים • שורת חיפוש: "סקס ישראליות" - הקורבנות, המפיצים ואוזלת היד של המשטרה - סדרה החושפת את תעשיית הפצת תמונות עירום בטלגרם
פורסם לראשונה: 20:34, 09.02.23