ביום של חיסול בכיר בכוח רדואן בדרום לבנון הגיע ראש הממשלה לצפון - ביחד עם השר שהיה אולי הכי ביקורתי נגדו בשבועות האחרונים: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ללוחמים כי "חיזבאללה חשנו שאנחנו 'קורי עכביש'. הוא טעה בגדול". הוא סייר בקריית שמונה. הוא סייר בקריית שמונה בזמן ירי הנ"ט, שממנו נפגע אדם באורח קל, וראה את אחד הבתים שניזוקו בעיר. נתניהו המשיך בנסיעה בזמן הירי כי לא הייתה אזעקה.

לסיור בצפון צירף נתניהו את שר הכלכלה ניר ברקת, ולא במקרה. ברקת היה מאוד ביקורתי בשבועות האחרונים כלפי נתניהו ותקף אותו בישיבות הממשלה. בלשכת ראש הממשלה החליטו שצרף לקרב אותו אליהם, והוא צורף לסיור על אף שאינו חבר קבינט, וגם הופיע באחת התמונות שפרסמה לשכת ראש הממשלה.
נתניהו קיבל סקירות על פעילות אוגדה 91 בגזרה הצפונית בשלושת החודשים האחרונים ושוחח עם מפקדי גדודים ופלוגות בסדיר ובמילואים. הוא גם ביקר עם ברקת בחמ"ל חטיבה 769, וביחד איתו נפגש עם קבוצת לוחמים מיחידת דבורה, אשר מתגוררים בצפון וכעת משפחותיהם מפונות.

2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה ושר הכלכלה ביקרו בחטיבת חירם 769 בצפון
ראש הממשלה ושר הכלכלה ביקרו בחטיבת חירם 769 בצפון
נתניהו וברקת עם הלוחמים
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה ושר הכלכלה ביקרו בחטיבת חירם 769 בצפון
ראש הממשלה ושר הכלכלה ביקרו בחטיבת חירם 769 בצפון
ראש הממשלה בסיור בצפון
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
"בחרתי להגיע לקריית שמונה ביום של הפגזות עלינו, של ירי נ"ט", אמר נתניהו. "אני מאוד-מאוד מעריך את השירות שאתם עושים כאן, כדי להגן על גבולנו הצפוני וגם כדי לשלוח מסר לחיזבאללה. חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו. הוא חשב שאנחנו 'קורי עכביש', פתאום הוא רואה, איזה 'עכביש'. הוא רואה כאן עוצמה אדירה, התלכדות של עם, נחישות לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון לצפון, ואני אומר לכם - זו המדיניות שלי".
"אנחנו נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון לצפון ולאפשר למשפחות שלכם, כי רבים מכם בני המקום, לחזור הביתה בביטחון ולדעת שאי אפשר להתעסק איתנו", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו נעשה כל מה שצריך. אנחנו מעדיפים כמובן שהדבר ייעשה ללא מערכה רחבה, אבל זה לא יעצור אותנו. אנחנו נתנו לו דוגמה מה קורה לחברים שלו בדרום, זה מה שיקרה פה בצפון. אנחנו נעשה הכול להחזיר את הביטחון".

לפיד: "צריך ממשלה אחרת. גם יולי יכול לעמוד בראש"

בינתיים, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד כי השרים בני גנץ, גדי איזנקוט וגדעון סער צריכים לעזוב את הממשלה. "בני, גדי וגדעון נכנסו לשבת תחת נתניהו מפני שהאמינו שזה לטובת המדינה, אבל הם לא יכולים לתת לזה יד. כל עוד הם שם, כל עוד הם יושבים תחת נתניהו, הם נותנים לזה לגיטימציה", קבע לפיד. "מדינת ישראל צריכה ממשלה אחרת, וראש ממשלה אחר. יש עתיד תיתן 24 אצבעות לכל מהלך של החלפת ממשלה. או בבחירות, או בממשלה חליפית. בראשה יכול לעמוד בני, גדי או יולי אדלשטיין".

לדברי לפיד, "זו ממשלה שבה הקבינט הביטחוני הפך לזירה של התקפות רעילות על צה"ל. זו ממשלה שממשיכה להעביר, בעיצומה של המלחמה, מיליארדי שקלים לכספים קואליציוניים מחפירים. זו ממשלה שאין לה עשיה מדינית ולא הגדירה תכלית אסטרטגית למלחמה. זו לא ממשלת אחדות, זו לא ממשלת חירום. הם לא מצילים את מדינת ישראל, הם מצילים את נתניהו".
"גדי ובני היו רמטכ"לים. הם לא יכולים לתת לזה יד. כמה שהם לא ימחו, כמה הודעות גינוי שהם לא יוציאו, כל עוד הם שם, כל עוד הם יושבים תחת נתניהו, הם נותנים לזה לגיטימציה", קבע לפיד. "אפשר להקים תוך זמן קצר ממשלה רחבה, הגונה, אכפתית, שתיתן גיבוי לצה"ל, תעזור למילואימניקים, תעביר תקציב לטובת אזרחי ישראל. ממשלה שתחזיר את המפונים לביתם, תשים על השולחן תוכנית שיקום לאומית ותתחיל לבנות פה מציאות אחרת".