1 צפייה בגלריה
איים לפתוח בשביתת רעב לאחר ששב"ס לא קיבלו את דרישותיו. האסיר הביטחוני
איים לפתוח בשביתת רעב לאחר ששב"ס לא קיבלו את דרישותיו. האסיר הביטחוני
איים לפתוח בשביתת רעב לאחר ששב"ס לא קיבלו את דרישותיו. האסיר הביטחוני
פרסום ראשון: האסיר הביטחוני שחשוד באונס חיילת ששירתה כסוהרת בכלא גלבוע ושמו עדיין אסור בפרסום בהתאם לצו בית משפט, איים בימים האחרונים על שירות בתי הסוהר כי יפתח בשביתת רעב אם לא יחזירו אותו לכלא רימונים, בית הסוהר הקודם שבו היה כלוא בהפרדה. האסיר נמצא בבידוד מאז 2018 בעקבות פרשה חמורה שהיה במרכזה, והוא מועבר כל חצי שנה לבית סוהר אחר מחשש שיפגעו בו.
בחודש האחרון שוהה האסיר הביטחוני בבידוד יחד עם עוד אסיר בכלא איילון, בתא הפרדה זוגי. הוא התלונן בפני שב"ס שתנאי הבידוד הנוכחי קשים יותר מהתנאים בכלא רימונים, אולם השירות דחה את בקשתו והודיע לו כי הוא יישאר ולא יועבר. בתגובה, הודיע על הכוונה לפתוח בשביתת רעב.
בשב"ס אישרו את הפרטים, ואמרו בתגובה כי "במקרה זה, כמו במקרים אחרים, שירות בתי הסוהר מקבל החלטות אך ורק על סמך פקודות, נהלי הארגון, חוות דעת של גורמי מקצוע ושיקולי ביטחון. שב״ס אינו מושפע מאיומים כאלה ואחרים של אסירים או באי כוחם".
הבוקר התקיים עימות במשרדי להב 433 בין האסיר הביטחוני לבין הילה, החיילת ששירתה כסוהרת ביטחונית והתלוננה כי אותו אסיר אנס אותה בכלא גלבוע לפני כמה שנים. העימות ארך כשעה וחצי, ולאורכו חייך האסיר ולגלג – בעוד החיילת הטיחה בו כי אנס אותה. במהלך העימות, האסיר הטיח בהילה כי הוא "פתח בשביתת רעב" וביקש ממנה לא לשתות מולו. אולם, גורמים בשב"ס אמרו כי הטענה שלו לא נכונה, ושביתת הרעב המתוכננת עוד לא החלה.
החיילת לשעבר הטיחה באסיר: "אתה אנסת אותי. עשית את זה תוך כדי שאתה מטיל עליי אימה ופחד. תגיד כבר את האמת. מי מהקצינים בשב"ס שיתף איתך פעולה והרשה לך לאנוס אותי?". היא הוסיפה: "תפסיק לשקר כבר. אני לא היחידה שפגעת בה מינית. כולן משקרות ורק אתה אומר אמת?".

הסוהרת הטיחה באסיר כי הוא "בא אליה בחלומות ובסיוטים" בשבע השנים האחרונות, והוא השיב לה: "אני אמשיך לבוא בסיוטים שלך". האסיר חזר בעימות על הטענה לפיה היא זו שתקפה אותו מינית, והודה לכאורה שפגע מינית בסוהרות אחרות. "את משקרת עכשיו בגלל שאת מקנאה שהיו חיילות וסוהרות אחרות שכן נגעתי בהן, ואותך לא רציתי ולכן את ממציאה הכול", אמר האסיר הביטחוני במהלך העימות.
גורמים במשטרה ציינו כי העימות חיזק את האמינות של הילה ואמרו כי ברור שהאסיר משקר. עם זאת, ציינו הגורמים כי מדובר בתיק קשה ראייתית, וייתכן שיסתיים בעבירה של מעשים מגונים – ולא אונס.
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק
עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הילה וליוותה אותה לעימות, אמרה בסיום: "הילה יצאה בתחושה טובה מהעימות והיא חשה שפרקה מעל עצמה את הסוד. אני מרגישה הקלה ומקווה מאוד שהגורמים המוסמכים יבינו שמה שהיה פה זה אונס, וימצו את הדין עם כל מי שאחראי ולא רק עם האסיר הביטחוני.
"יצאנו מחוזקות מהעימות. יחד עם זאת, אני מצפה ממערכת אכיפת החוק שלא תתמקד אך ורק במחבל האנס שלא יכולה להיות מחלוקת שאנס את הילה מספר פעמים, אלא תחפור ותנבור בכל הקצינים ששירתו אז במחוז הצפוני ותגלה מי אפשר לזוועות האלה להתרחש בין כותלי הכלא השמור בישראל".
פורסם לראשונה: 22:19, 14.08.22