ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס בריאיון לאולפן ynet לשריפה בהרי ירושלים ולטענות שהיא הוצתה על ידי ערבים ואמר כי "יש אנשים שרצים להאשים את החברה הערבית, זה הרגל מגונה". טיבי סיפר שביקר אתמול בחפ"ק של כוחות הכיבוי וההצלה יחד עם ח"כ אוסאמה סעדי מסיעתו ונפגש עם נציב כבאות והצלה דדי שמחי.
1 צפייה בגלריה
אחמד טיבי
אחמד טיבי
"יישובים שלמים היו בלי תחנת חיסון, זה בלתי סביר". טיבי
(צילום: אבי מועלם)
לדברי טיבי, שמחי "אכן אמר שיש חשד שגורם אנושי קשור בשריפות, אבל הוא לא יכול לומר אם זו הצתה במזיד או רשלנות. אבל יש אנשים שרצים להאשים את החברה הערבית, זה לא לעניין, זה הרגל מגונה. כל המזרח התיכון בוער עם שריפות כאלה, גם בגלל האקלים וגם בגלל רשלנות. נחכה לשמוע את התוצאה. הטבע הזה הוא של כולנו והיה עצוב לראות את השחור במקום הירוק".
טיבי התייחס גם לשיעור ההתחסנות הנמוך באוכלוסייה הערבית. "בשבוע האחרון הייתה בעיית נגישות לחיסונים, יישובים שלמים היו בלי תחנת חיסון, זה בלתי סביר, היה צריך להביא רכב נייד, להגיע לכל מקום ולהגיע לכל אדם. מי שלא התחסן, לשלוח לו הודעות ולהגיע אליו", אמר טיבי. "המגע הישיר עוזר, משפיעני רשת, בכירים, אנשי דת, מורים, אנשים חינוך, זה בהחלט נכון אבל בעיקר רופאים, רופאי קהילה, יש להם את ההשפעה הגדולה ביותר והישירה ביותר על בריאות המשפחה והפרט. צריך לשים פוקוס על האזרחים הערבים הבדואים בנגב, בעיית הנגישות שם קשה יותר".
- בואו נדבר על עניינים פוליטיים, בתקציב אתם מתנגדים? "בינתיים התקציב נראה בחלק מהסעיפים שלו בעייתי, יש לנו שני נציגים בוועדת הכספים, אנחנו יודעים לעקוב אחרי כל סעיף ונתייחס עניינית לגבי כל סעיף. יש הבדל בין ההצבעות בוועדות ובמליאה בקריאה שנייה ושלישית וננהג לפי האינטרס של הציבור שלנו. מעמדתנו כאופוזיציה ברור שלא נתמוך בתקציב אבל נרצה לתקן, לשפר, להביא הישגים בוועדת הכספים".

- אי אפשר ביום כזה לא לשאול על התקרית עם חייל גולני, הגעתם כדי לעשות בלגן. "היום התמונה מתבהרת, מדובר בחייל כהניסט שחיכה לנו והודה שידע שמגיעים ח"כים ערבים והתכוון לחסום את כניסתם כי 'אין להם מה לעשות שם'. יש פגיעה בחסינות ח"כים ויותר מזה, שימוש באלימות נגד ח"כים. הגשנו תלונה גם למשטרה וליו"ר הכנסת, גם לשר הביטחון, ואני מחכה לחוות דעת של היועמ"ש של הכנסת וגם של יו"ר הכנסת שאני בטוח שלא יעמוד מן הצד נוכח הפגיעה הבוטה".
- החייל אמר למשפחתו שהמשימה שלו הייתה למנוע מכולם להיכנס, אז אולי היה ניצול שלכם של אותה חסינות להפר משהו? "מותר לנו להגיע לכל מקום, ההחלטה למנוע מח"כ להגיע לכביש שהנציג הודיע שמותר לכל אזרח להיכנס אליו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בח"כ, ולכן החייל עבר על החוק. אני לא רוצה להתווכח עם משפחתו וצר לי על הגיבוי שהוא קיבל מהצבא אבל אני ממש לא מופתע. בדרך כלל הצבא נותן גיבוי גם לחיילים שהורגים ילדים פלסטינים".
בעקבות התקרית ותלונתו של טיבי, יו"ר הכנסת מיקי לוי פנה היום לשר הביטחון בני גנץ בבקשה "שתתבצע בדיקה יסודית בצה"ל שתבהיר מדוע נמנעה כניסתו של חבר כנסת בביקור מתואם מראש על אף שגורמי הצבא הכירו ביקור זה". במכתב ששיגר לגנץ הוסיף לוי כי "אבקש, כי תובהר לחיילי צה"ל המשרתים בשטחי יהודה ושומרון משמעות תפקידו של חבר הכנסת וחשיבות תפקידו במשטר דמוקרטי, וכי יחודדו כללי ההתנהלות של החיילים בפעילותם השוטפת מול חברי הכנסת המגיעים לאזור זה".