5 צפייה בגלריה
מעצר החשודים ומציאת הכסף
מעצר החשודים ומציאת הכסף
מעצר אחד מהחשודים במסגרת החקירה של רשת הסחר בנשים, בחודש שעבר
(צילום: דוברות המשטרה )
פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד אייל ברוך (53) מראשון לציון ובוריס ברקן (47) מבת ים בגין ניהול רשת להבאת נשים מבלארוס ומאוקראינה לשם עיסוק בזנות בארץ. לפי האישום, ברוך פרסם ברשת הצעות עבודה לעיסוק בזנות, איתר וגייס נשים ממדינות זרות, סחר בהן לשם הבאתן לארץ והעסיק אותן במתן שירותי מין בתשלום. מאיר ויחר (38) מבת ים, שלפי האישום הצטרף אל השניים ברשת, הואשם גם הוא בעבירות כלכליות ובסחר בבני אדם.
ברקן טען בחקירותיו כי היה אומנם מעורב בעסק, אך היה פקיד בלבד ועבד בשירותו של ברוך. עם זאת, כתב האישום מגולל כיצד השניים חברו יחדיו כדי להביא את הנשים לארץ. הם שילמו לסוכנים, שלא אותרו, 350-250 דולר עבור כל שבוע עבודה של אישה שנשלחה על ידם לארץ. ברוך היה כאמור אחראי על איתור הנשים, ואף תדרך אותן כיצד עליהן להיערך להגעתן לביקורת הגבולות, וברקן היה אחראי על איתור הלקוחות. לפי האישום, בתקופת פעילות הרשת במהלך השנה, הרוויחו השניים 720 אלף שקל.
עוד נכתב באישום כי השניים תיאמו מערך הזמנות ומעקב אחר הכספים שהתקבלו, והפעילו מערך נהגים שתפקידם היה להסיע את הנשים למקום המפגש ולפקח על קבלת הכסף מהלקוחות. עבור כל מפגש של אישה עם צרכן זנות, בוריס וברקן גבו 50% מהכסף לעצמם. בנוסף, הם חייבו את הנשים להתגורר בדירות או בחדרים בבתי מלון בבת ים ששכרו עבורן וגבו מהן דמי שכירות גבוהים בכ- 30% מהתשלום שהועבר לבעלי הדירות. בנוסף, הנאשמים רכשו עבור הנשים כרטיסי סים כדי להיות עימן בקשר יומיומי.
5 צפייה בגלריה
אחד מבית המלון בו שהו הנשים
אחד מבית המלון בו שהו הנשים
אחד מבתי המלון בבת ים שבהם שהו הנשים. לפי החשד, בעלי המלונות שיתפו פעולה
(צילום: בראל אפרים )
5 צפייה בגלריה
בית המלון בו שהו הנשים
בית המלון בו שהו הנשים
בית מלון נוסף שבו שהו הנשים בבת ים
(צילום: בראל אפרים )
באישום מתואר כיצד הבטיחו השניים לחלק מהנשים כי הן לא ייאלצו לקיים יחסי מין עם הלקוחות אם לא ירצו בכך, אך בפועל הן אולצו לעשות מה שהלקוחות דרשו מהן. אחת הנשים נדרשה לצרוך סמים, וכשחשה ברע ביקשה שיפנו אותה לטיפול רפואי, אך ברוך סירב. במקרה אחר, כאשר אחת הנשים התלוננה על דרישות הלקוח לקיים עמה יחסי מין, שהיו בניגוד למה שהובטח לה, צעק עליה ברוך שהיא צריכה לעבוד ולבצע מה שמבקשים ממנה, ולהרוויח את הכסף שבזבז עליה.
חוקרי ימ"ר לכיש עקבו אחר הנאשמים ואחר הנשים שהביאו לארץ, ואף החדירו סוכן סמוי שחשף את חלק משיטות הפעולה של הרשת, בין היתר באמצעות יצירת קשר עם אחת הנשים. בנוסף, החוקרים אספו את ההתכתבויות המפלילות מהטלפונים הניידים של הנשים וביצעו האזנות סתר במשך כמה חודשים לטלפונים בהם השתמשו ברוך ואחרים ברשת, לרבות שותפיו והנהגים שהסיעו את הנשים. במהלך החקירה נגבו עדויות מהנשים, ונחקרו צרכני הזנות שאישרו כי השתמשו בשירותי הרשת של ברוך וברקן.


לפי האישום, ויחר נטל חלק פעיל ברשת, עסק בהעברת כספים שמקורם בזנות לגורמים שונים עבור העסק וניסה לסחור בעצמו באישה כדי שתעסוק בזנות. בחקירה, הכחיש ויחר את החשדות המיוחסים לו.
לברוך ולברקן מיוחסים עבירות של סחר בבני אדם, הבאת אדם לעיסוק בזנות, פרסום שירותי זנות, סרסרות, הלבנת הון ועבירות נוספות. בפרקליטות ציינו בבקשה להארכת מעצר של ברוך עד תום ההליכים המשפטיים נגדו כי הוא פעל באופן מאורגן ושיטתי, ו"הכניס לכיסיו סכומי כסף גדולים אשר מקורם בפעילות בלתי חוקית ובניצול נשים מוחלשות".
5 צפייה בגלריה
מעצר החשודים ומציאת הכסף
מעצר החשודים ומציאת הכסף
הפרקליטות טענה כי ברקן חי על חשבונן של הנשים. הכסף שנתפס בפשיטה המשטרתית על בתי החשודים, בחודש שעבר
(צילום: דוברות המשטרה )
5 צפייה בגלריה
מעצר החשודים ומציאת הכסף
מעצר החשודים ומציאת הכסף
הפשיטה על אחד מבתי החשודים, בחודש שעבר
(צילום: דוברות המשטרה )
ברקן כונה בבקשה להארכת המעצר שלו כ"מנהל העל" של הרשת. בבקשה נכתב כי "כל צעד ופעולה בעסק הייתה דרושה את אישורו, החל מגובה התשלום שייגבה ועד תשלומים לסוכנים שאיתרו נשים עבור הרשת". עוד טענה הפרקליטות כי ברקן גרף רווחים כספיים וחי על חשבונן של הנשים. "התכנון, התחכום השיטתיות וההסתרה - כל אלה מלמדים על מסוכנות הנשקפת מברקן", נכתב בבקשה.
15 חשודים נעצרו בפרשה לפני כחודש, ובפשיטה על בתיהם נמצאו כ-400 אלף שקלים במזומן - וכן הוחרמו חמישה רכבי יוקרה. נגד שלושה מהם הוגש היום כאמור כתב אישום. חלק מהעצורים הם בעלי מלון בבת ים, שלפי החשד שיתפו פעילות בשיכון הנשים.