שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיע אחר הצהריים (רביעי) לטירה יחד עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס - יומיים אחרי רצח מנכ"ל העירייה עבד אלרחמן קשוע ובצל אובדן השליטה על האלימות והפשיעה בחברה הערבית, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "עלייך לפטר אותו ולמנות במקומו שר שיכול לטפל במשבר. כל דקה שעוברת היא פצצה מתקתקת", אמר.
"הקולות ששמעתי כאן ממשפחתו של קשוע כואבים ופוצעים את הנפש. אי אפשר להישאר אדישים לא לטרגדיה אישית ולא למשבר הלאומי שמולנו", אמר גנץ בפתח דבריו. "הממשלה הנוכחית היא המוגבלת ביותר במלחמה בטרור. בין הטרור לבין מגפת האלימות וחוסר המשילות עובר קו מחבר - פגיעה קשה בחוסן של החברה הישראלית, ופגיעה בגורמי הביטחון והאכיפה שאמורים לטפל באתגרים האלו".
2 צפייה בגלריה
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
קשוע והלווייתו שהתקיימה בעיר טירה, הבוקר
(צילום: עיריית טירה, יריב כץ )
"ישנה מציאות שבה אזרחים ישראלים, ובהם משרתי ציבור ונבחרי ציבור, לא יודעים אם יקומו בחיים מחר בבוקר", הוסיף גנץ, והפנה אצבע מאשימה לממשלה: "היא עוסקת בהפיכה משטרית שמפרקת את הדמוקרטיה, ובינתיים הדמוקרטיה מתפוררת. הערך הבסיסי ביותר, הזכות לבחור ולהיבחר - נמצא תחת איום. בלי להבטיח חיים בביטחון, בלי להבטיח את הזכות הבסיסית לבחור ולהיבחר, אין לדמוקרטיה זכות קיום".
על בן גביר אמר: "השר שאמור לדאוג לביטחון האישי הוא חסר יכולת ניהול וחסר רצון לעזור לחברה הערבית. הוא רוצה להקים מיליציה פרטית במקום לדאוג שיהיו שוטרים. הוא רוצה 'אנשים משלו', במקום חוקרים שישימו יד על הרוצחים. במקום להזרים פלוגות מג"ב קיימות, שיסייעו להחזיר את תחושת הביטחון - הוא זורע כאוס".
יו"ר רעמ מנסור אמר: "לצערי ממשלת ישראל הנוכחית הפקירה את החברה הערבית. ארגוני הפשע משתוללים, הם לא מרגישים שיש כוח שמרתיע אותם. אחוזי הפשיעה והאלימות גרועים, ואנחנו רואים עלייה של 200% למרות הירידה שהייתה לנו בשנה שעברה בממשלת השינוי, שבה הצלחנו להוריד את הפשיעה". הוא הודה לגנץ: "תמך לאורך כל הדרך בגישה שלנו, של שותפות אזרחית יהודית-ערבית בתוך הממשלה, ונשאר זקוף ולא מתכופף מול ארגוני הפשע".
בן גביר, שלא טרח להגיע לזירת הרצח בטירה או לאבו סנאן, שמר עד הבוקר על שתיקה, ולא התייחס לאף אחד מהאירועים. הבוקר התייחס סוף-סוף למקרי הרצח האחרונים - ונמנע מלקחת אחריות. הוא טען שמדובר בתוצאה של הזנחה ארוכת שנים, וגם תקף את היועצת המשפטית לממשלה שלדבריו לא אישרה את בקשותיו לצווי מעצר מנהליים.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"חסר יכולת או רצון לעזור לחברה הערבית". בן גביר
(צילום: אלעד גרשגורן)
בפוסט ארוך בפייסבוק כתב כי ארגוני הפשיעה במגזר הם ארגוני טרור לכל דבר, שמהווים לדבריו "מיליציות חמושות עם אלפי חיילים והיררכיה פיקודית" - והוסיף: "כרגע אמנם הם מפנים את החיסולים פנימה כלפי המגזר הערבי והכנופיות היריבות, אבל לפי האזהרות שאני מקבל - במצב של עימות רחב, המיליציות הללו יפנו את האש כנגד מדינת ישראל".
לדבריו, "המציאות הזו היא תוצאה של הזנחה במשך שנים רבות, והתעלמות מאותות האזהרה. זוהי סכנה קיומית למדינת ישראל המדירה שינה מעיננו. החיסולים כעת הם רק פרומו למה שעתיד להתרחש חלילה אם לא נטפל בזה במלוא הנחישות והכלים". הוא טען שמאז שנכנס לתפקיד "הפכתי את העולם" כדי למצוא משאבים למשטרה ולהקים את המשמר הלאומי וכי כעת המשטרה אכן נמצאת ב"תהליך גיוס מדהים". "אולם האמת חייבת להיאמר: משטרת ישראל, בפרט בכוחה המצומצם כיום, חייבת לקבל כלים נוספים וסמכויות נוספות".