משרד החוץ פתח באחרונה בקמפיין ראשון אי פעם להבעת תמיכה בנשות איראן, על רקע המהומות שפרצו במדינה בשל הריגתה של מהסא אמיני בת ה-22, ש"התרשלה בעטיית חיג'אב". הפעילות הדיגיטלית שברה שיאים, והגיעה עד ל-85 מיליון חשיפות לתכנים. רוב תשומת לב הופנתה לערוצים בשפה הפרסית, כש-93% מהעוקבים באינסטגרם של משרד החוץ בשפה הפרסית מגיעים מאיראן.
זמר קצר לאחר תחילת המהומות באיראן הפיק משרד החוץ סרטון ייעודי שבו מגוון נשים ישראליות הביעו תמיכה במאבק הנשים באיראן, עם המסר "Israeli women stand with Iran". הסרטון זכה ל-12,843,877 חשיפות בקרב קהלי היעד, כשמחצית מהם צפו בו עד לסופו. לפי הפילוח של הצפיות, מדובר בכמעט ארבעה וחצי מיליון משתמשים נפרדים (unique users) שצפו בחומרים האלו.
2 צפייה בגלריה
הקמפיין של משרד החוץ הישראלי לתמיכה בנשות איראן
הקמפיין של משרד החוץ הישראלי לתמיכה בנשות איראן
מתוך הסרטון שמשרד החוץ הפיץ, וזכה ליותר מ-12 מיליון חשיפות
(מתוך יוטיוב משרד החוץ)
2 צפייה בגלריה
הקמפיין של משרד החוץ הישראלי לתמיכה בנשות איראן
הקמפיין של משרד החוץ הישראלי לתמיכה בנשות איראן
(מתוך יוטיוב משרד החוץ)
החטיבה לדיפלומטיה דיגיטלית של משרד החוץ פועלת במרחב הווירטואלי במגוון שפות, ובין השאר גם בשפה הפרסית. היא פועלת בארבע פלטפורמות: אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק וטלגרם, עם כ-1.8 מיליון עוקבים בסך הכול. באיראן עצמה המשטרה מגביל את הקשר עם העולם המערבי, ורוב פלטפורות הרשתות החברתיות שם חסומות.
הרשת היחידה שאינה חסומה לגלישה באיראן היא אינסטגרם, ולעמוד של משרד החוץ בפרסית ברשת החברתית יש למעלה ממיליון עוקבים. בניתוח גיאוגרפי של התפלגות העוקבים ניתן לזהות כי יותר מ-93% מהם באים מאיראן. מאז פרוץ המהומות במדינה, החשיפה לעמוד גדלה משמעותית והתכנים שפורסמו מאז זכו ליותר מ-85 מיליון חשיפות.
דוד סרנגה, ראש חטיבת הדיגיטל במשרד החוץ, סיפר כי "בפעילות שמשרד החוץ מקיים במרחב המקוון אנחנו עושים אבחנה בין העם האיראני למשטר האיראני". סרנגה הדגיש כי "המרחב הרשתי מהווה אלמנט מרכזי במאמצי הדיפלומטיה הציבורית שלנו, ולכן הפעילות הדיגיטלית בפלטפורמות הרשתות החברתיות בשפה הפרסית מתכתבות עם השיח הפנימי באיראן, כמו במקרה רציחתה של מהסא אמיני". סרנגה הוסיף כי "חשוב שגם קהלים מערביים יכירו את הנושא ויביעו תמיכה במאבק בנשים באיראן, דרך הפלטפורמות הדיגיטליות של המשרד".