המשטרה עצרה אתמול (שלישי) שני תושבי שפרעם בחשד שהתפרעו ותקפו מאבטחים בבית החולים רמב"ם בחיפה. ההתפרעות הגיעה אחרי שלמקום הובא הנרצח בעיר, איהם אבו סאלח. בתיעוד שפורסם מבית החולים נראים המאבטחים ניצבים בפתח חדר ההלם - ומונעים ממלווי הנרצח להתפרץ אל המקום. מנהל המשמרת של המאבטחים הותקף לפתע באגרוף לפנים - ובתיעוד נראה גם אחד המתפרעים בועט במאבטח שמרתק אדם אל הרצפה. צפו בתיעוד המהומה בפתח הכתבה.
5 צפייה בגלריה
התפרעות בבית החולים רמב"ם
התפרעות בבית החולים רמב"ם
תיעוד ההתפרעות בבית החולים רמב"ם
בני קלר, מנהל מחלקת הביטחון ברמב"ם, אמר כי "המאבטחים היו ממש קו אחרון בפני פריצה לחדר הלם שבו מלבד ההרוג שהגיע משפרעם טופלו עוד מטופלים במצב קשה. עלול לקרות אסון רפואי מפריצה של מתפרעים לחדר טיפולים כל כך רגיש שמתבצעות בו פעולות רפואיות מצילות חיים".
לדבריו, "עד לפני שנים ספורות היינו רגילים לאלימות בסופ"ש בשעות ערב והלילה. כעת האלימות שמגיעה לבית חולים היא סביב השעון - כל יום, כל שעות היממה. אתמול הגיע ירוי בשש בערב, שלשום הגיעו שלושה ירויים בשש בבוקר. זה ממש סביב היממה. ברמב"ם הוקמה בזמנו נקודת המשטרה הראשונה בתוך בית חולים בישראל, ולשמחתי יש לנו שיתוף פעולה מעולה עם משטרת חיפה ויס"מ מרחב כרמל, אבל כעת בראש סדר העדיפויות שלי להגיע למצב שנקודת המשטרה ברמב"ם תאויש 24 שעות ביממה, מה שכיום לצערי לא קורה".
5 צפייה בגלריה
פשיטה על דירת מסתור בעכו
פשיטה על דירת מסתור בעכו
הפשיטה על דירת המסתור בעכו
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
פשיטה על דירת מסתור בעכו
פשיטה על דירת מסתור בעכו
מעצר אחד מהחשודים ברצח
(צילום: דוברות המשטרה)
זמן קצר לאחר אירוע הרצח בשפרעם התקבל במשטרה מידע על דירת מסתור בעכו, שבה שהו לפי החשד כמה מהמעורבים ברצח, זמן קצר לפני ביצועו. בפעילות משולבת של היחידה המרכזית של המחוז הצפוני ויחידות מג"ב צפון, פשטו הלוחמים על הדירה ועצרו בה חמישה חשודים, בהם ראש כנופיית פשע. החשודים, תושבי שפרעם בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו ויובאו בהמשך היום לבית המשפט השלום בנצרת שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.
הלילה נעצרו גם בירושלים ארבעה חשודים בתקיפת שוטרים, התפרעות והפרת סדר בבית החולים הדסה הר הצופים. קרוביו של אדם שנפטר בבית החולים התפרעו במקום והפרו את הסדר - ואף תקפו שוטרים וגרמו נזק לדלתות בית החולים. בית החולים מסר כי "הנהלת הדסה מגנה בכל תוקף אירועים מסוג זה אשר לא רק מפרים את הסדר ומסכנים את הנוכחים, אלא אף מפריעים לעבודת הצוותים הרפואיים בשטח. שכיחותם של אירועים מסוג זה הצטמצמה מאז נקיטת פעולות של הנהלת המרכז הרפואי בשנה האחרונה, לרבות הצבת עמדות שיטור קבועות בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל".