זה היה רק עניין של זמן, אבל זה לקח מעט מאוד זמן בבריטניה, כדי שהמחאה האנטי ישראלית והאנטישמית של המוסלמים והפעילים הפרו-פלסטינים מהממלכה תעבור מהרחובות והקמפוסים ותמצא את דרכה אל מעבר לפרגוד ולתוצאות הבחירות.
3 צפייה בגלריה
מפלגת "עצמאי בלקבורן"
מפלגת "עצמאי בלקבורן"
הסיקור ב"דיילי מייל" הבריטי: "עשרות פעילים למען עזה נבחרו"
(מתוך אינסטגרם)
בבריטניה מודאגים היום (ב') נוכח תוצאות הבחירות המקומיות שנערכו ביום חמישי, ושמצביעות על ירידה חדה בהצבעה למפלגת הלייבור באזורים עם אוכלוסייה מוסלמית גדולה. מנגד נבחרו יותר מ-40 חברי מועצה מוסלמים, שחלק גדול מהאג'נדה בקמפיין הבחירות שלהם היה מבוסס על תעמולה אנטי-ישראלית ועל המלחמה בעזה. מרבית המועמדים האלה נבחרו מטעם מפלגות עצמאיות או מטעם מפלגת הירוקים.
חלק מהנבחרים חגגו את בחירתם בלבוש בצבעים של הדגל הפלסטיני או עם כאפייה, וחלקם נופפו בדגל הפלסטיני והקדישו את ניצחונם לתושבי עזה. אחד מהם, מות'ין עלי בלידס, צעק למיקרופון לאחר ניצחונו: "אנחנו נגביר את זעקת תושבי עזה, אללה אכבר". ארגונים פלסטיניים כבר דרשו לאחר הבחירות מכמה נבחרים לפעול לניתוק הקשרים עם ישראל ולהכרה במדינה הפלסטינית.
3 צפייה בגלריה
כתבה של זאב אברהמי על ניצחונות של מוסלמים בחירות מקומיות בריטניה
כתבה של זאב אברהמי על ניצחונות של מוסלמים בחירות מקומיות בריטניה
בירוק, אדום, שחור ולבן - כצבעי הדגל הפלסטיני. מפלגת "עצמאי בלקבורן"
פוליטיקאים בריטים רבים הביעו חשש שתוצאות הבחירות יגררו את הדיונים במועצות לנושאי חוץ, במקום דיונים מעשיים בשירותים מקומיים. "מדובר בבחירות שבהן התושבים בוחרים כדי להסדיר את איסוף הזבל שלהם, הם לא בוחרים במישהו שיצעק 'אללה אכבר' וידבר על המלחמה במזרח התיכון", אמר פוליטיקאי מהלייבור ל"דיילי מייל". "הבחירות בבריטניה הפכו לבחירות על המדיניות במידל איסט במקום על המדיניות בווסט מידלנדס".

"הלייבור שותקת מול רצח העם בפלסטין"

עיישה קאוזר זכתה ליותר מכפליים הקולות של מועמד הלייבור באולדהם, לאחר שהציבה את עצמה בקמפיין כ"קול של פלסטין" וכללה את דגל פלסטין במצע הבחירות שלה ובדפים והמכתבים הרשמיים שהוציאה. בבלקבורן אימצה לעצמה מפלגה עצמאית את דגל פלסטין כדגלה הרשמי, ושבעה מתוך תשעת המועמדים שלה נבחרו לאחר שהריצו קמפיין שהתבסס ברובו על מדיניות תקיפה יותר לגבי המצב בעזה.
קאליל חאן נבחר למועצת ת'יימסייד על חשבונו של מועמד הלייבור הותיק דייב מקנולי, לאחר שטען כי "שתיקת מפלגת הלייבור מול רצח העם בפלסטינה היא בושה". בעוד ועוד ערים נבחרו מועמדים רבים ממפלגות עצמאיות שביקרו בחריפות את מדיניות הלייבור כלפי המלחמה בעזה והבטיחו לבוחריהן כי יפעלו למען הפסקת אש מיידית, סיוע הומניטרי ומדינה פלסטינית.
3 צפייה בגלריה
כתבה של זאב אברהמי על ניצחונות של מוסלמים בחירות מקומיות בריטניה
כתבה של זאב אברהמי על ניצחונות של מוסלמים בחירות מקומיות בריטניה
חלק מהמנצחים השמיעו אמירות קשות: "שהרבי לא יחזור מישראל וירצח גם פה"
תוצאות הבחירות גם מביאות את מפלגת הלייבור לקונפליקט פנימי: מצד אחד היא תנסה כמה שיותר לייצר ערוצי תקשורת ואמפתיה אצל הבוחרים המוסלמים לקראת הבחירות הכלליות, ומצד שני מדובר במפלגה שהבטיחה להילחם באנטישמיות בכל כוחה לאחר פרישתו של ג'רמי קורבין מהנהגתה.
חלק מהמנצחים היו מעורבים בעבר בתקיפות מילוליות כלפי יהודים ובכתיבת פוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות. מות'ין עלי נודע בפוסטים מלאי ההסתה שלו כלפי רבי זכריה דויטש מאוניברסיטת לידס, שנסע לישראל להתנדב למילואים במאמץ המלחמתי. "החיה הזאת נסעה מלידס לישראל כדי לרצוח נשים וילדים", טען עלי, שכינה את 7 באוקטובר מאבק מוצדק של הפלסטינים בכובשיהם. "אוניברסיטת לידס צריכה לעשות הכול כדי לשמור על תלמידיה שהוא לא יחזור ויעשה את אותו דבר פה", כתב עלי. רבי דויטש נאלץ לברוח למסתור עם אשתו ושתי בנותיו, לאחר שקיבלו איומים ברצח ואונס.