השם, הסערה - והתירוץ המקורי: שר בממשלה כתב לראש הממשלה ולשר החוץ להגיש מחאה חריפה נגד ירדן בעקבות המסעדה בעיר כרכ ששינתה את שמה ל"7 באוקטובר" - ובינתיים בשיחה עם ynet אמר הבעלים שהסיבה לשם היא אחרת לגמרי, והודיע כי הוא שוב שונה.


"הגעתי למסעדת 7 באוקטובר?", נשאל בטלפון בעלי השווארמיה, וענה: "לא, בלי 7. אנחנו מסעדת 'אוקטובר'". הוא טען כי הבחירה בשם לא נעשתה כדי לחגוג את הטבח הגדול בתולדות ישראל, שבו נרצחו יותר מ-1,100 בני אדם: "אנחנו לא פוליטיקאים וזה לא 7 באוקטובר בעזה".
לטענתו, הבחירה בשם נעשתה כי "הבת שלי סיימה לימודי רפואה ב-7 באוקטובר באלג'יריה. שינינו את זה כי זה הובן פוליטית. השם החדש הוא אוקטובר בלבד. בלי 7. אין לנו שום קשר לפוליטיקה".
הכותרת
למה ירדן על סף שבירת הסכם השלום? | סמדר פרי
29:50
3 צפייה בגלריה
מסעדה בירדן בשם 7 באוקטובר
מסעדה בירדן בשם 7 באוקטובר
"7 באוקטובר" על מדי העובדים
אבל מבט על עמוד הפייסבוק של השווארמיה מעלה תהיות בנוגע לתירוץ החדש. בחודש שעבר הועלה פוסט לדף הפייסבוק שלה, ובו ביקשו מנהליה שיציעו להם שם חדש. אחד השמות שהוצעו הוא 7 באוקטובר, ובהמשך הודיעו מהמסעדה כי זה השם הנבחר. בתיעוד שהפך לוויראלי של השווארמיה בשם המזעזע נראים אנשים נוהרים למקום. מהתיעוד נראה שגם על מדי העובדים מופיע הכיתוב "7 באוקטובר".
מקרב שרי הממשלה היה היום שר השיכון יצחק גולדקנופף (יהדות התורה) הראשון להתייחס לנושא. הוא שלח מכתב לשר החוץ ישראל כץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא ייתכן מצב שמדינה כלשהי, בפרט מדינה עימה אנו מקיימים יחסים דיפלומטיים, תאפשר האדרה של טבח נפשע של אנשים, נשים וטף על לא עוול בכפם, תוך ביצוע פשעים חמורים נגד האנושות".
הוא דרש מכץ להגיש מחאה חריפה באופן רשמי בשם הממשלה לממשלת ירדן: "אם מדינת ישראל תעבור בשתיקה על אירוע חמור זה, הדבר יביא להאדרת הטבח במדינות נוספות ובעתיד להכחשת הטבח. חובתנו לגדוע את הדבר באיבו, למען יראו וייראו".
מפתיחת המלחמה הידרדרו היחסים בין ישראל לירדן. שגריר ישראל בעמאן, רוגל רחמן, הוחזר לירושלים עקב החשש לעובדי השגרירות בממלכה. במקביל הוחזר השגריר הירדני רסאן אלמג'אלי.
מלכת ירדן ראניה לא היססה בראיונות לרשת CNN לגנות את ישראל, וכאבה את כאבם של התינוקות והילדים מעזה, בלי להזכיר את הטבח ביישובי העוטף.