עשרות המנהיגים שהגיעו מרחבי העולם אל הלוויית המלכה אליזבת בלונדון התקבלו אמש (ראשון) באירוע קבלת הפנים שערך בנה, המלך צ'רלס, בארמון בקינגהאם.
מטרת קבלת הפנים הייתה לערוך מפגש חברתי, מעין מינגלינג אינסופי בין מנהיגים, והאווירה עצמה הייתה נינוחה. ראשי מדינות, דוכסים ורוזנים התארחו בשלושה אולמות שבהם הסתובבו מלצרים שהגישו יין ופטיפורים.

"הלוויית המאה" בלונדון - כתבות נוספות

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שמייצג את ישראל באירועי האבל הרשמיים יחד עם רעייתו מיכל, התקבל על-ידי הממונה על בית המלכה ובהמשך התלווה אל קצין במשמר המלכה, שלו סיפר כי אביו שירת במשמר.
בשיא האירוע נכנס למקום המלך צ'רלס עם המלכה הרעיה קמילה והחליף כמה מילים עם האורחים. למקום הגיעו בני מלוכה נוספים, בהם הנסיכה אן ובעלה, אדוארד ורעייתו, ובהמשך גם יורש העצר וויליאם ואשתו קייט, שסיפרה לבני הזוג הרצוג על כך שהצטערה שלא הצטרפה אל בעלה בביקורו האחרון בישראל.
4 צפייה בגלריה
הלוויית המלכה אליזבת השנייה
הלוויית המלכה אליזבת השנייה
הזמין עשרות מנהיגים לארמון והסתובב עם המלכה הרעיה. צ'רלס השלישי
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
הלוויית המלכה אליזבת השנייה
הלוויית המלכה אליזבת השנייה
הנסיכה אן ואחיה בהלוויה
(צילום: AP)
בין המנהיגים שנפגשו עם הרצוג ורעייתו ושוחחו עימם היו הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל, נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, איתם גם התחבק. רעיית הנשיא הרצוג, נפגשה גם עם אולנה זלנסקה, איתה שיתפה פעולה בכמה נושאים ושוחחה איתה עד כה דרך הזום. השתיים התחבקו, וזלנסקה עצמה התקבלה בחום ובאהדה מצד המנהיגים ובנות זוגן. גם הקיסר של יפן מצא את עצמו מול בני הזוג הרצוג ושוחח איתם, ומלך ספרד, פליפה, ניגש לדבר איתו גם.
באירוע השתתפו לא מעט מנהיגים ממדינות ערב, בהם מלך בחריין ששוחח עם הרצוג על נסיעתו הצפויה לממלכה במפרץ, שליט דובאי, ואף אמיר קטאר שלחץ את ידו של הרצוג, אף שהיחסים בין המדינות אינם רשמיים. יורש העצר הסעודי בן סלמאן לא נכח בקבלת הפנים, אך אחיו של מלך מרוקו ייצג את ארצו וסיפר להרצוג כמה הקהילה היהודית חשובה למלך.
4 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג מגיע להלווית המלכה אליזבת השנייה
נשיא המדינה יצחק הרצוג מגיע להלווית המלכה אליזבת השנייה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל מגיעים להלוויית המלכה אליזבת השנייה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל מגיעים להלוויית המלכה אליזבת השנייה
הרצוג ורעייתו מגיעים להלוויית המלכה
(צילום: AFP)

בשלב מסוים ניגש צ'רלס אל בני הזוג הרצוג וסיפר שנהנה מאוד מביקורו של הנשיא באחוזתו הפרטית. השניים החליפו כמה מילים על הנושא האקולוגי, בדגש על הצורך לשמור על מפרץ אילת, והרצוג סיפר כי אחד השותפים החשובים למהלך הוא מלך ירדן - שבדיוק הגיע למקום. הרצוג אמר למלך כי "זה המזרח התיכון החדש", וצ'רלס השיב כי הוא יודע זאת וכי מדובר בדבר "חשוב מאוד". המלך עבדאללה, שלשכת רה"מ מנסה לתאם איתו פגישה בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, אמר להרצוג כי הוא מצפה לשוחח עם לפיד. גם ראש הממשלה הבריטית ליז טראס והנשיא מקרון אמרו להרצוג שהם מחכים לפגישה עם ראש הממשלה.
בהמשך שוחח הרצוג גם עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי ועם דוכס לוקסמבורג, שסיפר לסובבים כי אביו לחם לצד חיים הרצוג בקרב על הריין.
הנשיא הרצוג אמר לאנשי שגרירות ישראל בלונדון: "התרשמתי כמה ישראל מקבלת הרבה מאוד אהדה ושבחים בעולם", אמר הנשיא לאנשי השגרירות בלונדון. "דיברנו איתנו על פיתוחי מים, על המודל הישראלי לשירות אזרחי, מודל הסטארטאפ ניישן. ישראל מעניינת הרבה מדינות בעולם".