מצבו של הגבר בן ה-50, תושב כפר סבא, שהובהל אתמול (ראשון) לחדר המיון בבית החולים מאיר לאחר שדיווח על מצוקה בבליעה וצריבה בפה אחרי ששתה תה ג'ינג'ר קר בסניף ארומה ברעננה, מוגדר קשה. הגבר אושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, אחרי שהועבר לחדר ניתוח לטובת הנשמה מניעתית כדי להפחית סכנה לחייו.
הגבר שתה את המשקה אתמול בסניף ארומה בקניון רננים. ככל הנראה, אל הכוס שממנה שתה, הועבר קודם לכן חומר ממיס שומנים. בבדיקת מעבדה שנערכה בבית החולים, התגלה שמדובר בחומר בסיס חזק שמאפיין ממיסי שומן. בימים הקרובים, צפויים הרופאים בבית החולים מאיר לבחון אם נגרמו לגבר נזקים בעקבות החומר ששתה. במקביל, הם צפויים לנסות להעיר אותו ביממה הקרובה.
1 צפייה בגלריה
סניף ארומה בקניון רננים
סניף ארומה בקניון רננים
סניף ארומה בקניון רננים
(צילום: יריב כץ)
ד"ר קובי מצגר, רופא במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, סיפר מוקדם יותר כי הצוות אבחן שקיימת חסימה בנתיב האוויר של הגבר עם הגעתו לבית החולים. ד"ר מאי עבדת, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ, אמרה מוקדם יותר כי "אנו עדיין בוחנים אם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה העליונות".
מהחקירה הראשונית של המשטרה עולה כי עובד בסניף השתמש בממיס השומנים כדי לנקות את התנור, ומזג אותו לכוס חד פעמית ממותגת של הרשת - בניגוד לנהלים. כדי להכין את המשקה שהזמין הגבר שאושפז, העובד צריך למזוג מים חמים כדי להמיס את קפסולת התה, ולאחר מכן להוסיף מים קרים. מבדיקת המקרה עלה כי אחד העובדים הוסיף לתה נוזל מכוס שהייתה מונח על הבר, שבה ככל הנראה היה מסיר השומנים. מיד אחרי שתייה המשקה, הגבר הקיא ופונה לבית החולים. ארומה ישראל הוציאה הודעה לכל סניפי הרשת שבה חודדו הנהלים שלפיהם אין לשים חומרי ניקוי בכלים חד פעמיים.
אחרי המקרה, לקחה משטרת כפר סבא את מצלמות האבטחה שתיעדו את המקרה, וחקרה את אחד העובדים באזהרה בחשד לרשלנות. העובד שוחרר בתום החקירה בתנאים מגבילים.
מרשת "ארומה" ישראל נמסר בתגובה מוקדם יותר: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות, להכנת משקה שהוגש ללקוח. אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו על המקרה החמור, מאחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".