1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואבי מעוז
בנימין נתניהו ואבי מעוז
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אבי מעוז
בכל מדינה בעולם המערבי, מפלגתו של אבי מעוז הייתה מקוטלגת כקבוצת שנאה. כזו שבנתה את שמה והמוניטין שלה מהפצת טינה, במקרה של מפלגת נעם ומנהיגה הרוחני - נגד קבלת משפחות חד-מיניות, לדוגמה. הרב טאו, המנהיג הרוחני של אנשי נעם וישיבות הקו, מצא בשנת 2020 את הסיבה להתפשטות נגיף הקורונה, וכך צוטט באתר "סרוגים": "התרבות של הפוסט מודרנה עם האייפונים המוצפים בסרטי תועבה, עם ארגוני הסוטים ההופכים את האדם בכל העולם להדמות לבהמה. וכי פוליאמוריה אינה מעשה בהמות?". זו התבטאות עדינה עבור טאו. בפעם אחרת עסק בזריעת שנאה נגד גייז באמצעות הפצת שקרים על הריח בביתם של זוגות חד-מיניים. זו הסמכות הרוחנית של סגן שר החינוך החדש.
בהסכמים הקואליציוניים קיבל מעוז את הסמכות והתקציב להקים רשות חדשה, שתעסוק ב"זהות יהודית". צלילה לתוך מסמכי הקמפיין והראיונות שסיפק מעוז לפני הבחירות מעלה דמיון מטריד בין הרשות הזו, שתהיה עשירה לפי ההסכמים ביועצים משפטיים, ובין מה שמפלגת נעם כינתה "מטה מג"ן הע"ם".
במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" פרסמתי לפני כמה חודשים את פרטי הבטחת הבחירות הזו. מדובר במטה שיעסוק ב"מניעת חדירת השפעות זרות" ל"מערכות" במדינת ישראל ולפגוע ב"חוסן הלאומי" "בדגש על מערכת החינוך". ואיך זה יקרה? במסגרת יחידת סמך במשרד ראש הממשלה שעליה יופקד שר בלי תיק. לפי הפמפלטים שהפיצה נעם, זה יהיה "בשיתוף פעולה עם צה"ל, השב"כ והמוסד".
במילים אחרות, נעם הבטיחה להקים משהו שנשמע כמו הוועדה לחקירת "פעילות אנטי-אמריקנית" של הסנאטור ג'וזף מקארתי. בהתחשב בסיפור אחר שפרסמנו במוסף לשבת, על רשימות להט"בים שהכינה והפיצה נעם בקרב פעיליה, הכיוון ברור לגמרי. ביוני 2022 הסביר אבי מעוז עצמו על מטה "מגן העם". מטה לגילוי "ונטרול" השפעות זרות על ישראל באמצעות "מומחי סייבר" ומודיעין. או באמצעות, שימו לב, "מיפוי מעמיק של כל 'סוכני השינוי'". הוא הגדיר זאת "כרטיס הכניסה שלנו לקואליציה".
מה אמר בזמנו מעוז על הפרסומים בעניינו וה"רשימות השחורות"? ש"כואב כשמוציאים את המוגלה". הלשון מעידה על השנאה; הביטוי "מוגלה" מבטא את הכוונות. בנעם הכחישו בפניי שהם מקימים את "מטה מגן העם" והדגישו כי "לא סוכם שהרשות תקבל סיוע מהשב"כ והמוסד". מעורר ביטחון.
מדוע יש צורך באתר ייעודי שייתן פרטים על התוכניות החיצוניות במשרד החינוך - אם אלה ממילא חשופות לציבור? מה תיתן רשות ממשלתית חדשה שמתוקצבת ברבע מיליארד שקל לשנתיים? הדרך היחידה להבין את כוונותיו של מעוז היא דרך הדברים שאמר ועשה בעבר, ופורטו פה כמה וכמה ראיות רלוונטיות. המערכת שהוא עתיד להקים ל"ניטור" תוכניות לימוד חיצוניות תנסה לחולל שיח סביבן, לקטלג אותן כ"שמאל" ו"השפעה זרה" אל מול "זהות יהודית". ככל שהסערה סביב כל תוכנית תגדל, ככל שהוא יקבל יותר תשומת לב, כך יצליחו מעוז ואדונו טאו בתוכנית שלהם.
בעולם של נעם מסומנים גם הארגונים הציוניים והממלכתיים ביותר, נניח הג'וינט. לאחרונה קראתי באתר נעם טקסט שמאשים את הג'וינט וארגונים אחרים ב"חפירת מנהרות נפץ תרבותיות מתחת החומות שהציבור החרדי בנה לעצמו". צורת ההתנסחות הזו, "מנהרות נפץ", איננה מקרית.
נדב אילנדב אילאביגיל עוזי
אל מול התפתחויות כאלה יש רק תשובה אחת: סירוב. מעוז ונעם מאשימים את כל העולם ואשתו שהם "סוכני שינוי" של "הפוסט מודרנה". אין להם מושג מה זה הפוסט מודרנה, אבל זה לא משנה: הם סוכני שנאה. ואל מול סוכנים שכאלה, הציווי המוסרי הוא לסרב. וצריך לדרוש אותו מעובדי מדינה, בכל הדרגים. לא להסכים לאף פעולה - שדגל שחור אולי מתנוסס מעליה - של "זיהוי" ו"ניטור" בסגנון מקארתי.
מנהלי בתי ספר, מפקחים, ראשי אגפים, יועצים משפטיים: אתם עובדי ציבור. הציבור כולו. כזה שיש בו יהודים, ערבים, להט"בים, ימין, שמאל, דתיים וחילוניים. הסכנה שמציג מעוז איננה לחילוניות, היא להגינות. מבנימין נתניהו, שמוכן למכור הכל עבור אצבע בכנסת, אין מה לצפות. מאנשים הגונים - כן.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il