1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: המטפלת רחל חנוכייב, המטפלת סבטלנה שאולוב, המטפלת ניקי יסמאלוב ובעלת הגן אלה חנוכייב.
מימין לשמאל: המטפלת רחל חנוכייב, המטפלת סבטלנה שאולוב, המטפלת ניקי יסמאלוב ובעלת הגן אלה חנוכייב.
מימין לשמאל: רחל חנוכייב, סבטלנה שאולוב, ניגאד אסמאילוב ואלה חנוכייב
בית המשפט המחוזי בחיפה התיר היום (שלישי) לפרסם את שמותיהן ותמונותיהן של מנהלת גן הראל באור עקיבא ושלוש מטפלות שלפי החשד התעללו בפעוטות. ארבע החשודות, ששוחררו לאחר מעצרן בתנאים מגבילים והורחקו מהגן למשך חודש, הן הבעלים והמנהלת אלה חנוכייב והמטפלות סבטלנה שאולוב, ניגאד אסמאילוב ורחל חנוכייב.
השופט מוחמד עלי, שהתיר לפרסם את זהות החשודות לבקשת כלי התקשורת והמשטרה, ציין בהחלטתו: "עיינתי בתיק החקירה וכן צפיתי בשבעה סרטונים שתועדו במצלמות האבטחה של הגן. ניתן להיווכח כי קיים צבר ראיות שמצביע על כך שהחשודות נהגו באלימות פיזית כלפי הילדים ואין מדובר רק בצעקות". עם זאת, השופט ציין כי "מהצפייה עולה שאין מדובר באלימות חמורה במיוחד".

החשדות לאלימות בגן שבו שוהים כ-30 פעוטות נחשפה לפני שבועיים לאחר שאם לפעוט הבחינה בסימני חבלה על גופו. היא החליטה הכניסה מכשיר הקלטה לילקוט של בנה, ואז נחרדה לגלות כיצד המטפלות צועקות על הילדים שמגיבים בבכי. בעקבות כך הוגשה תלונה במשטרת חדרה שהצליחה לחשוף צילומים ממצלמות אבטחה שתיעדו מעשי אלימות כלפי הפעוטות בגן.
אם לפעוט בן שנתיים סיפרה: "אימא שלי אספה אותו מהפעוטון והוא אמר לה 'סבתא, הגננת הרביץ'. הוא ציין את שם הסייעת ואמר שהיא מרביצה לו. אחרי כמה ימים הוא אמר שוב את שם הסייעת והוסיף 'מרביץ, עשתה כואב'. הוא אפילו הרים את המכנס והראה לנו מכה שקיבל".
אם אחרת סיפרה: "הילדים בגן סובלים מקללות, צרחות וגם אלימות פיזית. כמה הורים הגישו תלונה במשטרה ואנחנו מחכים שהמשטרה תטפל בזה במלוא החומרה". החוקרים שנחשפו לתיעוד מהגן ראו בסרטונים גרירה ומשיכה בכוח של הפעוטות בידיים וברגליים.

בית משפט השלום בחדרה, ששחרר כאמור את החשודות למעצר בית והורה על הרחקתן מהגן למשך חודש, נענה בתחילה לבקשתן לאסור את חשיפת פרטיהן ופרטי הגן. בדיון בהמשך שינה בית המשפט את החלטתו, אולם אז ערערו החשודות לבית המשפט המחוזי בחיפה. היום, כאמור, החליט בית המשפט המחוזי להתיר את פרסום שמות החשודות.
עו"ד אסיל מקאלדה, שמייצגת את המטפלת אסמאילוב מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה בתגובה: "מדובר במטפלת ותיקה שלא היו נגדה תלונות מעולם. היא מכחישה את כל החשדות נגדה. בית המשפט קבע בהחלטתו כי לא מדובר בתיק של אלימות קשה ולכל היותר מדובר בחשד להתנהלות אגרסיבית, כאשר לא ברור מי מהצוות אחראי לכך. חשוב לציין כי בשום שלב המשטרה לא ביקשה לעצור את המטפלת והיא אף לא נמצאת במעצר בית, דבר שמחזק את גרסתה".