העיתונאית עפרה לקס, תושבת לוד, כמעט ונהרגה אמש (יום רביעי) כשקליע תועה חדר לביתה בזמן שישנה במיטתה. "הכדור פספס אותי, אני בשוק", אמרה הבוקר בריאיון לאולפן ynet. "הרעש זה משהו אחד, אבל המשמעויות: כל פעם נרצחים פה אנשים ונפצעים. כדור תועה אצלי בבית, היה לי נס גדול. בירכתי הגומל".
המשטרה הודיעה שעצרה הלילה 13 תושבי שכונת פרדס שניר בלוד בחשד למעורבות בירי. בתום חקירה שניים מהם נכלאו.
"זה כדור 7.62, אפילו לא כדור של M-16 אלא יותר גדול", הוסיפה לקס. "ישנתי במיטה שלי, אני עדיין לא מבינה איך זה פספס אותי. הוא נכנס מהתריס ופגע בשולחן, ליד המיטה. המצב פה זוועה".
2 צפייה בגלריה
הקליע שפגע בביתה של עופרה לקס
הקליע שפגע בביתה של עופרה לקס
"השוטרים לא יכולים לבד". עפרה לקס והפגיעה בשולחן שסמוך למיטתה
( צילום: מירי שמעונוביץ)
2 צפייה בגלריה
הקליע שפגע בביתה של עפרה לקס
הקליע שפגע בביתה של עפרה לקס
הקליע שפגע בביתה של עפרה לקס
לדברי לקס, "הירי אפילו לא היה ברחוב שלנו, אלא כנראה מרחוב יותר מרוחק, אבל מצאנו את הקליע בבית. היו כמה שעות של יריות, זאת לא עיר גדולה ואתה שומע את זה מכל השכונות. זה פשוט קטסטרופה, משהו לא נורמלי. נרצחים פה אנשים כל הזמן, וגם נפצעים, ויש אנשים שלא קורה להם הנס שקרה לי. עצרו בלילה אחד 13 אנשים - אבל השוטרים המקסימים שעובדים קשה לא יכולים לבד. מחר העצורים ישתחררו וירקדו ברחובות, צריך לעשות עבודה הרבה יותר עמוקה ויסודית שכוללת חקיקה, כדי להיכנס לזה בכוח - ולא רק בלוד".
הדר מילר, תושבת לוד גם היא, סיפרה כי "אנחנו שומעים יריות ורואים את הקליעים ברחובות. שומעים על נרצחים וזה עובר לנו ליד האוזן, נהיה שגרה שהיא לא הגיונית ולא נורמלית. זה לא נתפס, אנחנו בלב מדינת ישראל, ליד נתב"ג, רבע שעה מתל אביב, נמאס לנו כבר להגיד את זה".
לדבריה, "אנחנו רוצים שלחיים שלנו יהיה ערך, לדעת שאנחנו נכנסים למיטה שלנו בבית ולא נרצחים. זו בקשה כל כך גדולה?".

תושבי מושב ניר צבי, נזכיר, סובלים גם הם מהירי הבלתי פוסק בלוד, ולידי ynet הגיעו תיעודים רבים של צרורות ירי שנשמעים גם במושב - האחרונים שמהם מהלילה (הסרטון למעלה). "ילדים מתעוררים בלילה בבהלה", סיפר אחד התושבים. "אנחנו מתקשרים ל-100 ושומעים את התסכול של המוקדנים שעונים שהם מכירים ושזה בטיפול".
ראש העיר לוד יאיר רביבו, שמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ואחיו הוא ח"כ אליהו רביבו מהליכוד, צייץ בייאוש בעקבות הירי לבית של לקס כי "אם חוק השב"כ לטיפול בפשיעה הערבית לא יעבור מיד, אני קורא להפלת הממשלה. תתחילו להתרגל שהקואליציה מונה 63 ח"כים - גייסתי אחד (אחיו), ואגייס עוד ארבעה".
רביבו מוחה על כך שמתחילת השנה נרצחו בלוד שמונה בני אדם מירי, ועוד עשרות נפצעו או ניצלו מאירועים כאלה. לקריאתו הצטרף גם ראש מועצת שדות דן שבה נמצא גם מושב ניר צבי, דוד יפרח, שאמר כי "ככה נראה חוסר משילות וחוסר חוק במדינה שלנו. מסכנים במשטרה, אין להם כוח אדם והם לא מצליחים לתת מענה למצוקה של התושבים שממש מפחדים".
גם ח"כ אליהו רביבו עצמו התייחס לכך ואיים בציוץ בטוויטר: "כל זמן שהליכי החקיקה בנושא חוק השב"כ אינם מקודמים, אני רואה את עצמי חופשי ממחויבות קואליציונית. הגעתי לכנסת במטרה להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל, לצורך כך העלתי הצעת חוק כחלק משלל הצעות בנושאי משילות למעורבות השב"כ בפשיעה פלילית חמורה שלצערי הממשלה אינה מקדמת, חרף ניסיונותיי להידבר עם כל מקבלי ההחלטות. הגיעה העת להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל שחיים תחת אש יום-יום בלב ליבה של המדינה".
יו"ר הקואליציה אופיר כץ השיב לח"כ רביבו: "מי שחושב שהוא משוחרר ממחויבות קואליציונית, שיראה עצמו כמשוחרר מתפקידיו בקואליציה".
במקביל, אותר הבוקר מטען חבלה סמוך לבניין בלוד, שבו מטפלים חבלני המשטרה. האמל"ח הועבר להמשך בחינה ומיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי.