3 צפייה בגלריה
גדוד הלוחמות הראשון בצה''ל של חיל האיסוף הקרבי
גדוד הלוחמות הראשון בצה''ל של חיל האיסוף הקרבי
לוחמת בגדוד איסוף קרבי. בקרוב: גם בחטיבת חי"ר
(צילום: דובר צה"ל)
שבוע אחרי פתיחת יחידת החילוץ 669 ללוחמות צפוי הרמטכ"ל אביב כוכבי להודיע בשבוע הבא על החלטה עקרונית לפיה גם חטיבות החי"ר ייפתחו לבנות לוחמות. פיילוט ראשון, שיכלול מחלקה אחת, יתקיים בחטיבת הנח"ל או גבעתי תחת פיקוד הדרום.
כוונת הרמטכ"ל היא לשלב את המועמדות במחלקות הניוד ובקרוב יוצע להן להצטרף למחלקה ניסיונית ראשונה. התוכנית החדשה היא זו שמקפיצה את הרבנים, שכתבו אתמול מכתב לרמטכ"ל ובו טענו תחת הכותרת "לא לפלג את צה"ל", כי "לאור ניסיוננו כחיילים ומפקדים בכוח הלוחם והעורפי של צה"ל, אנו סבורים שחיילים דתיים המקפידים על ההלכה אינם יכולים לשרת ביחידה קרבית מעורבת, גברים ונשים יחדיו. שירות זה יביא בסבירות גבוהה למצבים האסורים על פי ההלכה".
3 צפייה בגלריה
מודעה
מודעה
מכתב הרבנים
3 צפייה בגלריה
אביב כוכבי בטקס הענקת פרס מצטייני הרמטכ"ל ליום העצמאות
אביב כוכבי בטקס הענקת פרס מצטייני הרמטכ"ל ליום העצמאות
הרמטכ"ל כוכבי
(צילום: יאיר שגיא )
כזכור, לפני כשבוע הודיע הצוות הצה"לי שבחן את שילוב הנשים בתפקידי לחימה בצה"ל כי הוא ממליץ לרמטכ"ל להקים צוות של לוחמות ביחידת החילוץ וההצלה 669. בהודעת דובר צה"ל בנושא נמסר כי "בתום עבודת מטה מעמיקה שנערכה בחיל האוויר, אימץ ראש המטה הכללי כוכבי, את המלצת מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, באשר לשילוב נשים בתפקידי לחימה ביחידת החילוץ המיוחדת 669. חיל האוויר יפתח את שעריו בפני נשים למיון לתפקידי לוחמה ביחידה המיוחדת 669 ובכך יתאפשר מיצוי טוב יותר של ההון האנושי בצה"ל".
בצה״ל התחייבו כי בשילוב הלוחמות לא יתפשרו על האיכות וביצוע המשימות וידרשו רף מקצועי אחיד.
אין להקל ראש במכתב הרבנים שנשלח אמש לרמטכ"ל בעיקר בשל העובדה כי מדובר בנציגים מזרמים שונים בציונות הדתית. החלטת הרמטכ"ל צפויה לעורר מתיחות רבה בין הצדדים.