בנאומו היום, השני מפרוץ המלחמה, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לא איים מפורשות בהסלמה ובפתיחת חזית נוספת - אבל בינתיים נראה שמתפתחת מלחמת כטב"מים בין ישראל לחיזבאללה, ושר הביטחון יואב גלנט העביר אזהרה מפורשת לנסראללה. "מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות. טייסינו יושבים בקוקפיט, החרטומים מכוונים צפונה", אמר גלנט.


זמן קצת לפני נאומו של נסראללה זוהתה מטרה אווירית שחצתה לעבר שטח ישראל במרחב הקיבוץ כברי, הקרוב לנהריה - במרחק כ-10 ק"מ מהגבול. בצה"ל אמרו כי המטרה הופלה.
לאחר מכן טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל, וזוהו שיגורי מרגמות לעבר מוצבי צה"ל במרחב הצפון. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקור הירי וכן תשתית של חיזבאללה.


אמש נפצעו ארבעה חיילי צה"ל באורח קשה וחייל נוסף נפצע באורח בינוני מירי הנ"ט לעבר מוצב צה"ל ליד קיבוץ מנרה שבאצבע הגליל, ומנפילת כלי טיס שחדרו מלבנון בצהריים. כלי אחד יורט, שניים נוספים נפלו באזור הצפון - ובהם אחד שהתפוצץ בשטחו של אתר טיולים מוכר ופופולרי מאוד.
מתקפות הכטב"מים האלו אירעו לאחר שבסוריה נהרגו לפי דיווחים שבעה פעילי חיזבאללה, בעקבות הכטב"ם ששוגר לאילת. נסראללה הודה לראשונה במות פעיליו ובתקיפת יעדי הארגון בנאומו היום.
אחר הצהריים קיים שר הביטחון גלנט הערכת מצב בעוצבת הגליל, סמוך לגבול לבנון. "הגעתי לכאן לאור התוקפנות של חיזבאללה - זה כבר לא התגרויות", אמר גלנט. "אני רואה תגובה איכותית ונכונה של הכוחות, שמביאה לנפגעים של חיזבאללה, אנחנו ממשיכים להכות בו".

"אני אומר כאן לאזרחי לבנון, אני כבר רואה את האזרחים בעזה הולכים עם דגלים לבנים לאורך החוף ונעים דרומה. חיזבאללה גורר את לבנון למלחמה שעלולה לקרות, והוא עושה טעויות", הוסיף גלנט והזהיר את ארגון הטרור: "אם הוא יעשה טעויות מהסוג הזה כאן, מי שישלם את המחיר זה קודם כל אזרחי לבנון. מה שאנחנו עושים בעזה אנחנו יודעים לעשות בביירות".
גלנט הוסיף כי "טייסינו יושבים בקוקפיט, והחרטומים של המטוסים מכוונים צפונה. יש לנו מספיק לעשות את כל מה שאנחנו צריכים בדרום, אבל חיל האוויר מכוון צפונה והעוצמה שלו היא מאוד גדולה. לא השתמשנו אפילו בעשרה אחוז מכוחו של חיל האוויר בעזה".
מומחים מערביים מעריכים כי לצה"ל אתגר גדול בגילוי וזיהוי רחפנים ומזל"טים קטנים שטסים לאט ונמוך, ויכולים לשאת חומר נפץ שמתפוצץ על היעד בדיוק מירבי. כך היה כבר פעמיים בשבוע האחרון, עם כטב"ם שחדר מסוריה לאילת דרך ירדן והתפוצץ על מבנה בית ספר ריק ועם שני כטב"מים של חיזבאללה שחדרו מלבנון אתמול ושאחד מהם פצע קשה חייל.
"יהיה קשה לצבא לבנות תמונת שמיים מול האיום מצפון וממזרח בעיקר מול האיומים הללו", העריך מומחה לנושא, "המאמץ יהיה בעיקר לגילוי כדי לתת התרעה לתושבים, גם אם האיום לא ייורט. בלי גילוי להתרעה הסכנה תגדל כי אנשים לא ייכנסו למחסה בזמן".