פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, קיים היום אחר הצהריים (יום שני) תדרוך לתקשורת על רקע דעיכת הגל הרביעי ותחילת מתווה הכיתה הירוקה. הוא אמר בפתח דבריו כי "לא נצא מהגל הרביעי במהירות". הוא רמז כי כרגע הקלות נוספות אינן על הפרק: "צריך ללמוד את הלקח מהגל השלישי ולהיות זהירים. הנחת העבודה שלנו היא שככל שבעולם הנגיף עדיין משתולל ועדיין יש וריאנטים חדשים צריך להיזהר ולראות איך אנחנו מנהלים את השגרה של החיים שלנו כך שחלילה לא יהיה גל חמישי". ynet העביר את התדרוך בשידור ישיר.
על רקע המחלוקות עם משרד החינוך בנוגע למתווה הכיתה הירוקה והרחבתו אמר כי בשבוע הבא תתקבל החלטה "עד כמה המתווה הוא נכון לטובת הילדים וההורים. ככל שנקבל החלטה שזה נכון, בהחלט נרצה להרחיב את זה גם לכיתות נוספות ולגני הילדים".
לדבריו, משרד הבריאות מגבש תוכנית יחד עם משרד החינוך והשלטון המקומי "מתוך תקווה שהפיילוט יצליח". הוא ציין: "'גן ירוק' זה משהו שאנחנו בוחנים כחלק מסיכום הפיילוט. אחרי שנסכם את הפיילוט כן נאפשר לילדים להיות במספר פעילויות ולא רק בתוך הבית". הוא הבהיר כי זה לא יכלול השתתפות באירועים המוניים.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
"להיות זהירים. לא להקלות נוספות". פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא
(צילום: עמית שאבי)
הפרופ' זרקא הוסיף כי לא מתוכננת בקרוב ישיבת קבינט קורונה, עם זאת טען: "התו הירוק זה חלק מהחיים שלנו בעידן הקורונה. ביטול התו הירוק לא נמצא על שולחן הדיונים. התו הירוק בא להגן עלינו, והוא יהיה חלק משגרת חיינו בשבועות אם לא בחודשים הקרובים". הוא ציין כי עד כה התחסנו 3.7 מיליון ישראלים במנה שלישית: "אנחנו שולחים ניידות גם לבתי הספר, גם ליישובים השונים על מנת להנגיש חיסונים לאנשים".
אתמול אובחנו 1,457 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-79 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 1.88% - הנתון הנמוך ביותר מאז 24 ביולי. זהו היום השני ברציפות ששיעור החיוביים נמוך מ-2%. מקדם ההדבקה R ממשיך לרדת והוא עומד על 0.7 – דבר המעיד על דעיכת המגפה.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקת קורונה בירושלים
(צילום: EPA)

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 638 חולי קורונה, 447 מהם במצב קשה. 186 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה. למעלה מ-77% מהחולים הקשים אינם מחוסנים, לעומת כ-7% שקיבלו את מנת הדחף. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,920 חולי קורונה, ארבעה מהם אתמול. שלושה מהנפטרים אתמול לא התחסנו בכלל ואחד קיבל את מנת הדחף. מאז תחילת החודש נפטרו בארץ 135 חולי קורונה.
בישראל תשעה יישובים אדומים, שמונה מהם מהמגזר הערבי - לעומת 63 רק לפני שבועיים. מדובר בין היתר בעילוט, חורה, ערערה בנגב וקריית יערים – היישוב היהודי היחיד ברשימת היישובים האדומים.
למרות החשיבות שבחיסון שמציל חיים, בימים האחרונים נרשמה ירידה חדה במספר המתחסנים במנת הדחף. מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול קיבלו 21,150 את מנת החיסון השלישית. לשם השוואה, ביום ראשון בשבוע שעבר הגיעו למעלה מ-70 אלף ישראלים כדי לקבל את מנת הבוסטר. בנוסף עולה מנתוני משרד הבריאות כי 4,491 ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה. מתחילת החודש התחסנו במנה הראשונה למעלה מ-62 אלף ישראלים.