כוחות צה"ל עצרו אמש (שבת) בעוטף עזה מחבל מכוח נוחבה של חמאס, הקומנדו של ארגון הטרור. הוא נתפס כשהוא מותש - שבועיים אחרי מתקפת הפתע שבה פשטו אלפי מחבלים על יישובי העוטף ורצחו 1,400 ישראלים, בהם גם ילדים, נשים וקשישים - וחטפו יותר מ-200 לעזה.
1 צפייה בגלריה
מחבל במתקפת טרור של חמאס באזור  מסיבת טבע ברעים
מחבל במתקפת טרור של חמאס באזור  מסיבת טבע ברעים
מחבל חמאס שהשתתף בטבח במסיבה ברעים
המחבל אותר זוחל במטעי האבוקדו הסמוכים לקיבוץ בארי כשברשותו מים, וסט ומדי חמאס. הוא לא היה חמוש. בקרבת מקום היו אמצעי לחימה. בשטח העוטף עדיין פזורים אלפי כלי נשק שונים.
רק ביום חמישי האחרון דיווח צה"ל על מחבל מותש נוסף שנתפס בשטח יום לפני כן, כשניסה לחזור לעזה. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר אז כי "עדיין לא הסתיימה משימת טיהור השטח. אנחנו עדיין מתייחסים לאזור כאזור מלחמה".
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
בצהריים, בעדכון על המלחמה בעזה, הודיעו צה"ל ושב"כ על חיסול בכיר במערך הרקטי של חמאס. מטוסי קרב חיסלו את מחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של ארגון הטרור, ומי שהיה אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז. מתוקף תפקידו היווה קטאמש חלק משמעותי בתכנון וביצוע הירי של ארגון הטרור לישראל בכל סבבי הלחימה ברצועה.
תיעוד: חיסול המחבל מחמד קטמאש
(צילום: דובר צה"ל)
מאז אמש הורחבו התקיפות ברצועה - בדגש על עמדות נ"ט וצליפה לקראת התמרון הקרקעי. היום לא הוכנס ציוד הומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח.
צה"ל כבר חילק את הרצועה לשניים. בדרומה יש אמנם תקיפות, אך פחות מבצפון הרצועה. בחלק הדרומי נמשכת רציפות תפקודית יחסית, כדי לשכנע עוד ועוד אזרחים להתפנות לשם. בנוסף, בישראל מזהים כי חמאס מוטרד מהשוואתו בעולם לדאעש, ומהתפרקות שליטתו האזרחית בעזה.
בנוגע לתקיפת המסגד הלילה בג'נין, המסגד נותר על תילו ולא נהרס בגלל תקיפה מדויקת של מטוס הקרב. במסגד הסתתרה חוליה של חמישה מחבלים, שתכננה לבצע פיגוע מיידי. לפי הפלסטינים, לפחות שניים מהמחבלים חוסלו והיתר נפצעו או נלכדו.