חודשי מאסר ותשלום פיצויים: בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (שלישי) עשרה חודשי מאסר בפועל על נדב לוי, שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי, שהתחשמלה למוות במקלחת בדירתה ששכרה ממנו בשנת 2017. לוי נידון גם למאסר על תנאי, ויחויב בתשלום פיצויים על סך 60 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
שני ברדיצ'בסקי
(באדיבות המשפחה)
דני ברדיצ'בסקי, אלמנה של שני, הגיב לגזר הדין ואמר ל-ynet כי "אנחנו מאוכזבים. ציפינו לפחות ל-15 חודשים ולפיצוי גבוה יותר. אנחנו מבינים שגזר הדין יכול היה להיות מקל יותר ולכן אנחנו מסתכלים גם על חצי הכוס המלאה. עורך הדין שלו הודיע לנו שהוא יערער על ההרשעה, אז הסיפור תם אך לא נשלם.
"ואני ושני היינו ביחד שבעה חודשים לאחר שהכרנו בשידוך. אחרי שלושה חודשים החלטנו להתחתן, ושישה ימים לאחר הערב הכי שמח שלנו שני התחשמלה למוות. עוד קשה לי להביע תחושות על גזר הדין, אני צריך לעכל עוד יום או יומיים", אמר.
בחודש ינואר בשנה שעברה גזר בית המשפט תשעה חודשי מאסר בפועל על נאשם נוסף בפרשה, אז נקבע כי ירצה את עונשו בעבודות שירות. אליהו יחיא (66) מטירת כרמל ניתק את ממסר הפחת בדירה, לאחר שהועסק על ידי לוי כ"חשמלאי". הפרקליטות הגישה ערעור על גזר דינו, ובספטמבר 2023 בית המשפט המחוזי החמיר את עונשו. הוא נידון לעשרה חודשי מאסר בפועל, אותם לא ניתן להמיר בעבודות שירות.
האסון אירע באוגוסט 2017, כשבוע אחרי חתונתם של שני ודני ברדיצ'בסקי, שעברו להתגורר בדירה שבועיים לפני כן. שני בת ה-24 נכנסה למקלחת, פתחה את זרם המים, ספגה מכת חשמל, התמוטטה ואיבדה את הכרתה. בעלה דני שחזר מבית הכנסת הבחין באשתו ללא הכרה והתקשר למד"א - אך כל מאמצי צוות ניידת טיפול נמרץ להצילה לא הועילו.
בתום חקירה של המשטרה החליטה פרקליטות מחוז חיפה להגיש כתב אישום לבית משפט השלום בעיר נגד נדב לוי, ששימש כאחראי ומחזיק בדירה מטעם סבו, ונגד אליהו יחיא, ששימש כאיש תחזוקה בדירה מטעמו של לוי.
הפרקליטות טענה כי יחיא ביצע עבודות חשמל רשלניות מבלי שהייתה לו הכשרה מתאימה ומבלי שהחזיק ברישיון חשמלאי, ואלה הובילו למותה של שני. הוא הביע צער על מעשיו והסביר כי פעל בחוסר זהירות ומבלי שהקדיש חשיבה מספקת להשלכות מעשיו.
אז ביקשה התובעת עו"ד רונית גרניק מבית המשפט להרשיע גם את נדב לוי בעבירה של גרימת מותה ברשלנות. השופט שלמה בנג'ו כתב בפתח הכרעת הדין: "זוג צעיר שזה עתה נישא התגורר יחד בדירה שנשכרה מלוי. מערכת החשמל בדירה לקתה בליקויים שונים שדווחו ללוי על ידי הדיירת הקודמת. הוא פנה לאיש התחזוקה שלו יחיא, שהסתבר כי אינו חשמלאי מוסמך, לטפל בתקלות החשמל. הוא גישר על מפסק הפחת והותיר את הדירה ללא הגנה מפני התחשמלות. למרבה האסון, בסמוך לאחר מעבר הזוג לדירה, התחשמלה הכלה למוות בעודה במקלחת. זרם חשמל שזלג לצנרת המקלחת היכה בה עד מוות".
באשר להתנהלותו של לוי, כתב השופט כי "במחדליו, גרם הנאשם למותה של המנוחה ברשלנותו, כי רבה היא. מצבור הראיות, לצד הוראות החוק והדין, לימדו כי ללוי כמשכיר הדירה אחריות לגרימת מותה מאחר שלא העמיד לרשותה, טרם ההשכרה ותוך כדי השכרת הדירה והשימוש בה, דירה בטוחה החפה מסיכונים למשתמשים במערכת החשמל שבה.
"הנאשם הגדיל לעשות, ושכר את יחיא, שאינו חשמלאי מוסמך, לתקן תקלות חשמל בדירה ולהחליף מפסק פחת בלוח החשמל, ואישר לו לנתק את הדירה ממפסק הפחת, תוך שאפשר לבני הזוג המשך שימוש בה מספר ימים ללא כל הגנה, ומבלי שהוא מתריע ומזהיר אותם מפני סכנת המוות שיש בכך", סיכם השופט.