ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) למחלוקות בסוגיית קידום חוקי המהפכה המשפטית. במהלך נאום בטקס האזכרה לחללי האצ"ל ששחררו את יפו, אמר ראש הממשלה: "לא רחוק מכאן בגין אמר 'מלחמת אחים - לעולם לא'. גם היום - מלחמת אחים - לעולם לא, אחדות בעם - בהחלט כן". נתניהו קישר את נאומו לדברים של של ראש הממשלה המנוח לאחר הפצצת הספינה אלטלנה ב-1948 "אנו לא נפתח באש, לא תהיה מלחמת אחים בעוד האויב בשער".
3 צפייה בגלריה
נתניהו בטקס האזכרה ללוחמי האצ"ל
נתניהו בטקס האזכרה ללוחמי האצ"ל
נתניהו בטקס האזכרה ללוחמי האצ"ל
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
3 צפייה בגלריה
נתניהו בטקס האזכרה ללוחמי האצ"ל
נתניהו בטקס האזכרה ללוחמי האצ"ל
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
בהתייחס למתיחות הביטחונית בגזרות השונות, אמר נתניהו: "עלינו להיות מסוגלים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום. אם יש מעצמות שירצו להצטרף להגנתנו, מה טוב. אבל נהיה מסוגלים לשמור ולהגן על עצמנו בכוחות עצמנו".
שר הביטחון יואב גלנט, שנאם אף הוא בטקס, נמנע מלהזכיר בדבריו את סוגיית המהפכה המשפטית. "איראן מנהלת מול מדינת ישראל מלחמת התשה רב-זירתית, ממשיכה בניסיונותיה להתבסס בחזית הצפונית, ובמקביל שולחת את זרועותיה ליהודה, לשומרון ולעזה. אל מול אמירות אויבינו - אומר באופן ברור: כוחות הביטחון נחושים להגן על מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא
הנשיא הרצוג עם צוותי המשא ומתן
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
במקביל, מבית נשיא המדינה יצחק הרצוג נמסר כי החל ממחר יתקיימו דיונים מרוכזים ומעמיקים בין נציגי הקואליציה ומפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי מהאופוזיציה במסגרת המשא ומתן להשגת פשרה בסוגיית המהפכה המשפטית בהשתתפות יועצים מקצועיים מטעם הצדדים.
"הדיונים יעסקו בסוגיות ליבה שעל הפרק", נמסר. "בית הנשיא ממשיך לעשות כל שביכולתו על מנת לעודד את הצדדים להמשיך בשיח שמטרתו להביא להסכמה רחבה".
מוקדם יותר היום הודיעה מפלגת העבודה על פרישתה משיחות ההידברות בבית הנשיא. במכתב ששיגר צוות המשא ומתן של המפלגה נכתב: "אנחנו למדים על שיחות שנעשות במחשכים, ואף על הסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור, ללא מעורבותנו. אין טעם להמשיך בניסיון שלנו להשתתף בשיחות".
עוד נכתב כי "למרות הספקות הגדולים שהבענו לאורך כל הדרך בנכונות הממשלה והקואליציה לגבש הסכמות לאומיות רחבות, בחרנו להצטרף להליך ההידברות בבית הנשיא, מתוך דאגה עמוקה, תחושת אחריות לאומית ורצון למצוא פתרונות מוסכמים למשבר החוקתי המתקרב שעלול לשנות את המשטר הדמוקרטי בישראל". העבודה לא לקחה עד כה חלק בשיחות בבית הנשיא, שהתקיימו עד כה בין הצוות מטעם הקואליציה וצוותי המשא ומתן של יש עתיד והמחנה הממלכתי.

אחרי שברחבי המדינה נמשכות ההפגנות נגד החוקים להחלשת מערכת המשפט ביתר שאת, גם בארה"ב המחאות לא שוככות. מאות בני אדם הפגינו בכיכר וושינגטון בניו יורק על מה שכונה על-ידם "שיטת הצפרדע של הממשלה".
שני גרנות לובטון, מראשי המאבק בארה"ב, אמרה: "זאת לא הקפאה אלא השהיה זמנית, והכוונה של הממשלה הזאת מאוד ברורה. הממשלה אומרת שמיד אחרי יום העצמאות הרפורמה תחזור, ואנחנו לא ניתן להם לעשות את 'תרגיל הצפרדע' ולבשל אותנו לאט. אנחנו פה כדי להילחם למען החברה הישראלית, למען הסולידריות ולמען הדמוקרטיה. לא ניתן לממשלה לפרק את הסולידריות של הפסיפס העדין והחשוב במדינה שלנו".