שר הביטחון יואב גלנט נכנס הבוקר (ראשון) למסדרון נצרים שבמרכז רצועת עזה, ואמר ללוחמים כי בישראל מזהים "סימנים מדאיגים שחמאס לא מתכוון ללכת לשום מתווה". המשמעות, לדבריו, היא "פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר, ובמקומות נוספים בכל רחבי הרצועה".
גלנט בתוך רצועת עזה
( צילום: שחר יורמן)

2 צפייה בגלריה
 יואב גלנט עם לוחמי אוגדה 99 בפעולות במרכז רצועת עזה
 יואב גלנט עם לוחמי אוגדה 99 בפעולות במרכז רצועת עזה
גלנט הודה ללוחמים: "אנחנו נשענים עליכם"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גלנט, שפרסם את הדברים ברקע התקרית הקשה בכרם שלום - שבה נפגעו יותר מ-10 בני אדם במטח חריג שכלל 14 שיגורים מרפיח - הוסיף כי "יש לנו מטרות מובהקות למלחמה הזאת, אנחנו מחויבים לחיסול החמאס ולשחרור החטופים. נתנו פרק זמן ורצינו להגיע למצב שבו אנחנו נממש כמה שיותר מהר את שחרור החטופים, עם השעיה מסוימת בפעולה המבצעית, מפני שהחטופים נמצאים במצב קשה ואנחנו צריכים לעשות כל מאמץ על מנת לשחרר אותם".
"עברתי בכל השטח, פגשתי את המפקדים, לאורך כל השבועות האחרונים, עקבתי אחרי ההכנות ואני אומר לכם שאנחנו נמצאים רגע לפני פעולה במוכנות גבוהה", הוסיף גלנט. "צה"ל יודע מה לעשות, נערך לדברים וזה ילווה את כל רחבי הרצועה מצפון ועד דרום, את כל השטח ובתוך זה את רפיח".
הוא פנה ללוחמים: "אז כמו שעשיתם עד עכשיו, תהיו ערוכים, תיקחו את הדברים ברצינות, תוודאו שאתם עושים את המשימות שלכם ברמה המקצועית הטובה ביותר, על מנת גם להצליח בביצוע וגם לשמור על החיים שלכם ושל החברים שלכם ותודה והערכה גדולה, אנחנו נשענים עליכם. תודה".
2 צפייה בגלריה
הפצצה באיזור כרם שלום
הפצצה באיזור כרם שלום
הזירה בכרם שלום
לפי משרד הביטחון, גלנט קיים סיור במסדרון נצרים, צפה בפעולות צה"ל במרחב וקיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 99 תת-אלוף ברק חירם ומפקדי החטיבות על הפעילויות המבצעיות הצפויות בימים הקרובים. לאחר מכן, שר הביטחון שוחח עם לוחמי המילואים בחטיבות האוגדה.
שעות ספורות לאחר ביקורו של גלנט במרכז הרצועה אירעה כאמור התקרית הקשה בכרם שלום. מדובר בתקרית חריגה מאוד, שמתרחשת לאחר חודשים של לחימה עצימה ברצועת עזה - ובזמן שצה"ל סיים את הכנותיו לפעולה ברפיח, ופרס עשרות רבות של טנקים ונגמ"שים. לאחר המטח, טנקים הגיבו באש לעבר יעדים בשטח הרצועה לצורך בידוד המרחב, מסוקים וכלי טיס הוזעקו לאזור הנפילה ולאזור שממנו שוגרו הרקטות לצורך תקיפות במרחב ופינוי נפגעים.
מיד לאחר המטח, מעבר כרם שלום נסגר למעבר משאיות. המועצה האזורית אשכול הודיעה כי "מספר רקטות התפוצצו בשטח פתוח ויש נפגעים במקום. הנפגעים אינם תושבי המועצה ואנו מתפללים לשלומם". עוד מסרה המועצה כי "בעקבות הירי, חל עיכוב ביציאת האוטובוסים מבית הספר התיכון יובלי הבשור. אנו ממתינים לאישור גורמי הביטחון לשחרור ההסעות".