פרסום ראשון: במשרדי להב 433 בלוד התקיים הבוקר (ראשון) עימות סוער בין הילה, החיילת ששירתה כסוהרת ביטחונית והתלוננה כי אסיר ביטחוני אנס אותה בכלא גלבוע לפני כמה שנים, לבין אותו אסיר ביטחוני חשוד, ששמו עדיין אסור בפרסום בהתאם לצו בית משפט. העימות ארך כשעה וחצי, ולאורכו חייך האסיר ולגלג – בעוד החיילת הטיחה בו כי אנס אותה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: נדב אבס, EPA)
"אתה אנסת אותי. עשית את זה תוך כדי שאתה מטיל עליי אימה ופחד. תגיד כבר את האמת. מי מהקצינים בשב"ס שיתף איתך פעולה והרשה לך לאנוס אותי?", הטיחה באסיר החיילת לשעבר, ששירתה כסוהרת ביטחונית. "תפסיק לשקר כבר. אני לא היחידה שפגעת בה מינית. כולן משקרות ורק אתה אומר אמת?".
הסוהרת הטיחה באסיר כי הוא "בא אליה בחלומות ובסיוטים" בשבע השנים האחרונות, והוא השיבה לה: "אני אמשיך לבוא בסיוטים שלך". האסיר חזר בעימות על הטענה לפיה היא זו שתקפה אותו מינית, והודה לכאורה שפגע מינית בסוהרות אחרות. "את משקרת עכשיו בגלל שאת מקנאה שהיו חיילות וסוהרות אחרות שכן נגעתי בהן, ואותך לא רציתי ולכן את ממציאה הכול", אמר האסיר הביטחוני במהלך העימות.
גורמים במשטרה ציינו כי העימות חיזק את האמינות של הילה ואמרו כי ברור שהאסיר משקר. עם זאת, ציינו הגורמים כי מדובר בתיק קשה ראייתית, וייתכן שיסתיים בעבירה של מעשים מגונים – ולא אונס.
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק
עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הילה וליוותה אותה לעימות, אמרה בסיום: "הילה יצאה בתחושה טובה מהעימות והיא חשה שפרקה מעל עצמה את הסוד. אני מרגישה הקלה ומקווה מאוד שהגורמים המוסמכים יבינו שמה שהיה פה זה אונס, וימצו את הדין עם כל מי שאחראי ולא רק עם האסיר הביטחוני.
"יצאנו מחוזקות מהעימות. יחד עם זאת, אני מצפה ממערכת אכיפת החוק שלא תתמקד אך ורק במחבל האנס שלא יכולה להיות מחלוקת שאנס את הילה מספר פעמים, אלא תחפור ותנבור בכל הקצינים ששירתו אז במחוז הצפוני ותגלה מי אפשר לזוועות האלה להתרחש בין כותלי הכלא השמור בישראל".