המשטרה עצרה פלסטיני תושב ג'נין שחשוד כי איים על צלם ynet משי בן עמי, שנטרל מחבל בפיגוע בצומת רמות בירושלים בחודש יולי האחרון. בן עמי קיבל באותו יום הודעת איומים לחשבון הפייסבוק שלו מהחשוד, גבר בן 33, והתלונן במשטרה. בהודעה המאיימת נכתב: "אני נשבע שאתה תמות, אתה תשלם מחיר כבד וזו הבטחה של גברים".
החשוד נעצר לאחר שלפני כחודש איים על חייו של לוחם מג"ב מהגדוד הצפוני של עוטף ירושלים, בהודעות ששלח לו באינסטגרם. בעקבות תלונתו של הלוחם נפתחה חקירה במשטרה, שהפעילה אמצעים מיוחדים ואיתרה את פרטי החשוד.
2 צפייה בגלריה
משי בן עמי שניטרל את המחבל
משי בן עמי שניטרל את המחבל
"מרגיש הקלה". צלם ynet משי בן עמי
(צילום: אלכס גמבורג)
2 צפייה בגלריה
האיומים שקיבל משי
האיומים שקיבל משי
ההודעות המאיימות שקיבל צלם ynet לאחרי שנטרל מחבל בירושלים
במהלך החקירה התברר כי החשוד איים על חייו של משי בן עמי, כמו גם על חיילת צה"ל שמשרתת במת"ק עוטף ירושלים. לפני כשבוע וחצי הוא נעצר על ידי צה"ל בצומת תפוח, ומאז מעצרו הוארך כמה פעמים.
"באותו יום של הפיגוע, לאחר כל סערת הרגשות, חזרתי הביתה, עברתי על ההודעות בטלפון וראיתי הודעה בפייסבוק של פלסטיני שמאיים על חיי", סיפר צלם ynet משי בן עמי לאחר מעצר החשוד שאיים עליו. "מיד יצרתי קשר עם חוקרי המשטרה מימ"ר ירושלים שתשאלו אותי לאחר הפיגוע, וסיפרתי להם על האיום. הם לקחו ברצינות את הסיפור, ולפני כמה ימים יצרו איתי קשר ועדכנו שהוא נעצר ושתפסו אותו, וזומנתי לתת עדות נגדו".
בן עמי הוסיף: "אני מרגיש הקלה שהחשוד נעצר, זו תחושה של ניצחון ברמה האישית. למרות האיומים, אני עדיין מרגיש ביטחון להסתובב חופשי במדינה שלי. זה לא אירוע ראשון שבו אני מנטרל מחבל, אז הערכתי שיהיו תגובות. אני שמח לדעת שהחשוד, שחשב שהוא יכול לעשות כרצונו, לאיים ולחשוב שרשויות החוק לא יגיעו אליו - נעצר. זה מוסיף לי לתחושת הביטחון, ואני מודה להם על העבודה היעילה והמהירה. רק כשזה נוגע לך ברמה האישית אתה מבין כמה קשה עובדים כדי לשמור לנו על הביטחון".

בפיגוע בצומת רמות בירושלים לפני כארבעה חודשים נפצע באורח בינוני גבר בן 41 אחרי שנדקר באמצעות מברג על ידי מחבל בקו 137 של אלקטרה אפיקים. צלם ynet משי בן עמי שנקלע לזירה ירה שני כדורים מנשקו האישי לעברו של המחבל הפלסטיני ונטרל אותו. בן עמי נטרל מחבל גם לפני שש שנים, בפיגוע שהתרחש בסמוך לרכבת הקלה בירושלים.
בן עמי סיפר לאחר שנטרל את המחבל בפיגוע ביולי האחרון: "ירדתי ברכב לכיוון מרכז העיר וראיתי משהו שנראה כמו מישהו שמרביץ למישהו. בהתחלה חשבתי שזה מכות, ואז התקרבתי וראיתי שזה סוג של פיגוע. יצאתי מהרכב, טענתי את האקדח והבחנתי שזה באמת היה פיגוע. ראיתי פצוע מדמם, ואז התקרבתי למחבל, לא היססתי, יריתי בו שני כדורים והוא נשכב על הרצפה. אנשי הביטחון הגיעו שנייה וחצי אחרי שנטרלתי אותו".