כמחצית מהטילים הבליסטיים ששוגרו לעבר ישראל במהלך המתקפה האיראנית לא שוגרו כראוי או התרסקו לפני שהגיעו ליעדם. כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל", מפי שלושה גורמים אמריקנים רשמיים, שציינו כי "איראן שיגרה במהלך המתקפה שלה על ישראל בין 115 ל-130 טילים בליסטיים, ורק כמחצית מהם יורטו בהצלחה". השאר, כאמור, כשלו מסיבות טכניות. "אין ממש ליכולת המפורסמת של הטילים הבליסטיים של איראן", אמר אחד הגורמים.

1 צפייה בגלריה
תוצאות המתקפה האירנית
תוצאות המתקפה האירנית
הנזק בבסיס נבטים
(צילום: דובר צה"ל)
עוד דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו עם ארצות הברית וישראל מודיעין שסייע ביירוט המתקפה האיראנית. לפי הדיווח, ירדן עדכנה את ארה"ב כי תאפשר לה לנוע במרחב האווירי של המדינה, והוסיפה כי תסייע ביירוט. עם זאת, בדיווח צוין כי ממשלות ערביות פעלו באופן זהיר סביב המתקפה האיראנית, בשל החשש שיהיו מעורבות בסכסוך גם כן.
במקביל, ברשת החדשות האמריקנית ABC התייחסו לנפילת הטילים הבליסטיים בבסיס נבטים, וציינו, מפי בכיר אמריקני, כי מדובר בחמישה טילים שגרמו נזק למטוס תובלה מדגם C-130, מסלול לא בשימוש ומחסנים ריקים. לפי הדיווח, ארבעה טילים בליסטיים נוספים התפוצצו בבסיס חיל האוויר בנגב, אך לא דווח על נזק משמעותי שנגרם.
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הבוקר עם חברי טייסות הקרב האמריקניות 335 ו-494, שלקחו חלק ביירוט הטילים האיראניים, ושיבח אותם על הפעילות "שהצילה חיים רבים". הוא הוסיף: "אתם אמיצים ומדהימים וגורמים לכולנו להיות גאים. עזרנו לישראל ליירט את רוב הטילים האלה. אתם הכי טובים בעולם, לעזאזל".
לפי ה"ניו יורק טיימס", ארצות הברית יירטה יותר מ-80 כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו לעבר ישראל ולפחות שישה טילים בליסטיים. כמו כן, בליל המתקפה האיראנית, האמריקנים תקפו בתימן משגר טילים לפני ביצוע השיגור לעבר ישראל ושבעה כטב"מים מוכנים לשיגור, באזורים שבשליטת החות'ים.
בצל המחלוקת בישראל על התגובה למתקפה האיראנית, שגריר איראן באו"ם, סעיד אירוואני, אמר בריאיון לרשת "סקיי ניוז" הבריטית כי "ישראל יודעת שהנקמה הבאה שלנו תהיה קשה ומכריעה יותר". השגריר הוסיף כי למרות הדיונים בישראל על תגובה אפשרית למתקפה הוא "מעריך כי לא יהיה מהלך צבאי מצידה".


גם בצרפת ובריטניה, שכבר פנו באופן בהול לשר החוץ ישראל כ"ץ אחרי המתקפה, וביקשו ממנו להימנע מתגובה, נשמעו קולות שקוראים למנוע הסלמה. בנוסף, גם קנצלר גרמניה אולף שולץ קרא לישראל "לפעול למניעת הסלמה לאחר המתקפה האיראנית".
נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "כולנו מודאגים מהסלמה אפשרית", אך הבהיר כי ארצו תעשה כל שביכולתה כדי למנוע זאת. "נעשה כל שביכולתנו כדי לשכנע את ישראל שהיא לא צריכה להגיב על המתקפה. המצב מאוד לא יציב כרגע. איראן הגיבה על המתקפה של ישראל בדמשק בצורה לא פרופורציונלית. עלינו לעמוד לצידה של ישראל כדי להבטיח את ההגנה שלה בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים. צרפת יירטה את החימושים שנורו מאיראן לבקשת ירדן", אמר מקרון, שציין כי ישוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
גם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון טען כי התגובה האיראנית הייתה "חסרת פרופורציות", אך הוא הפציר בישראל שלא להגיב על המתקפה, ואמר כי הפעולה של טהרן נחלה כישלון כמעט מוחלט וכי כרגע יש להתמקד בהסכמה על הפסקת אש ברצועת עזה. "אם אתה נמצא בישראל הבוקר, אתה חושב, ובצדק, שיש לה את כל הזכות להגיב על המתקפה - ויש להם. אבל אנחנו קוראים להם לא להסלים את המצב", אמר קמרון לרשת "סקיי ניוז". לדבריו, "במובנים רבים זו הייתה תבוסה כפולה לאיראן. המתקפה הייתה כישלון והם חשפו לעולם שהם ההשפעה רעה באזור".
גם מנהיגי ה-G7 (קבוצת שבע המדינות המתועשות ובכללן צרפת ובריטניה) הסכימו אמש שיש למנוע הסלמה, ואמרו כי ישתמשו בכל ערוצי ההשפעה על ישראל כדי שזו לא תפתח במתקפת תגמול על איראן. כך דווח ברשת "בלומברג". המנהיגים גינו פה אחד את המתקפה, וקראו לכל הצדדים לנהוג באיפוק. "נמשיך בכל המאמצים שלנו לפעול להורדת הסלמה. סיום המשבר בעזה בהקדם האפשרי, בעיקר באמצעות הפסקת אש מיידית, יעשה את ההבדל", נמסר בהודעת המדינות המתועשות.