לא ניסיון רצח אחד, אלא שניים: במהלך הדיון היום (ג') בבית משפט השלום בתל אביב בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של חמשת החשודים במעורבות בירי התועה שפצע קשה לפני חודשיים את עדי פרץ בבת ים, התברר כי החשוד המרכזי נחקר במשטרה גם בגין ניסיון רצח כפול שאירע בעיר בשנה שעברה. תיעוד מניסיון הרצח - בפתח הכתבה. הדיווח על מעצר החשודים בירי לעבר פרץ פורסם לראשונה ב-ynet.
פרץ, בת 37, נורתה ב-9 באוגוסט בראשה בעת שנסעה ברכבה עם בתה בת ה-4 ברחוב הנביאים. היא איבדה שליטה על הרכב, עלתה על המדרכה, ונעצרה בתוך גינה ציבורית. בהמשך היא פונתה לבית החולים במצב קשה, כל זאת לעיני בתה המבועתת שלא נפגעה מהירי.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהרגעים שלפני ואחרי הירי על האישה ברכב בבת ים
תיעוד מהרגעים שלפני ואחרי הירי על האישה ברכב בבת ים
תיעוד מהרגעים שלפני ואחרי הירי לעבר עדי פרץ בבת ים

בדיון שנערך היום בבית המשפט, נטען כי חמשת החשודים בירי התועה לעברה של פרץ ניסו לרצוח אדם אחר. אחד הכדורים סטה ממסלולו ופגע בפרץ בשוגג. נציג המשטרה ציין בדיון כי לחשוד המרכזי בירי, דמיטרי (דימה) פיודורוב (29) מחולון, מיוחס גם ניסיון רצח כפול של שני אחים שאירע בבת ים ב-6 באוקטובר 2020. שני האחים נפצעו אז מהירי באורח קל.
פיודורוב נעצר אחרי ניסיון הרצח הכפול, שוחרר מחוסר ראיות - ולמעשה נעצר עכשיו שוב בתיק זה במקביל לחקירת הירי התועה באוגוסט. בדיון היום נטען כי בירי ב-2020 הוא פעל לבדו ושוחרר על ידי היחידה שחקרה את ניסיון הרצח הכפול. לטענת המשטרה, נחשפו פרטים חדשים על אודות ניסיון הרצח בשנה שעברה שכללו התפתחות משמעותית.
פיודורוב ריצה בעבר במצטבר מאסר של ארבע שנים וחצי בגין עבירות אלימות, נשיאת נשק, רכוש וסמים. פרקליטו, עו"ד נס בר נתן, אמר כי "דווקא המשטרה הייתה זו שנהגה הפעם באלימות נגדו, פרצה לביתו תוך שימוש בגז פלפל ישר לעיניו ומכות נמרצות, ללא סיבה, שגרמו לחבלות משמעותיות". מלבד החשוד המרכזי בירי שפצע את פרץ, נעצרו גם ארבעה תושבי בת ים: אונור קלש (23), יחיאל יוסופוב (30), ודים לפלר (30) וטימורז גיאורגדזה (34).

2 צפייה בגלריה
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ וזירת הירי באוגוסט
(צילום: נדב אבס)
נציג המשטרה אמר בפתח הדיון בבית המשפט כי "מדובר בתיק קשה ביותר. לכל חשוד יש עוד חשדות, במיוחד לחשוד המרכזי שמיוחס לו גם ניסיון רצח נוסף. חשוד אחר הפר מעצר בית ואצל חשוד נוסף אותר אתמול אקדח". עוד נטען כי החשוד המרכזי פיודורוב התנגד בצורה אקטיבית למעצרו וניסה לנגוח בשוטרים שנאלצו לעשות שימוש בגז פלפל.
עו"ד תום הלפרין, שגם היא מייצגת את פיודורוב, אמרה בדיון: "המשטרה השתמשה באלימות, ריססו את כלביו בגז פלפל. לא יכול להיות שכך מתנהגים שוטרים במדינת ישראל. אני לא יודעת באיזה סרט היחידה החוקרת חיה שחקירה ראשונית היא סוג של דייט היכרות. לא קיבלנו שום הערכה גסה מהיחידה החוקרת מה המצב הסביר. לא יכול להיות שככה מתנהלים שוטרים במדינת ישראל. מגיעים למשטרה, נחקרים חקירה ארוכה, בדל של ראיה לא הוטח בהם".
עו"ד יעקב שקלאר, שמייצג את החשוד לפלר, טען בדיון כי נציג היחידה החוקרת לא עונה לשאלות הפרקליטים והפנה אותם שוב ושוב לדו"ח סודי. "הם אינם מטיחים את ההאשמות בפני הלקוח שלי או מול העצורים האחרים", אמר עו"ד שקלאר.
עו"ד בר נתןעו"ד בר נתן
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של חמשת החשודים ב-11 יום, אולם השופטת כריסטינה חילו החליטה שהם יישארו בשלב זה מאחורי סורג ובריח שבעה ימים בלבד. היא ציינה בהחלטתה כי מהחומרים שנחשפה אליהם יש חשד סביר נגד כל החשודים.
מעצר חמשת החשודים הותר לפרסום בתום חקירה סמויה שניהלו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב בפיקודו של ניצב-משנה אסי צור, אשר כללה הפעלת אמצעים טכנולוגיים שונים לצד ניתוח ממצאים פורנזיים בזירה.