1 צפייה בגלריה
עמר בר לב, מנסור עבאס ועיסאווי פריג' בכנס החומש לפיתוח כלכלי של החברה הערבית
עמר בר לב, מנסור עבאס ועיסאווי פריג' בכנס החומש לפיתוח כלכלי של החברה הערבית
השר עמר בר-לב לצד ח"כ מנסור עבאס
(צילום: שאול גולן )
איומים על יו"ר מפלגה ועל שר בממשלה מובילים להצמדת אבטחה ולמעצר: אבטחה הוצמדה על יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, בעקבות איומים שקיבל על רקע העובדה שהוא ומפלגתו חלק מממשלת בנט-לפיד.
במקביל עצרה היום (ד') המשטרה חשוד שאיים בפוסט בפייסבוק על השר לביטחון פנים עמר בר-לב. החשוד, בן 27, כתב בין היתר לבר-לב: "הלוואי ויעשו עליך לינץ' יא בוגד". שופטת בית משפט השלום באשקלון, נגה שמואלי מאייר, אמרה בהחלטתה כי "קיים חשד סביר בעוצמה הנדרשת לשלב זה כי המשיב ביצע את העבירה המיוחסת לו". מעצרו של החשוד הוארך עד מחר.
עורכי הדין ניר יסלוביץ', אסתר בר ציון וויקטור אוזן, המייצגים את החשוד, הגיבו: "מדובר במעצר מיותר ופוגעני. בכוונתנו להוכיח לבית המשפט שמרשנו לא היה צריך להיעצר ולא הייתה כל עילה מוצדקת לעשות כן. אנחנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט יורה על שחרור מרשנו בהקדם".

בר-לב גרם ביממה האחרונה לסערה בתוך הממשלה, כשכתב כי בשיחה עם תת מזכירת המדינה של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד, "היא התעניינה בין היתר באלימות המתנחלים". היום סירב השר לביטחון פנים לחזור בו מאמירתו, אך הפעם התייחס ל"אלימות מתנחלים קיצוניים". בציוץ בטוויטר כתב: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים".
הציוץ אתמול הרתיח את הצד הימני של הממשלה, וראשונה להגיב הייתה שרת הפנים איילת שקד שתקפה אותו: "התבלבלת. המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. ‏האלימות שממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקת"בים על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גברת נולנד".
עוד" ניר יסלוביץ'עו''ד יסלוביץ'צילום: רונית ינון
בצהריים, שעות אחרי שראשי המתנחלים דרשו ממנו לגנות את בר-לב, כתב ראש הממשלה נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו: "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם". הערב קיים ראש הממשלה שיחת הבהרה עם בר-לב ואמר לו שלא נכון להכליל ציבור שלם. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השיחה הייתה טובה ובין השניים קשרי עבודה טובים.