המשטרה הודיעה אמש (שישי) כי לא תאפשר הפגנות מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה ותפעל לפיזורה - אבל חזרה בה הבוקר, בצל ביקורת ציבורית רחבה והודיעה: "בהמשך לפרסומים שונים, משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית. בתקופת המלחמה קיום מחאות מכל סוג שהוא יתאפשר בהתאם לחוק ולעמידה בתנאי המשטרה וכמובן עמידה בתנאי ההתקהלות שנקבעים על ידי פיקוד העורף".

1 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו החדש של נתניהו
הפגנה מול ביתו החדש של נתניהו
(צילום: צור שיזף)
בהודעה מטעם המשטרה אמש, לקראת הפגנה מתוכננת מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, נמסר כי "ככלל, משטרת ישראל אינה מאפשרת בתקופת מלחמה קיום הפגנות שתכליתן מחאה בנושא פוליטי/מדיני או ביטחוני. שוטרי מרחב מנשה במחוז החוף לא יאפשרו הפרת הסדר הציבורי או שימוש בציוד להגברת קול וכיוצא בזה. בהתאם לכך, השוטרים יפעלו לפיזור כל מחאה או הפגנה שכזאת לרבות בקיסריה".
בהודעת ההבהרה המשטרתית נמסר כי יתאפשר להפגין בהתאם לחוק ובהתאם לעמידה בתנאי ההתקהלות של פיקוד העורף.
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה מתגוררים בימים האחרונים בווילה הפרטית של מקורבו, איש העסקים היהודי אמריקני שמחה פאליק, ברחוב מרדכי כספי בשכונת ארנונה בירושלים. הבוקר התייצבו מול הבית מוחים, ועימותים מילוליים פרצו עם שכנים ועוברי אורח.
הסיבה למעבר של נתניהו היא עבודות שנעשות בבית הפרטי של נתניהו ברחוב עזה, שבו הוא מתגורר מאז חזר ללשכת רה"מ – בזמן שהמעון הרשמי ברחוב בלפור מפורק ועובר שיפוצים שיימשכו שנים.
בסביבת נתניהו הסבירו שמדובר באירוח זמני של כמה ימים עד להשלמת העבודות ברחוב עזה. רה"מ העדיף שלא לעבור למלון שכן הדבר היה מחייב תשלום עבור חדרים בקומה שלמה. לפני חודשיים עבר נתניהו להתגורר במלון וולדורף אסטוריה בזמן שיפוצים שנעשו בבית ברחוב עזה, דבר שגרר ביקורת ציבורית.
כשאינו בקריה בתל אביב או בסיורים, נתניהו מחלק את זמנו גם בווילה הפרטית בקיסריה שגם היא מאובטחת על ידי המדינה.
נשיא האגודה לזכויות האזרח, עו"ד דן יקיר, שפנה ליועצת המשפטית לממשלה בעקבות מדיניות המשטרה, מסר בתגובה: "ההודעה העמומה של המשטרה כי תאפשר להפגין אינה מייתרת את הצורך להעמיד אותה על חומרת הדברים. מלכתחילה למשטרה לא הייתה כל סמכות לאסור על קיום הפגנות בכלל ובנושאים פוליטיים, מדיניים או ביטחוניים בפרט. במסגרת שיקוליה אסור למשטרה לקחת בחשבון את נושא ההפגנה או התוכן שלה – הפגנה לשחרור החטופים שהיא בקונצנזוס כן, הפגנה נגד מדיניות הממשלה או נגד פעולה צבאית ברצועת עזה לא. יתרה מכך - חובה על המשטרה להגן על המפגינים מפני אלה שמנסים לפגוע בהם".