1 צפייה בגלריה
כלא עופר
כלא עופר
כלא עופר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שירות בתי הסוהר העלה את רמת הכוננות לאחת לפני הגבוהה ביותר, מחשש שאסירים ביטחוניים ינסו לפגוע בסוהרים בבתי הכלא הביטחוניים. קצין בכיר בשב"ס אמר בשיחה עם ynet כי "מידע מודיעיני שזורם אלינו מצביע על כוונה של אסירים ביטחוניים לבצע פיגוע בכלא, בין אם זה פיגוע דקירה נגד אחד מאנשי הסגל או ניסיון של חטיפת סגל והתבצרות".
בשב"ס לא לוקחים סיכון, והחליטו למגן את הסוהרים בבתי הכלא הביטחוניים בכמה אמצעים. בנוסף, היחידות המיוחדות בשב"ס, כמו יחידת "מצדה" - יחידת השתלטות המיוחדת של שירות בתי הסוהר - נמצאת בכוננות גבוהה מחשש לאירוע פח"ע בכלא.
קצינים בשב"ס התייחסו היום גם להקלטה של האסירה הפלסטינית שרצה ברשתות החברתיות והביאה לכאורה לשיגור טילים לדרום, וטוענים כי מדובר בפייק ניוז וב"הקלטת אילוסטרציה". לדבריהם, "לאסירות הללו אין שום גישה לטלפונים, ובטח שלא להעביר הקלטה אל מחוץ לכלא. בנוסף, הקול בהקלטה אינו קול של אסירה. זה חלק מהתעמולה הפלסטינית".
אזהרת שב"ס מגיעה אחרי שהשר לביטחון לאומי החליט, בצעד שעורר ביקורת בעיקר בשל הדרך שבו שווק, לסגור מאפיות פיתות בבתי הסוהר נפחא וקציעות, שהופעלו על ידי האסירים הביטחוניים הכלואים שם. ההחלטה הזו התקבלה יומיים אחרי שאסירה ביטחונית הבעירה קרטון בניסיון להצית את התא שלה. היא עשתה זאת במחאה על כך שאסירות ואסירים ביטחוניים הוכנסו לבידוד בעקבות גילויי שמחה על הטבח בשכונת נווה יעקב בליל שישי האחרון, שכללו מחיאות כפיים וצהלות בכלא דמון ובבית הסוהר רמון. בהמשך התפרסמה הקלטה של אסירה שקוראת לכאורה לשגר רקטות - ואתמול אחר הצהריים אכן שוגרה רקטה לעבר עוטף עזה מהרצועה, שיורטה על-ידי כיפת ברזל.
גדודי חללי אל-אקצא קיבלו אחריות על הירי. לדבריהם, הירי בוצע בעקבות ההחלטה להכניס לבידוד את האסירות. "האסירות - קו אדום", הם מסרו. לטענת הפלסטינים, "אסירות הותקפו באכזריות. זה מצב חסר תקדים של דיכוי, עם גז מדמיע וכלבי משטרה. לתקיפת אסירות יש השלכות חמורות ביותר, ותנועת האסירים בכל בתי הכלא נערכת להגיב להתנהגות הברברית הזו".