צה"ל התיר לפרסום הערב (שני) כי בקרבות העזים במערב העיר חאן יונס שבדרום הרצועה נפלו שלושה קצינים בחטיבת הצנחנים: רס"ן דוד נתי אלפסי, רס"ן איליי לוי וסרן אייל מבורך טויטו. הם נהרגו מירי RPG. מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נהרגו 535 חיילי צה"ל, 200 מהם נפלו בעזה מאז שהחל התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
סרן אייל טויטו ז"ל, רס"ן דוד נתי אלפסי ז"ל, רס"ן איליי לוי ז"ל
סרן אייל טויטו ז"ל, רס"ן דוד נתי אלפסי ז"ל, רס"ן איליי לוי ז"ל
סרן אייל טויטו, רס"ן דוד נתי אלפסי ורס"ן איליי לוי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
רס"ן אלפסי, בן 27 מבאר שבע, שימש סמג"ד ב' בגדוד 202 של הצנחנים. הוא בוגר מחזור צ"ה של בית הספר הריאלי בחיפה, בפלוגת גדעון של הפנימייה הצבאית לפיקוד. מאז 7 באוקטובר איבד בית הספר הריאלי בחיפה 10 בוגרים.
רס"ן איליי לוי, בן 24 מתל אביב, שימש מ"פ בגדוד 202. סרן אייל מבורך טויטו, בן 22 מבית גמליאל, שימש מפקד מחלקה בגדוד 202.
בקרב שבו נפלו השלושה נפצע באורח קשה לוחם נוסף מגדוד 202. בצה"ל ציינו כי שני לוחמים נוספים מגדוד ההנדסה 603, עוצבת "סער מגולן" (7), נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, ומשפחותיהם עודכנו.


שני החברים הטובים לכיתה בישיבת אמית עמיחי ברחובות נפלו במלחמת חרבות ברזל. סרן אייל טויטו נפל היום בקרבות בעזה, 108 ימים אחרי נפילת חברו הטוב לכיתה בישיבה, סמ"ר מיכאל בן חמו, מ"כ בגדוד 51 בגולני, שנפל ב-7 באוקטובר. חגי, ממושב בית גמליאל שליד יבנה, אמר על טויטו: "בחור יפה, נעים הליכות ואהוב על כולם. האמא מנהלת בית ספר, האבא מורה ותיק באשקלון. פשוט בחור יחיד ומיוחד, שעליו נאמר אחד בדור. הוא התפלל איתי בבית כנסת במושב, ישב לידי. לפני שבועיים הגיע לחופשה ובמושב קיבלו אותו בהתרגשות יחד עם המשפחה. הוא היה העלית שבעלית בבנינו".
סרן טויטו הוא בוגר מחזור ז' של הישיבה, וראש הישיבה הרב שמעון שושן: "אייל היה מנהיג. פעיל ויזם בעל אחריות חברתית, בישיבה ובאזור מגוריו. אייל היה ממנהלי גמחליאל, ארגון גמילות חסדים של הנוער בבית גמליאל, שעסק באריזת סלי מזון מידי שבוע וחלוקתם למשפחות בעיר יבנה. לאייל היה חשוב להכיר ולתרום לכל רבדיה של החברה הישראלית ושל העם היהודי בכלל, והוא גם השקיע בכך את כל מרצו. בסיום לימודיו בישיבה יצא לשנת שירות בארה"ב מתוך רצון עז להכיר ולתרום לנוער היהודי בתפוצות. משם הגיע ללמוד בישיבה בעתניאל עד לגיוסו לחטיבת הצנחנים. אייל היה חברו הטוב לכיתה של בוגרנו, סמל ראשון מיכאל בן חמו הי"ד, שנפל בשמחת תורה בקרב בכיסופים. בית הישיבה וכל החברים הוכו בשנית".
3 צפייה בגלריה
סרן אייל טויטו וסמל ראשון מיכאל בן חמו ז"ל חברים לכיתה בישיבה נפלו במלחמת חרבות ברזל
סרן אייל טויטו וסמל ראשון מיכאל בן חמו ז"ל חברים לכיתה בישיבה נפלו במלחמת חרבות ברזל
שני החברים הטובים נפלו במלחמה בהפרש של 108. סרן אייל טויטו (משמאל) וסמ"ר מיכאל בן חמו
אימו של אייל, שירי, היא מנהלת החטיבה העליונה בתיכון אמית בקבוצת יבנה. ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמית, אומר כי הרשת כולה אבלה ובוכה על נפילת אייל. "רק השבוע עלינו כולנו יחד, עם שירי וכלל מנהלי אמית, לקברי הנופלים במלחמה בהר הרצל, ועתה קיבלנו את הבשורה הקשה. תנחומינו וליבנו עם שירי וכל המשפחה". סרן אייל מבורך טויטו יובא הערב למנוחות בבית העלמין ביבנה בשעה 22:00.
"קהילת אליאנס כואבת על נפילתו של קצין הצנחנים, רב סרן איליי לוי ז"ל", נמסר מטעם תיכון אליאנס בתל אביב. "איליי האהוב היה ידוע בבדיחותיו, צנוע ומנומס וחיוך תמידי נסוך על פניו. בשם כל תלמידי אליאנס בעבר ובהווה, ובשם צוות בית הספר, אנו שולחים את תנחומינו למשפחת לוי ולמשפחות הנופלים כולם. נחנך את דור העתיד כך שמותם לא יהיה לשווא".
3 צפייה בגלריה
רס"ן איליי לוי ז"ל  בתמונת ספר מחזור מביה"ס אליאנס בת"א
רס"ן איליי לוי ז"ל  בתמונת ספר מחזור מביה"ס אליאנס בת"א
רס"ן איליי לוי ז"ל בספר המחזור שלו מתיכון אליאנס בת"א
ורדה כגן, לשעבר מנהלת ביה"ס אליאנס בת"א, אמרה בשיחה עם ynet: "הכרתי את איליי למעלה משלוש שנים. בחור באמת מקסים ביותר, עם רוח נעורים. חברותי, שיחק כדורסל. בחור מאוד חכם. הוא למד בכיתה הריאלית, מאוד מוכשר. מאוד ערכי ואהוב. אחותו עדיין לומדת בתיכון. נחמץ הלב. ראיתי את השם שלו ואמרתי 'מה. לא יכול להיות'. הוא היה קרבי-קרבי, התקדם בצבא. אנחנו נאלצים ללכת להלוויה במקום לחתונה שלו". הלווייתו של לוי תתקיים מחר בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.
אוגדה 98 פתחה אמש במתקפה נרחבת על מערב חאן יונס, גם בהשתתפות חטיבת הצנחנים - ולצידה הקומנדו, חטיבה 7 וחטיבת גבעתי. הכוחות מכתרים כעת את מחנה הפליטים במקום, ומתחילים להתקדם בתוכו אל מול יעדים של חמאס - כולל בסיסים צבאיים של פיקוד ושליטה ועוד. במקום קרבות עזים בין הלוחמים לבין מחבלים. משעות הבוקר חוסלו במקום 50 מחבלים, בהם מ"פ של חמאס. לפעולה קדם מטס תקיפה נרחב של חיל האוויר, במרכז הכובד של חטיבת חאן יונס בחמאס - הנחשבת ל"חטיבת הבית" של סינוואר ודף.
ליאור אל-חי השתתף בהכנת הכתבה