הסדר טיעון ראשון בפרשת הרשת שסחרה בנשים למטרת זנות: פרקליטות המדינה הגיעה להסדר עם מאיר ויחר (39) מבת ים, שהודה והורשע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בניסיון לסחר בבני אדם ובהלבנת הון. לפי ההסדר, ויחר צפוי לרצות 14 חודשי מאסר, יוטל עליו קנס בסך 13 אלף שקלים, והמדינה תחלט כסף זר בשווי של כ-11 אלף שקלים שנתפס ברשותו. השופט יואל עדן הודיע לצדדים כי הוא שוקל להתערב לחומרה בהסדר, לקראת גזר הדין שיינתן ב-6 במרץ.
1 צפייה בגלריה
מעצר החשודים ומציאת הכסף
מעצר החשודים ומציאת הכסף
מתוך תיעוד מעצר הנאשמים
(צילום: דוברות המשטרה )
הרשת שעימה נמנה ויחר סחרה בנשים שהובאו מבלארוס ומאוקראינה לשם עיסוק בזנות בארץ. הנאשמים המרכזיים בתיק הם אייל ברוך (54) מראשון לציון ובוריס ברקן (48) מבת ים. השלושה נעצרו לאחר פעילות סמויה של שוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש.
לפי האישום, ברוך פרסם ברשת הצעות עבודה לעיסוק בזנות, איתר וגייס נשים ממדינות זרות, סחר בהן לשם הבאתן לארץ והעסיק אותן במתן שירותי מין בתשלום. ברוך וברקן הרוויחו מאות אלפי שקלים כשנטלו מחצית מהתשלום של צרכני הזנות, וגבו שכר דירה מופקע מהנשים. אחת הנשים אולצה לקחת סמים, ולא פונתה לטיפול רפואי כשחשה ברע. אחרת חטפה צעקות כשסירבה לקיים יחסי מין עם לקוח. ויחר ביקש להצטרף לפעילות וניסה להביא אף הוא אישה לצורכי זנות.
הסדר הטיעון בין ויחר לפרקליטות הוצג בבית המשפט בשבוע שעבר. השופט יואל עדן הודיע כאמור לצדדים כי הוא שוקל להתערב לחומרה בהסדר. ויחר יושב במעצר כבר 10 חודשים, אם השופט יקבל את ההסדר - הוא ישוחרר כבר בעוד ארבעה חודשים מהכלא.
השופט יואל עדןהשופט יואל עדןצילום: אתר בתי המשפט
"עכשיו יהיה לי ניסיון גדול בכל מה שעשיתי, ואני מודה בזה שעשיתי דברים לא בסדר", אמר ויחר בעת הצגת הסדר הטיעון. "אני מצטער על כל מה שעשיתי. 10 חודשים שמעתי על הרבה מקרים שלא יכולתי לדמיין. מעכשיו אני לא רוצה להעביר אפילו יום במעצר".
נציג הפרקליטות, עו"ד ערן צרויה, ביקש מבית המשפט לקבל את ההסדר. לדבריו, "כתב האישום המתוקן מתאר מסכת עובדות של התכתבויות בנוגע לכוונה להבאת אישה ארצה על מנת להעסיקה בזנות". עו"ד צרויה ציין כי יש להבחין בין מצב שעבירות הסחר הושלמו, לבין מצב שבו האישה כלל לא הגיעה לארץ והאירוע נותר בגדר ניסיון. "מדובר במעשים שהפרקליטות כמובן אינה מקלה בהם ראש", אמר התובע.
גם סנגורו של הנאשם ביקש לכבד את הסדר הטיעון, שכן מרשו נטל לדבריו חלק לתקופה קצרה בפרשה המרכזית. לדבריו, "כל אותו ניסיון מתבטא בתכתובות טקסט כאלה ואחרות".