המשטרה הצבאית פתחה בחקירה נגד שני לוחמי מילואים המשרתים באיו"ש, בעקבות תיעוד שלהם מתעללים בעצור פלסטיני. בתיעוד שצילמו השניים הם נראים סוטרים לו, כשעיניו מכוסות בפלנלית, ודורשים ממנו לשיר "הכול לטובה". אחרי ההתעללות בעצור הפלסטיני בשומרון, שהייתה בתחילת השבוע, הושעו שני הלוחמים מיחידתם. במקביל נפתחה נגדם חקירה.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "התנהלות הכוח חמורה, ועומדת בניגוד לפקודות צה"ל וערכיו. בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית. עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. "שני החיילים המעורבים באירוע הורחקו מהיחידה, ואינם לוקחים חלק בפעילות מבצעית בעת הזו", נמסר בהודעת דובר צה"ל.
הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
בסוף אוקטובר, בצל המלחמה בעזה, התפרסמו ברשת סרטונים של חיילים מתעללים בפועלים פלסטינים. אחד הסרטונים שהופץ צולם באזור גזרת עזה, שבו מתועדים חיילי צה"ל קושרים את הפועלים, גוררים אותם, מכסים את עיניהם ומפשיטים אותם מכל בגדיהם. בסרטון הם נשמעו צוחקים על הפלסטינים ומזלזלים בהם. הפועלים נפצעו, ונשמעו נאנקים מכאבים. אחד החיילים דרך על פועל בראשו, אחר גרר פועל ששכב על גבו וחייל שלישי דחף באלימות פועל על הארץ.
בתיעוד אחר נראה פועל פלסטיני בשטחים בעיניים מכוסות ובידיים קשורות. חייל צה"ל תועד יורק עליו, מקלל אותו ובועט בו. בצה"ל מסרו כי "ההתנהלות העולה מהתיעוד חמורה ואינה עומדת בקנה אחד עם פקודות הצבא. המקרה מוכר ומתוחקר על ידי המפקדים, ויטופל משמעתית בהתאם".