משטרת צרפת חשפה אתמול (שישי) במחוז אלזס שבמזרח המדינה תא ניאו-נאצי שהחזיק כמויות נשק "מבהילות", כלשון הגורמים הרשמיים בצרפת. בין השאר אותרו בידי חברי התא מכונות ירייה. גורמים במשטרה המקומית אמרו כי ארבעה בני אדם שהיו חלק מהתא נעצרו.
את הארבעה, בגילי 45 עד 53, עצרו קרוב ל-200 שוטרים בפשיטה על בתיהם סמוך לעיר מולהאוס. לידי שירותי המודיעין הצרפתיים הגיע מידע לפיו חברי התא השתתפו ב"מצוד אחר יהודים", כדברי התובעת המקומית, במהלך משחק כדורגל שהתקיים בעיר שטרסבורג.
2 צפייה בגלריה
שוטרים צרפתים. גם חומרים להכנת חומרי נפץ אותרו
שוטרים צרפתים. גם חומרים להכנת חומרי נפץ אותרו
שוטרים צרפתים. גם חומרים להכנת חומרי נפץ אותרו
(צילום: AFP)
התובעת הוסיפה כי בפשיטה איתרו השוטרים מספר "מבהיל" של כלי נשק: 41 אקדחים, 167 מחסניות, 30 ק"ג של אבק שריפה וחומרים נוספים שייתכן שאמורים היו לשמש להכנת חומרי נפץ. לצד זאת, אותרו גם כ-120 אלף קליעים בפשיטה, כמו גם ציוד להכנת כדורים ויותר מ-25 אלף אירו במזומן.
במשטרת צרפת לא ציינו באופן רשמי מה בדיוק תכננו החשודים. בפשיטה אותרו חומרים אנטישמיים קיצוניים וכאלה הנוגעים להכחשת שואה. מחשבי החשודים, כמו גם החומרים שאותרו בפשיטה, הוחרמו ונמצאים בבדיקת משטרת צרפת. קצין במשטרת צרפת אמר כי אחד החשודים אף התאמן בקורסי צליפה.
2 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון מבקר בבית הקברות בו חוללו רבקים של יהודים
נשיא צרפת עמנואל מקרון מבקר בבית הקברות בו חוללו רבקים של יהודים
מקרון בבית קברות יהודי בשטרסבורג ב-2019. "האנטישמיות - הקשה מאז מלחמת העולם השנייה"
(צילום: AFP)
לארבעת החשודים מיוחסות עבירות של הברחת נשק, והם צפויים לעונש של עד 10 שנות מאסר בכלא הצרפתי.
לפני כשלוש שנים, אחרי גל של אירועים אנטישמיים חמורים בצרפת, העריך הנשיא עמנואל מקרון שרמת האנטישמיות באירופה היא "הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה". מקרון ציין בפני נציגי הקהילה היהודית בצרפת שארצו, כמו כמעט כל המדינות הדמוקרטיות במערב, מתמודדת עם עלייה חסרת תקדים באנטישמיות שלא הייתה מאז השואה. בנאום שנשא אז אמר עוד הנשיא הצרפתי כי ארצו תגדיר אנטי-ציוניות כצורה מודרנית של אנטישמיות.