לוחמת מג"ב נהרגה ושלושה לוחמים נפצעו הלילה (בין שבת לראשון) במהלך מבצע במחנה הפליטים ג'נין, שבמהלכו גם דיווחו הפלסטינים על שישה מחבלים שנהרגו בהפצצה מהאוויר. הלוחמת שנפלה בקרב, סמ"ש שי גרמאי, הייתה ברכב מבצעי שנפגע ממטען בפעילות במחנה הפליטים.
תיעוד מהמבצע הלילי בג'נין

5 צפייה בגלריה
סמ"ש שי גרמאי ז״ל
סמ"ש שי גרמאי ז״ל
סמ"ש שי גרמאי
(צילום: דוברות המשטרה)
בהודעה משותפת הבוקר של צה"ל והמשטרה נמסר כי כוחות צבא ומג"ב ביצעו במחנה הפליטים פעילות מבצעית לסיכול טרור, שבמהלכה רכב מבצעי של מג"ב נפגע ממטען שהוטמן בציר.
בעקבות כך נפגעו ארבעה לוחמי מג"ב - הלוחמת שנהרגה ושלושה לוחמים נוספים שמצבם מוגדר בינוני וקל. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם.
גרמאי, בת 19 מכרמיאל, התגייסה לשירות במשמר הגבול באוגוסט 2022. היא הותירה אחריה הורים ושלושה אחים. במג"ב אמרו כי כבר במסלול ההכשרה הראשוני בלטה לחיובי במקצועיותה ובאופיה המיוחד. בסיום הליך ההכשרה שובצה במג"ב איו"ש לשירות בפלוגה מבצעית. הלווייתה תיערך היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכרמיאל.
תיעוד מתקיפת חוליית המחבלים בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)

הכותרת
ציר הדמים שישראל רוצה לחזור לשלוט בו
18:39
5 צפייה בגלריה
תיעוד ג'יפ ב ג'נין מבצע שבו נפצעו לוחמי מג"ב
תיעוד ג'יפ ב ג'נין מבצע שבו נפצעו לוחמי מג"ב
תמונה שהפיצו הפלסטינים ובה נראה ג'יפ הפוך במחנה הפליטים
5 צפייה בגלריה
פיצוץ ב ג'נין מבצע שבו נפצעו לוחמי מג"ב
פיצוץ ב ג'נין מבצע שבו נפצעו לוחמי מג"ב
תיעוד מרגעי הפיצוץ לפנות בוקר בג'נין
"שי הייתה הראשונה להתייצב לכל משימה ודרשה מעצמה ומהסובבים שלה לעשות את המוטל עליהם בצורה הטובה ביותר", אמרו במג"ב. "שי הייתה לוחמת ערכית עם מצפן מוסרי גבוה, הייתה מלאת שמחת חיים ואוהבת אדם, החיוך היה על פניה כדרך קבע".
סמ"ר מאיה ניקיץ, המפקדת של שי גרמאי, ספדה לה: "שי הייתה פרח, ילדה עם לב זהב, אכפתית, אופטימית, עם חיוך כובש. היא התגייסה למען להגן. היא הרגישה שהיא השכפ"ץ של המדינה". מספר חללי המשטרה מפתיחת המלחמה עלה ל-60.
אפרים לאווי, קייס הקהילה האתיופית במחוז חיפה, תושב כרמיאל ומכרם של בני משפחת גרמאי: "שי הייתה ילדה מאוד נבונה וחכמה. היא הייתה מלאת גאווה במורשת שממנה הגיעה. ההורים שלה חינכו אותה לציונות ואהבת המולדת והמדינה. הוריה עלו לישראל בתחילת שנות השמונים והם מעורים בקהילה ובחברה בכלל. זו טרגדיה עצובה מאוד לכל הקהילה בעיר ולכרמיאל כולה". ראש העיר משה קונינסקי הגיע לבית המשפחה: "בשמי ובשם תושבי כרמיאל אנו מבקשים להשתתף בצער המשפחה ומחזקים אותה ברגעים קשים אלה. אנו נלווה את המשפחה ונחבק אותה".
התקרית הקשה אירעה בתחילת פעילות יזומה של כוח מילואים ומג"ב במחנה הפליטים ג'נין, שאליו צה"ל נכנס פעמיים בשבוע. הירי הראשון לעבר הכוחות היה בשעה 00:40 לעבר כוח בשיירה, ללא נפגעים, ובחלוף 26 דקות הופעלה זירת מטענים ראשונה לעבר כוח מג"ב.
ב-1:12 מחבלים ירו שוב לעבר כוח מג"ב בשיירה. הכוח השיב אש - ללא נפגעים בקרב החיילים. בשעה 1:23 ג'יפ דוד של מג"ב עלה על מטען נוסף, מטען גדול מסוג גחון. זה קרה בציר שבו לא היו הפעלות מטעני חבלה כך שלא הייתה התרעה מודיעינית על חשש למטענים בו. הג'יפ התהפך, וארבעת הלוחמים שהיו בו נפגעו - ובהם הלוחמת שנהרגה.
ריאיון אולפן יואב זיתן, יאיר קראוס
(צילום: חגי דקל, נחום סגל)

5 צפייה בגלריה
ג'נין
ג'נין
דם במחנה הפליטים ג'נין
(צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
5 צפייה בגלריה
ג'נין
ג'נין
(צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
(צילום: אלישע בן קימון, דו"צ | עריכה: קורל קוט)

חיל האוויר הפעיל מיד כוח גדול למשימת החילוץ והחיפוי בהמשך עם שני מסוקי ינשוף, שני מסוקי אפאצ'י וכטב"ם תוקף מסוג זיק. בשעה 1:33 חודש הירי לעבר הכוחות שטיפלו בנפגעים. בשעה 2:27 המריא מסוק ראשון לרמב"ם עם פצועים ובחלוף דקותיים המריא המסוק השני עם יתר הפצועים.
בשעה 2:48 מסוק האפאצ'י תקף באזור וב-3:14 המחבלים שוב ירו לעבר כוח צה"לי שהמשיך במשימת הפטרול. ב-4:57 זוהו מחבלים שהשליכו מטענים לעבר הכוחות - הכטב"ם תקף אותם וחיסל שישה מהם. עם אור ראשון יצאו הכוחות מג'נין.
בהודעת צה"ל ומג"ב צוין כי חוסלו מספר מחבלים, ולפי הפלסטינים המספר עומד כאמור על שישה הרוגים. הם מסרו כי ההרוגים הם שישה בני משפחת עסעוס, בני 18 עד 29, ובהם ארבעה אחים. בהמשך דווח על הרוג נוסף, מירי צה"ל בעיירה עבווין.
פורסם לראשונה: 06:24, 07.01.24