"מישהו החליט להתעלל בנו": הוריהם של שמואל שוסטרמן ויאיר לובוצקי, שניים מהפעילים שהוצאו נגדם צווי מעצר מינהליים על רקע שורת האירועים הלאומניים ביהודה ושומרון, קיימו אחר הצהריים (ראשון) מסיבת עיתונאים - שבה תקפו את החלטת שר הביטחון יואב גלנט לחתום על הצווים.
דני ושירי שוסטרמן, שבנם שמואל נעצר לארבעה חודשים, אמרו כי "הוא נעצר ביום שישי ונלקח למרתפי השב"כ. במשך חמישה ימים לא הורשה לראות עו"ד, ולאחר שהובא לבית המשפט התברר כי אין ראיות נגדו והוא שוחרר. לאחר מכן הוא הועבר למעצר מינהלי - ללא משפט וללא ראיות".
לדבריהם, "שמואל מתאמן מזה זמן רב כדי לשרת ביחידה מובחרת בצה"ל, אליה כבר התקבל. כל מה שרצה זה לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל. המשטרה והשב"כ עוקפים את מערכת המשפט ושמים ילדים בכלא. מי יודע מה תהיה ההשפעה של האירוע על נפשו בעתיד".
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים ארגון חוננו
מסיבת עיתונאים ארגון חוננו
יהודית לובוצקי. "הייתי צריכה לטפס על גדר כדי לראות אותו"
(צילום: שלו שלום)
גם יהודה ויהודית לובוצקי, שבנם נעצר למשך חצי שנה, סיפרו כי "הוא אוהב את ארץ ישראל - זה הפשע שלו". לדברי יהודה, "יאיר נעצר ללא משפט ונכלא ללא יכולת ערעור או הבנה במה הוא מואשם. הוא שוחרר בבית המשפט כיוון שאין ראיות נגדו ובמשך ארבעה ימים נמנע ממנו מפגש עם עו"ד. מישהו החליט להתעלל בנו. בגלל לחץ אמריקאי חטפו את הבן שלנו".
"כל חטאו או רצונו לגור ביהודה ושומרון. הוא קורבן של המערכת. כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו חייב להזדעק ולעצור את הסאגה המטורפת הזו. אני קורא לכל חברי הקואליציה - תשברו את הכלים. תפסיקו להצביע עם הקואליציה עד לסיום הסאגה. שני חבריו נרצחו בפיגוע בעלי, הראל מסעוד ונחמן מורדוף. אני מרגיש שהגעתי למדינת עולם שלישי, שבה יכולים לחטוף אדם אחרי ניחום אבלים תוך עקיפת מערכת המשפט", אמר.
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים ארגון חוננו
מסיבת עיתונאים ארגון חוננו
הורי העצורים: "הם הועברו למעצר מינהלי - ללא משפט וללא ראיות"
(צילום: שלו שלום)
יהודית הוסיפה כי "אין לי מילים לתאר את תחושותינו. הוא קבר שני חברים קרובים, הוא היה מרוסק. בדרך חזרה נעצר על ידי השב"כ. בבית המשפט לא הצליחו להוכיח שהוא אשם אז הלכו לשר הביטחון כדי שיחתום על מעצר מינהלי - זו לא דמוקרטיה. הגענו לכל דיון ולא נתנו לנו לראות אותו. הייתי צריכה לטפס על גדר כדי לראות אותו. החיוך שלו חיזק אותי".
עו"ד נתי רום מארגון חוננו, המייצג את המשפחות, תקף גם הוא את ההחלטה ואמר: "מדובר בצעד אנטי דמוקרטי. שתי ערכאות ושלושה שופטים מכובדים דנו בתיק, ראו את הראיות שהציג השב"כ וקבעו באופן גורף כי אין ראיות נגד מרשיי. אנחנו ביקשנו מבית המשפט לדחות את אישור הצווים כדי לאפשר לגורמים בקואליציה לקיים שיח עם גורמים במשרד הביטחון, לבטל את הצווים ולמצוא חלופות מעצר אחרות. לא ייתכן שלא ניתן למרשיי לשוחח עם בני משפותיהם, ולא לחבקם, דבר הניתן גם למחבלים. מעולם לא הוצא צו מניעת מפגש על עבירות רכוש, לא הייתה אכיפה דומה על אימו של המחבל שביצע את הפיגוע בעלי, לא במהומות בצפון או בדרום. צריך לשים סוף לאכיפה הבררנית הזו. מישהו התבלבל בין אויב לאוהב".