התפתחות משפטית משמעותית בתיק דריסתו למוות של מתנדב המשטרה ב-2021: הפרקליטות והנאשם נאסים סח (46) מעראבה הודיעו לבית המשפט כי הגיעו להסדר טיעון לפיו אישום הרצח יומר לעבירה של המתה בקלות דעת. בנוסף, סח הודה והורשע גם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והפקרה אחרי פגיעה.
נגד הקבלן סח, תושב עראבה, הוגש כתב אישום המייחס לו שורה של עבירות שהחמורה בהן היא עבירת רצח באדישות, שהעונש המירבי עליה הוא של מאסר עולם שאינו חובה, ונתון לשיקול דעת בית המשפט. בנוסף, סח הואשם על ידי התביעה גם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש הליכי משפט, הלנה והעסקה שלא כדין.
3 צפייה בגלריה
נסים סח
נסים סח
הנאשם נאסים סח
3 צפייה בגלריה
חוסם סגייר ואמיר אבו ריש
חוסם סגייר ואמיר אבו ריש
חוסאם סגייר שנהרג ואמיר אבו ריש שנפצע באירוע הדריסה ב-2021
סח, קבלן תשתיות בנייה, דרס למוות בנהריה את מתנדב המשטרה רס"ר חוסאם סגייר ופצע קשה את השוטר רס"ב אמיר אבו ריש.
האירוע התרחש באוקטובר 2021, בעת שהשוטר אבו ריש ומתנדב המשטרה סגייר מתחנת המשטרה בנהריה הגיבו לקריאת מוקד 100, בעקבות דיווח על גרימת רעש בעקבות ביצוע עבודות תשתית במהלך החג באתר בנייה בנהריה. עם הגעתם הם הבחינו בפועלים מכפר ליד ג'נין, שוהים בלתי חוקיים, והחלו בבדיקת המסמכים. זמן קצר לאחר מכן הגיע לאתר קבלן הביצוע סח, שהציג עצמו תחילה כאחראי במקום.
במהלך הבירור שערכו השוטרים בנוגע לפועלים החל סח לנוע לרכבו שהיה מונע, כאשר השוטרים מנסים למנוע זאת ממנו - תוך הפעלת סמכות העיכוב והמעצר שבמהלכו אף ניסה השוטר לאזוק את סח. הוא החל בנסיעה לאחור כשדלת הרכב פתוחה, דרס את אבו ריש ואת סגייר ונמלט בנסיעה. השוטר (42) שנפצע קשה ומתנדב המשטרה (32) שנפצע אנושות פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו של המתנדב סגייר.
כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה תוך פריסת מחסומים וביצוע סריקות נרחבות בסיוע מסוק לאיתור סח. זמן קצר לאחר האירוע נעצר סח עם רכבו סמוך לשלומי, במסגרת מחסום משטרתי יזום שהוצב במקום.
3 צפייה בגלריה
תמי אולמן
תמי אולמן
עורכי הדין תמי אולמן, אביגדור פלדמן ושאדי סרוג'י, סנגוריו של סח
(צילום: שרון צור, עידו ארז, ליאור אל-חי)
באמצעות סנגוריו עורכי הדין תמי אולמן, אביגדור פלדמן ושאדי סרוג'י, כפר סח בהאשמות נגדו, וטען כי לא הייתה לו כוונה לדרוס את השוטרים. במהלך שמיעת שלב התביעה, הגיעו הצדדים להסדר טיעון. סעיף הרצח הומר לסעיף של המתה בקלות דעת, שהעונש המקסימלי עליו הוא 12 שנות מאסר.
שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, אבי לוי, ערן קוטון ועידית רז וינברגר, הרשיעו את סח בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן. עו"ד תמי אולמן אמרה בתום הדיון ל-ynet: "אנחנו שמחים שתיק הרצח הורד. לאורך כל הדרך טענו שלא מדובר בעבירת רצח וכי הנאשם לא התכוון לדרוס את השוטרים. הנאשם מצטער על מעשיו".
לאחר האסון סיפר השוטר אבו ריש ממיטתו בבית החולים: "הדלת הייתה פתוחה, קיבלתי מכה מהדלת, נפלתי מתחת לגלגלים של הרכב והוא עלה עליי ברוורס. מהמכה הראשונה איבדתי הכרה. לא הרגשתי שום דבר עד שהגעתי לבית חולים. למזלי, שניות לפני שהוא החליט לדרוס - הצלחתי לשדר בגל ולהזעיק עזרה. צעקתי בקשר 'ניידות תגיעו אליי'. יממה אחרי פתחתי את העיניים, מצאתי את עצמי בבית חולים, לא ידעתי מה קורה לי. יומיים אחרי נודע לי שחוסאם איננו".
סאמי, דודו של המתנדב המנוח, אמר בבית המשפט ביום הגשת כתב האישום נגד סח: "אני לא מאחל לאף משפחה לעבור את מה שעברנו. איבדנו אדם יקר מאוד, אדם נהדר, אדם חייכן שאחרי שירות בצה"ל בתותחנים, נכנס לעבוד בחברת החשמל והתנדב במשך כמה שנים במשטרה. הוא נרצח על ידי עבריין".