בחיפה הצהובה לא ילמדו מחר ומחרתיים בבתי הספר והגנים. בתל אביב האדומה מתכוונים לחזור לפעילות "הפגתית". ובירושלים הצהובה אומרים כי הלימודים ישובו "רק כשנדע שהילדים בטוחים".

משרד החינוך ופיקוד העורף הודיעו אתמול על מודל הרמזור החדש, אבל הבלגן עדיין גדול. ברוב הערים טרם מסרו כיצד יתקיימו הלימודים מחר ובימים הבאים, אבל ככל הנראה שברוב היישובים ימשיכו בימים הקרובים ללמוד בזום.
היום חזרו ילדי גני הילדים ותלמידי בתי הספר היסודיים והתיכוניים ללמידה, בינתיים מרחוק, ובדגש על פעילות ומתן מענה רגשי חברתי.
1 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף בשל המצב הבטחוני
הנחיות פיקוד העורף בשל המצב הבטחוני
(צילום: פיקוד העורף)
החלוקה מעתה תהיה לפי צבעים - באזורים אדומים לימודים רק בזום, בצהוב הלימודים יתקיימו במוסדות החינוך בתלות בין היתר במרחב מוגן ובכוח האדם, ובאזורים ירוקים ניתן יהיה לשוב לבתי הספר ולגנים.
אבל בינתיים, אי-הוודאות היא השולטת. כך, למשל, בחיפה הודיעו שמערכת החינוך תמשיך גם ומחר ומחרתיים בלמידה מרחוק - אף שהוגדרה כעיר צהובה. "בכל הערכות המצב עמד לנגד עיני המשתתפים דבר מרכזי אחד: השמירה על ביטחונם המלא של הילדים, התלמידים והצוותים החינוכיים", נמסר מעיריית חיפה.
גם בקריית אתא הסמוכה הודיעו שימשיכו מחר בזום. בקריית מוצקין, עיר צהובה אף היא, הודיעו כי מתארגנים לפתיחת מוסדות החינוך המיוחד, ובהמשך לפתיחת כל מוסדות החינוך - ובכפוף לאישור מנהל המחוז של משרד החינוך ופיקוד העורף.
בירושלים, שכמו חיפה וערי הקריות מוגדרת כעיר צהובה, אמרו כי הלימודים הפיזיים יחזרו רק כשנדע שהילדים בטוחים, כשיש אבטחה בבתי הספר ושיש נהגים להסעות. הם לא ידעו להגיד מתי זה צפוי לקרות.
בתל אביב אמרו כי ממחר בעיר יחזרו לפעילות הפגתית, באופן מדורג והיברידי, בהתאם למרחבים המוגנים בבתי הספר ובהתאם לאילוצי הצוות.
"במחוז דן, הכולל אותנו, הפעילות מוגדרת הפגתית, לא לימודית", אמרו בעיריית תל אביב. "משמע בכל פעם לקבוצה אחרת של תלמידים, לפי קיבולת המיגון, מצבת כוח האדם של הצוות והחלטת מנהל או מנהלת בית הספר. זו אינה פעילות חובה, והיא מגיעה על מנת לתת מענה רגשי וחברתי לתלמידים הזקוקים לכך, ומעוניינים לצאת מהבית ולפגוש חברים בבית ספר, וכמובן על פי החלטתכם כהורים".