מטיח באלימות אדם מבוגר לקרקע - ונמלט: כשבועיים לאחר שמהנדס מובילאיי אליהו ילין תקף את ברוך יונסי (69) סמוך לביתו בירושלים ופצע אותו באורח אנוש, פרסמה היום (ראשון) המשטרה את תיעוד התקיפה. בתיעוד נראה כי במשך יותר מדקה איש לא נחלץ לסייע פיזית ליונסי, שעדיין מורדם ומונשם.


הבוקר הגישה התביעה המשטרתית את כתב האישום נגד ילין בגין חבלה חמורה בחסר ישע, וביקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים.
לפני עשרה ימים פנה למשטרה בנו של הקורבן ודיווח כי אביו הותקף ברחוב כמה ימים קודם לתלונה, וכי הוא מאושפז עם חבלת ראש קשה, כשהוא מורדם ומונשם. עם קבלת הדיווח החלו שוטרי מחוז ירושלים בביצוע פעולות חקירה מגוונות, במטרה לאתרו.
במשטרה אמרו כי כבר בראשית החקירה התברר כי לאחר התקיפה החשוד הותיר את הקורבן המבוגר מוטל על הכביש מבלי להזעיק עבורו עזרה, נכנס חזרה לרכבו ועזב את המקום.
ביום שני שעבר אותר ילין, בן 36 מירושלים. הוא נעצר במקום עבודתו בעיר על ידי שוטרי תחנת לב הבירה, והועבר לחקירה בתחנת המשטרה.
מהחקירה עלה כי ב-11 במרץ בשעות אחר הצהריים, זמן קצר לפני מקרה האלימות, כעס יונסי על ילין מסיבה שאינה ידועה. לפי גרסתו של ילין, הגבר המבוגר דפק על רכבו ואמר לו: "אתה נורמלי?", ואף הכה אותו בפניו.
ילין המשיך ברכבו אחריו עד שהבחין בקורבן הולך ברחוב הסמוך. אז עצר את מכוניתו, יצא מהרכב, ניגש במהירות לעבר הקורבן המבוגר ודחף אותו בחוזקה לאחור באמצעות ידיו.
כתוצאה מכך, הוטח הקורבן ונפל על הכביש. הוא נחבל קשות בראשו, ואילו הנאשם שב לרכבו ועזב את המקום. עוברי אורח שהבחינו באדם המבוגר שמוטל על הכביש ובעזיבתו של הנאשם הזעיקו למקום את גורמי הרפואה. בהמשך הוא פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים, שם הוגדר מצבו אנוש.
לאחר התקיפה עזב ילין את המקום - מבלי שניסה לסייע ליונסי שהוטל על הכביש. הגבר המבוגר עבר ניתוח ראש בבית החולים על-מנת לעצור את הדימום. ביציאה מאולם בית המשפט, לאחר אחד מדיוני הארכת המעצר, התנצל ילין בפני משפחת הקורבן, ומסר: "אני מבקש סליחה".
אחותו של הקורבן ברון יונסי אמרה ל-ynet כי "לא מעניין אותי שהתוקף הצטער, הוא לא עושה לנו טובה שהוא מצטער על מה שהוא גרם. כל המדינה מתפללת לשלומו של ברוך. הוא מורדם ומונשם ואנחנו מתפללים, ראיתי את התיעוד בהסרטה ממצלמת אבטחה של השכן. אנחנו לא יודעים הרבה על האירוע, הרופאים ממשיכים לטפל בו ואנחנו מקווים שהמצב שלו ישתפר. הוא היה בדרך לתפילה ואז קרה האירוע".