2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשפרעם
זירת הרצח בשפרעם
זירת הרצח בשפרעם
איהם אבו סלאח, בן 20 משפרעם, נורה למוות הערב (שלישי) בעיר. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. אבו סלאח שיחק בעבר בקבוצת הכדורגל לנוער של איחוד בני שפרעם.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 18:23. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה דיווחו כי רופא במקום קבע את מותו של הצעיר. בית החולים רמב"ם בחיפה הודיע כי אל האמבולנס שפינה את הצעיר התלוו קרובי משפחה, שניסו לפרוץ לחדר ההלם ונהדפו על ידי מאבטחים. "ראש המשמרת של המאבטחים ספג חבלות תוך כדי הקטטה, ונבדק כעת במיון", נמסר. כוחות משטרה ויס"מ הוזעקו למקום, ועצרו שני קרובי משפחה משפרעם בני 32 ו-34. בהתאם להתפתחות החקירה, תחליט המשטרה אם לבקש את הארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בחיפה.
2 צפייה בגלריה
איהם אבו סלאח
איהם אבו סלאח
איהם אבו סלאח
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 144 בני אדם. תוך חמישה חודשים נרצחו 10 מתושבי שפרעם, ושבעה מהם עקב סכסוך בין המשפחות סואעד וחלאדי. אבו סלאח, שנעצר לפני כמה חודשים בדובאי במסגרת הסכסוך, הוא הקורבן האחרון שגבה העימות.
ביום שישי האחרון נורה בחיפה תושב שפרעם אימן סואעד, שאחיינו אמיר סואעד נרצח לפני מעט יותר מחודש. יממה לאחר אותו רצח נרצחו אב ובנו, על פי החשד כנקמה. המשטרה טרם עצרה חשודים ברציחות.
ביום ראשון יותר מ-5,000 איש צעדו מכיכר הבימה בתל אביב אל רחבת המוזיאון ברחוב שאול המלך במחאה על האלימות בחברה הערבית. בין היתר, המוחים נשאו ארונות קבורה לבנים שעליהם היה חרוט מה היו יכולים אותם מתים להיות ולעשות. "היה לנו חשוב להראות מה המציאות שלנו - לשכב בארון", אמרה מנאר חליאלה מדיר חנא, שאחיה נרצח לפני שנתיים. "רצח ועוד רצח. המדינה צריכה לראות שאנחנו עוברים טבח".
ברקע העלייה החדה במספר הנרצחים בחברה הערבית, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף הערב את הממשלה: "הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, ששוברת שיאים עם יותר מ-140 נרצחים מתחילת השנה, הוא אינטרס של החברה הישראלית כולה ולא רק של הציבור הערבי.
"זה לא מסתכם רק באכיפה משטרתית, אלא מצריך השקעה נרחבת ורצינית בכלל התחומים: בחינוך, בתשתיות ברווחה ועוד. ההחלטה בעלת הניחוח הגזעני של שר האוצר סמוטריץ' למנוע העברת 200 מיליון ש"ח שכבר הובטחו לרשויות הערביות היא פגיעה לא רק בהן, אלא בחברה הישראלית כולה. אני קורא לנתניהו לפעול בנחישות כדי למנוע את העוול הזה ולא לאפשר לחנוק את הרשויות הערביות המדממות ממילא".