מנהלת פעוטון פרטי באור עקיבא ושלוש מטפלות במקום נעצרו היום (חמישי) על ידי המשטרה בחשד לתקיפת הפעוטות שם. הגננת והמטפלות נעצרו לאחר שחוקרי המשטרה צפו בחלק מהסרטונים ממצלמות הפעוטון, ובהם מתועדות בין היתר התנהלות אגרסיבית כלפי הפעוטות וגרירה ומשיכה שלהם בכוח בידיים וברגליים. החוקרים הספיקו לצפות עד כה רק בחלק קטן מהחומרים שנתפסו. בדיון שנערך אחר הצהריים בבית משפט השלום בחדרה החליט כי כלל המעורבות בתיק ישוחררו בתנאים מגבילים. האזינו להקלטה מאחת התקריות בפעוטון.
מדובר בפעוטון פרטי שבו כ-30 תינוקות ופעוטות. על פרטי מנהלת הגן והגן עצמו הוטל צו איסור פרסום. החקירה נפתחה בסוף השבוע שעבר, בעקבות תלונה של אם לפעוט בן שנתיים ששב מהגן עם סימני חבלה על גופו. האם התלוננה כי בנה סיפר לה שהסייעת "עשתה לו כואב", ובעקבות זאת הטמינה מכשיר הקלטה בתיקו.
3 צפייה בגלריה
הפעוטון באור עקיבא
הפעוטון באור עקיבא
הפעוטון באור עקיבא. "הילד אמר לסבתא, 'הגננת מרביצה'"
(צילום: רענן בן צור)
3 צפייה בגלריה
הפעוטון באור עקיבא
הפעוטון באור עקיבא
(צילום: רענן בן צור)
בהקלטה נשמעות צעקות הצוות, ובכי של הפעוטות. אחת העובדות נשמעת בה שואלת פעוטה "איפה הצבע שלך?", ומיד לאחר מכן קוראת בקול רם: "היי! קומי! למטה... קומי! יאללה קומי... תעמדי, יופי. אם לא תעמדי עכשיו, יכאב לך עכשיו, אומרת לך". העובדת, או מישהי אחרת, עוד מספיקה לומר "כל הכבוד", אך מיד לאחר מכן נשמעות צרחות ובכי עזים של אחת הפעוטות, שקוראת בקול "איה, איה". בהמשך ההקלטה נשמעת העובדת צועקת "שקט!", וצרחות נוספות נשמעות.
בעקבות התלונה נחקרה אחת הסייעות באזהרה ובסיומה שוחררה בהרחקה מהגן. מנהלת הפעוטון נחקרה אף היא על אותה הקלטה, וטענה כי באותו היום שבו אירעה התקרית הזו כלל לא הייתה במקום. במקביל החוקרים החרימו את החומרים ממצלמות הפעוטון, ובתום שעות של צפייה בהם התחזק החשד כי בוצעו עבירות אלימות נגד הפעוטות, וצוות הגן זומן לחקירה נוספת בתחנת המשטרה בחדרה. במשטרה מסרו כי בתום החקירה ובהתאם לממצאים הוחלט לעצור את הגננת ושלוש מטפלות, תושבות אור עקיבא בגילאי 58-38.

האם שהגישה את התלונה סיפרה: "אמא שלי אספה אותו מהפעוטון והוא אמר לה 'סבתא, הגננת הרביץ'. הוא ציין את שם הסייעת ואמר שהיא הרביצה לו. אחרי כמה ימים הוא אמר את שם הסייעת ואמר 'מרביץ, עשתה כואב'. הוא אפילו הרים את המכנס והראה מכה שהוא קיבל. הוא אמר שהסייעת הרביצה לו". אם אחרת סיפרה כי "הילדים בגן סובלים מקללות, צרחות וגם אלימות פיזית. כמה הורים הגישו תלונה במשטרה ואנחנו מחכים שהמשטרה תטפל בזה במלוא החומרה".
בשבועות האחרונים עלו לכותרות שורה ארוכה של מקרי התעללות או חשד להתעללות בגני ילדים ובפעוטונים. אחד המקרים הבולטים הוא זה של ההתעללות בה מואשמות מנהלת הגן "הלולי של אורלי" ובתה, אורלי דוידוביץ' ודניאל לייבוביץ'. המשטרה ייחסה להן פגיעה ב-10 מ-13 ילדי הפעוטון בפתח תקווה, ובשבוע שעבר הן הואשמו במאות מקרים שבהם התעללו בפעוטות ותקפו אותם באופן תדיר, ביחד ולחוד.
3 צפייה בגלריה
מפגינים מחוץ לבית המשפט
מפגינים מחוץ לבית המשפט
מפגינים מחוץ לבית המשפט בפתח תקווה, שם הואשמו בשבוע שעבר האם ובתה מ"הגן של אורלי"
(צילום: מוטי קמחי)
במקרה אחר, אמש נעצרה גננת בשנות ה-50 בחשד שהתעללה בילדים בפעוטון במעלה אדומים. היא חשודה בעבירות של אלימות פיזית ומילולית כלפי פעוטות בני שנה וחצי עד שנתיים. מקרה נוסף נחשף ביום שני האחרון: שתי סייעות בשנות ה-30 לחייהן, יסמין אבו חלף וניהל אבו הייכל, נעצרו בחשד להתעללות בילדים בגן ויצ"ו במבשרת ציון. מעצרן הוארך היום בארבעה ימים. פרשה אחרת הגיעה לסוימה אתמול, עם גזר דין של שלוש וחצי שנות מאסר שניתן ללובה קזקביץ' (63), מנהלת פעוטון ברמת גן שהורשעה בהתעללות בארבע פעוטות ותקיפת 10 פעוטות. בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי הגננת תפצה את הקורבנות בסכום כולל של 50 אלף שקלים.