פרשת "המשחק הגדול": חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מחזיקים בידם עשרות סרטוני וידאו של צעירות ודוגמניות בדירה בתל אביב שמומנה על ידי אחת מהחברות בבעלות איש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, שנעצר בשבוע שעבר ברקע חשדות לעבירות צווארון לבן ועבירות מין. הסרטונים כוללים בין השאר תיעוד של יחסי מין וצריכת סמים. במשטרה הגיעו לדירה המדוברת, וכן לחלק מהבנות שאמרו כי לא ידעו שצולמו.
ראיית הזהב נמסרה למשטרה על ידי אחד המעורבים בפרשה, והיא לא קשורה לחשדות לעבירות הכלכליות ותרגילי ההונאה לכאורה של משקיעים – אלא דווקא לחלק של פרשיית המין בתיק. בידי החוקרים מצויים סרטונים באורך שעות רבות, שתועדו ככל הנראה באמצעות מצלמות נסתרות שהותקנו בדירה בתל אביב ובה התארחו צעירות רבות על ידי גורמים שונים מסביבתו של חוגג.
גורם המעורה בפרטי החקירה אמר כי לעיתים באותו היום ביקרו בדירה אנשים שונים. לדבריו, אתמול והיום הוטחו חלק מהסרטונים בפני כמה מהחשודים, ואלה "הותירו אותם בהלם". חוקרי יאח"ה הגיעו לדירה המדוברת וערכו בה חיפוש. במקביל הם מנסים לאתר את הנשים שתועדו בסרטונים.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
פרשת המשחק הגדול הארכת מעצר למשה חוגג
פרשת המשחק הגדול הארכת מעצר למשה חוגג
תיקי החקירה בבית המשפט, היום
(צילום: מוטי קמחי)
חוגג נחשד בין היתר בעבירות של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות לפי פקודת הסמים המסוכנים, מתן אלכוהול לקטינים ועבירות מין. יחד עמו נעצרו שבעה חשודים אחרים בגין עבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.
אתמול נחשף ב-ynet כי במסגרת הפרשה גייסה המשטרה עד מדינה. בשל צו איסור פרסום שעדיין מוטל על פרטי הפרשה לא ניתן בשלב זה להרחיב על זהותו של העד ועל התנאים שקיבל. עם זאת ניתן לפרסם שהוא שופך אור בין השאר על החשד לעבירות מין הנכללות בתיק, חשד שהועלה נגד חוגג.
בית המשפט השלום בראשון לציון האריך מוקדם יותר היום את מעצרו של חוגג בשבוע. לאחר הדיון אמרו סנגוריו, עוה"ד עמית חדד ומשה מזור: "אנו בטוחים שבסיומה של החקירה תוכח חפותו של מרשנו ולפיכך ועל מנת לאפשר למשטרה להגיע לחקר האמת, הסכמנו לבקשה להאריך את המעצר בשבעה ימים נוספים. משה חוגג משתף פעולה באופן מלא עם חוקריו, בטוח בחפותו ונתמך על ידי רעייתו ובני משפחתו. בימים האחרונים אנו עדים להמשך פרסומים שקריים שמקורם בבעלי אינטרסים, ואנו ממליצים לתת למשטרה לסיים את עבודתה לפני חריצת דינו של מרשנו".
5 צפייה בגלריה
אריאל פרידמן, רויטל טחן ועמית חדד בהארכת המעצר של משה חוגג בשלום ראשון לציון
אריאל פרידמן, רויטל טחן ועמית חדד בהארכת המעצר של משה חוגג בשלום ראשון לציון
חוקרי יאח"ה אריאל פרידמן ורויטל טחן, היום בביהמ"ש, עם סנגורו של חוגג
5 צפייה בגלריה
עמית חדד ועדי כרמלי עורכי דינו של משה חוגג בהארכת המעצר בשלום ראשון לציון
עמית חדד ועדי כרמלי עורכי דינו של משה חוגג בהארכת המעצר בשלום ראשון לציון
סנגוריו של חוגג, עוה"ד עמית חדד ועדי כרמלי
(צילום: מוטי קמחי)

5 צפייה בגלריה
עו"ד משה מזור
עו"ד משה מזור
עו"ד משה מזור
(צילום: אופיר אייב )
תיק החקירה נגד חוגג נפתח ביאח"ה כבר ב-2019 לאחר שהחל להגיע מידע על התנהלות בעייתית שלו לכאורה. עדות של אדם שעבד בחברה של חוגג הצביעה על חשד לכאורה לעבירות פליליות שנעשות בכסות החברות בבעלותו של איש העסקים. בעקבות מידע זה פנו חוקרי יאח"ה לבית המשפט וקיבלו צווים לביצוע האזנות סתר. החוקרים מימשו את הצווים וערכו בין היתר האזנות לחוגג ולכמה ממכריו, בהם עדי שלג, לשעבר שותפו של בעלי בית"ר ירושלים ואחד העצורים בפרשה (בעבר היה שלג עד מדינה במשפטו של נוחי דנקנר).
במהלך החקירות, בין היתר, הטיחו החוקרים בחוגג חשדות שקשורים לשלושה פרויקטים: ניבוי תוצאות עתידיות של אירועים בחברת סטוקס, פרויקט סירין שאמור לפתח טלפון חדש ופרויקט לידקוין שאמור לקשר בין עסקים על ידי פלטפורמות מסחר. לטענת החוקרים, חוגג גייס מאות מיליוני שקלים לפרויקטים הללו, אך בפועל "הבריח" את הכסף למטרות אישיות ואחרות.