2 צפייה בגלריה
כמה עשרות בני אדם מפגינים כעת לתמיכה בחקלאי איתן זאב שהוגש נגדו אישום בגין ירי הפלשתיני
כמה עשרות בני אדם מפגינים כעת לתמיכה בחקלאי איתן זאב שהוגש נגדו אישום בגין ירי הפלשתיני
איתן זאב בבית המשפט, בספטמבר 2020
(צילום: שאול גולן)
איתן זאב, תושב ההתנחלות דולב שבבנימין שירה בפלסטיני ליד הכפר בידיה ופצע אותו, הגיע לאחרונה, להסדר טיעון שבמסגרתו הוא ירצה שישה חודשי עבודות שירות ויפצה את הנפגע ב-80 אלף שקלים. בהסדר, שפרטיו מתפרסמים לראשונה ב-ynet הבוקר (ראשון), הסכימו הצדדים כי זאב פעל במצב הגובל בהגנה עצמית. ההסדר נחתם על דעתו של הנפגע ובהסכמתו.
בספטמבר 2020 הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד זאב באשמת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. לפי כתב האישום, זאב (28) ירה מנשקו כדור אחד לעבר פלסטיני, בזמן שהמון פלסטיני התעמת עם כמה מתנחלים שעבדו בחלקה חקלאית סמוך לכפר בידיה בשומרון. הפלסטיני נפצע באורח בינוני והובהל לבית חולים.

לפי כתב האישום המתוקן שהוגש בהסדר, שבו הודה והורשע זאב, ב-5 ביולי 2020 הוא הגיע לחלקה החקלאית עם ששת חבריו, בהם שלושה נערים. הוא נשא על גופו אקדח שאותו הוא מחזיק ברישיון.
בצהריים אכלו המתנחלים ארוחה, ואז הגיעו למקום עשרות פלסטינים וחסמו באמצעות כלי רכב את שביל הגישה. זאב ניגש להמון ללא אקדחו תחילה, וביקש מהם לפנות את כביש הגישה כדי שהוא וחבריו יוכלו לעזוב. בשלב זה התפתחה מהומה במקום.
זאב ניסה להרחיק את ההמון וירה באוויר לאות אזהרה, אך הפלסטינים לא נסוגו לאחור. אז הוא נעמד מול פלסטיני, שמאחוריו עמד פלסטיני נוסף. זאב דחף את האדם שמולו, וזה הזיז את ידו. אז לקח זאב את אקדחו, וירה כדור בקרבת ראשו של הפלסטיני, ליד אוזנו. אלא שהכדור פגע במתלונן.
2 צפייה בגלריה
איתן זאב, החקלאי שמואשם בירי בשני פלסטינים בשומרון
איתן זאב, החקלאי שמואשם בירי בשני פלסטינים בשומרון
איתן זאב לאחר התקרית
הכדור חדר לירך ולאגן של הפלסטיני. הוא הובהל לבית החולים מורדם ומונשם. הוא נאלץ לעבור ניתוח חירום ואושפז ל-12 יום. בכתב אישום המתוקן נכתב שבמהלך המהומה השתמשו הפלסטינים במקלות וכלי עבודה ופצעו את זאב וחבריו.
בהמשך השבוע ייערך שלב הטיעונים לעונש במשפט. הצדדים סיכמו כי לצד עבודות שירות ייגזר על זאב גם מאסר על תנאי.
עורכי הדין דוד הלוי ועדי קידר המייצגים את איתן זאב, המלווה על ידי ארגון "חוננו" מסרו: "אנו שבעי רצון מהסדר הטיעון, המשקף בעיננו את הקושי הממשי בראיות. אנו מאמינים שהנאשם יכול ואף היה מזוכה לו היה ההליך מנוהל במלואו. אף המדינה הסכימה שבמקרה הנוכחי מתקיימות נסיבות של קרבה לסייג של הגנה העצמית. לנוכח שיקולים רבים, ובין היתר טרגדיה משפחתית שפקדה את מרשנו, החלטנו להגיע להסדר טיעון מתוך תקווה שמרשנו יוכל להתרכז בשיקום משפחתו בעקבות האבל הנורא שפקד אותם".