לאחר שיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר רע"מ מנסור עבאס מתחו ביקורת היום (רביעי) על התמודדות השר לביטחון לאומי עם הפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, גם בקואליציה תקפו את איתמר בן גביר. שר בכיר בליכוד אמר ל-ynet: "בן גביר חולה תקשורת, זה כל מה שמעניין אותו. הרעש שהוא עושה לא מועיל".
2 צפייה בגלריה
 איתמר בן גביר וניצב יורם סופר בפתח הישיבה הראשונה של התוכנית מסלול ירוק - למיגור הפשיעה במגזר הערבי
 איתמר בן גביר וניצב יורם סופר בפתח הישיבה הראשונה של התוכנית מסלול ירוק - למיגור הפשיעה במגזר הערבי
"הרעש שהוא עושה פוגע בנתניהו ובליכוד". בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
לדברי אותו שר, "עושה רושם שדברים אחרים לא מעניינים אותו. הוא מברבר כל היום וזה עושה נזק גם ברמה הלאומית וגם ברמה הבינלאומית. הרעש שהוא עושה פוגע בנתניהו ובליכוד. הוא שר מרעיש ולא מועיל".
מוקדם יותר היום קרא גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר בן גביר: "עלייך לפטר אותו ולמנות במקומו שר שיכול לטפל במשבר. כל דקה שעוברת היא פצצה מתקתקת". בדברים שנשא בעיר טירה, לשם הגיע עם יו"ר רע"מ בעקבות רצח מנכ"ל העירייה עבד אלרחמן קשוע שלשום, אמר גנץ: "השר שאמור לדאוג לביטחון האישי הוא חסר יכולת ניהול וחסר רצון לעזור לחברה הערבית. הוא רוצה להקים מיליציה פרטית במקום לדאוג שיהיו שוטרים.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"פוגע גם בנתניהו". ביקורת חריפה נגד בן גביר, מתוך הממשלה
(צילום: רויטרס/Amir Cohen/Pool)
"הוא רוצה 'אנשים משלו', במקום חוקרים שישימו יד על הרוצחים. במקום להזרים פלוגות מג"ב קיימות, שיסייעו להחזיר את תחושת הביטחון - הוא זורע כאוס".
יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר הבוקר בריאיון ל-ynet Live הדחת בן גביר היא צעד הכרחי: "צריך להחליף את השר לביטחון לאומי. אין אמון צריך להחליף אותו. זה צעד מתבקש".
"זה לא רק הרציחות זה גם כמה אנשים שנורו", ציין עבאס. "הממשלה לא מפנימה את זה שאם היא לא תעשה צעדים משמעותיים זה רק יגבר. ארגוני פשיעה השתלטו על חייהם של האזרחים. ארגוני הפשע מזלזלים בממשלה. ראש הממשלה הוא זה שאחראי. הוא מינה את בן גביר לתפקיד. צריך לרשת את היישובים הערבים במצלמות ולהקים עוד 10 תחנות משטרה באזורים האלה ולתגבר את המשטרה הקהילתית".
קריאה לפטר את בן גביר השמיע ב-ynet Live גם ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי. "הגענו למספר שיא של כל הזמנים בפשיעה הערבית לעומת ירידה בזמן הממשלה הקודמת. כשיש שר לביטחון לאומי שכל מה שמעניין אותו זה גימיקים של בחירות ותקשורת אז אתה רואה את התוצאה. המספרים מדברים בעד עצמם. איתמר בן גביר הפך לליצן חצר ונכשל כישלון חרוץ".