חיזבאללה אישר בצהריים (שני) את מותו של וויסאם טוויל, מפקד בארגון הטרור שלפי דיווחים היה בכיר ביחידת העילית כוח רדואן. בלבנון דיווחו כי טוויל חוסל בתקיפה של כטב"ם ישראלי שכוונה לעבר מכונית בעיירה חירבת סלם שבדרום המדינה. בתקיפה, כ-10 ק"מ מהגבול בין ישראל ללבנון, נהרג אדם נוסף שזהותו טרם פורסמה - אך ככל הנראה מדובר במחבל חיזבאללה.

8 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל במודעה שפרסם חיזבאללה
חיזבאללה הגדיר את טוויל "מפקד", וכינה אותו גם בשמו "חאג' ג'וואד". בהודעת חיזבאללה נאמר כי הוא נהרג כ"שהיד בדרך לירושלים" - התואר שמעניק ארגון הטרור להרוגיו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. גורם ביטחוני ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי "זו מכה מכאיבה מאוד, דברים יתלהטו עכשיו". גורם ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי לטוויל היה "תפקיד מוביל בהכוונת הפעולות בדרום לבנון".
טוויל, לפי דיווחים ערביים, היה מפקד שטח. הערוץ הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי הוא היה אחראי על יחידת חיל רגלים המכונה "יחידה 800", ופעלה בסוריה. לפי הערוץ, זה חודש הוא מפקד על יחידה 122 של כוח רדואן בחיזבאללה. בישראל שותקים ובצה"ל לא לקחו אחריות על הסיכול הממוקד. על פי דיווחים, הסיכולים הממוקדים המעטים שהיו בדרום לבנון, היו בעיקר נגד מפקדים בשלוחת חמאס באזור - וטוויל נחשב המפקד הבכיר ביותר שחוסל בצפון מתחילת המלחמה. חיזבאללה איבד עד היום בעימות מול ישראל 154 מפעיליו, ובנוסף עוד יותר מ-20 פלסטינים שפועלים בשירותו, אבל הארגון אינו סופר אותם רשמית בין אבדותיו.
לפי האתר הסורי "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה, טוויל לחם בכמה קרבות באזורים הכפריים של חלב ובאזורי מזרח סוריה, ועבר בין לבנון לסוריה במשך כמה שנים. לטוויל יש קשר משפחתי לחסן נסראללה, דרך אחת מנשותיו של נסראללה. הוא גם אח של פאדי טוויל וקאסם טוויל, שגם הם היו בחיזבאללה ונהרגו. דודו האני טוויל נהרג בסוריה באוקטובר.
8 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
טוויל עם מפקד כוח קודס המחוסל קאסם סולימאני
8 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
עם מנהיג חיזבאללה נסראללה
8 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
טוויל מאחורי רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר, עימאד מורניה

מוקדם יותר תקף צה"ל תשתיות של חיזבאללה בשטח לבנון, וגם אתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון. בהודעת צה"ל לא נמסר דיווח על תקיפת המכונית, שאותה כאמור ייחסו בלבנון לישראל. במהלך הבוקר שוגר טיל נ"ט מלבנון לעבר קריית שמונה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו מרחבים בשטח לבנון.

נתניהו: "חיזבאללה טעה בנו ב-2006, וטועה גם כעת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בקריית שמונה היום, בזמן ירי הנ"ט, וראה את אחד הבתים שניזוקו בעיר. הוא המשיך בנסיעה בזמן ירי הנ"ט, מאחר שלא נשמעה אזעקה. ללוחמים שפגש אמר כי "בחרתי להגיע לקריית שמונה ביום של הפגזות עלינו, של ירי נ"ט. אני מאוד מאוד מעריך את השירות שאתם עושים כאן, אתם וחבריכם, כדי להגן על גבולנו הצפוני וגם כדי לשלוח מסר לחיזבאללה. חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו. הוא חשב שאנחנו 'קורי עכביש', פתאום הוא רואה, איזה 'עכביש'. הוא רואה כאן עוצמה אדירה, התלכדות של עם, נחישות לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון לצפון, ואני אומר לכם - זו המדיניות שלי".

לנתניהו הצטרף השר ניר ברקת - שהביע לאחרונה ביקורת על ניהול המלחמה. בלשכת נתניהו החליטו שצריך לקרב אותו - והוא צורף לסיור אף שאינו חבר קבינט.
בריאיון שהתפרסם הבוקר בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" אמר שר הביטחון יואב גלנט כי גבול הצפון הוא הדאגה המיידית שלו. "העדיפות לא להיכנס למלחמה, אבל 18 אלף בני אדם צריכים לחזור לבתיהם". הוא הדגיש כי אם לא תהיה הסכמה על הסדר מדיני, ישראל לא תירתע מפעולה צבאית. "אנחנו מוכנים להקריב, הם רואים מה קורה בעזה והם יודעים שיכול להיות העתק-הדבק בביירות". לדברי גלנט, ישראל נלחמת בציר שלם - ובראשו איראן.
8 צפייה בגלריה
צוותי הצלה וכיבוי אש מגיעים למכונית הבוערת
צוותי הצלה וכיבוי אש מגיעים למכונית הבוערת
זירת החיסול
חיזבאללה, נזכיר, הצליח לגרום נזק ליכולות הגילוי בבסיס הבקרה האווירית של חיל האוויר (יב"א 506) במירון במטח החריג ביום שבת האחרון, במסגרת מה שהגדיר ארגון הטרור הלבנוני כ"תגובה ראשונית" לחיסול סאלח אל-עארורי בדאחייה בביירות. בצה"ל אישרו כי נגרם נזק לחלק מתשתיות הגילוי ביחידת הבקרה האווירית, אך אמרו שהיתירות הקיימת אפשרה את המשך פעילות היחידה האסטרטגית להגנת שמי המדינה. הנזקים שנגרמו לשתי כיפות ההגנה בבסיס מתוקנים.
מאז המטח הכבד של חיזבאללה, צה"ל מרחיב את התקיפות נגד צבא הטרור השיעי, כולל השמדה יומית של עמדות הזנקה ותצפית של כוחות רדואן שממוקמות מול הגליל. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר אתמול כי חיזבאללה "שילם בשבעה הרוגים" אחרי המטח לעבר בסיס מירון.
בצבא מזהים שאיראן מנסה לדחוף את שלוחיה באזור, ובראשם חיזבאללה, לתקוף את ישראל ככל שמתרבים ההישגים הצבאיים ברצועת עזה - כדי לנסות להסיט את תשומת הלב של צה"ל מהלחימה מול חמאס.