2 צפייה בגלריה
חאדר עדנאן
חאדר עדנאן
חאדר עדנאן עם חמושים
השייח חאדר עדנאן (44), מבכירי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, נעצר לפנות בוקר (ראשון) על-ידי כוח צה"ל בביתו בעיירה עראבה שסמוכה לג'נין. זו הפעם ה-13 שכוחות הביטחון עוצרים את עדנאן, ששבת כמה פעמים רעב בכלא הישראלי אחרי מעצריו המנהליים.
יחד עם עדנאן נעצרו גם בכיר נוסף בג'יהאד האיסלאמי בשם חאלד עאוואדרה. "המהלך של כוחות הכיבוש הציוניים שעוצרים את המנהיגים והלוחמים של תנועתנו בנפת ג'נין עם עלות השחר הוא ניסיון ציוני עלוב להשפיע על רצון עמנו ועל האיתנות והנחישות של הלוחמים", אמרו בג'יהאד האיסאלמי.
בארגון הטרור הוסיפו: "מעצרם של השייח עדנאן והמנהיג עאוואדרה משקף את היקף הבלבול והלחץ שרודפים את ממשלת הכיבוש הפשיסטית כתוצאה מההסלמה של התקוממות עמנו בירושלים ובגדה המערבית הכבושות".
2 צפייה בגלריה
חאדר עדנאן
חאדר עדנאן
חאדר עדנאן
חאדר עדנאן ידוע כמי שהטמיע באסירים הביטחוניים את עיקרון שביתות הרעב בכלא הישראלי על-מנת להשתחרר או לקבל את דרישותיו. בפי הפלסטינים הוא מכונה "לוחם הקיבה הריקה".
ב-2005 הוא פתח בשביתת רעב למשך 12 ימים בעקבות בידודו בכלא הישראלי. הוא לא הפסיק את שביתתו עד שהנהלת הכלא נעתרה לדרישתו להעביר אותו למחלקות הרגילות של בית הסוהר.
ב-2012 הוא שוחרר מהכלא בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון לאחר הידרדרות במצבו הבריאותי, שנגרמה משביתת רעב במשך חודשיים.
האיש שנחשב כ"מוח" לתכנון פעילויות הג'יהאד האיסלאמי בגדה המערבית שבת רעב במשך 56 ימים ב-2015. בעזרת המהלך הוא הפעיל לחץ על הרשויות בישראל לשחררו, ובנוסף הן התחייבו אז לא להכניסו שוב למעצר מנהלי.

שביתת הרעב הראשונה - כבר ב-1998

את הזיקה לפוליטיקה קיבל עדנאן במסגרת לימודיו באוניברסיטת ביר זית. את המעצר הראשון שלו ביצעה דווקא הרשות הפלסטינית. הוא הואשם בהסתה להשלכת אבנים לעבר ראש ממשלת צרפת לשעבר ליונל ז'וספן, שביקר באוניברסיטת ביר זית ב-1998. גם במעצר הזה הוא פתח בשביתת שנמשכה עשרה ימים.
בסך הכול פעלו הלילה לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב למעצר שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. פרט למעצר עדנאן ועאוואדרה, נלכדו מבוקשים גם בכפר ביר אל באשה, מחנה הפליטים ג'ילזון, רמאללה ובית פג'ר.