ההחלטה שלפני ירי הרקטה מרצועת עזה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה אתמול (רביעי) לסגור מאפיות פיתות בבתי הסוהר נפחא וקציעות, שהופעלו על ידי האסירים הביטחוניים הכלואים שם. זאת, לדבריו, כדי למנוע "הטבות" למחבלים הכלואים בישראל, כמו למשל קבלת פיתות טריות.
"מדיניות השר היא שיש למנוע תפנוקים למחבלים הכלואים בישראל ולמנוע מהם 'הטבות' שניתן למנוע על פי חוק, ובוודאי שיש למנוע מהם זכויות שמשום מה יש רק למחבלים ולא לאסירים פליליים", נמסר מטעמו של השר לביטחון לאומי.
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
""מחבלים מקבלים לאפה טרייה כאילו הם במסעדה בשכונת התקווה". בן גביר
(צילום: שלו שלום)
5 צפייה בגלריה
ארכיון 2017 בית סוהר כלר נפחא ליד כלא רמון
ארכיון 2017 בית סוהר כלר נפחא ליד כלא רמון
כלא נפחא
(צילום: הרצל יוסף)
5 צפייה בגלריה
כלא קציעות
כלא קציעות
כלא קציעות
(צילום: חיים הורנשטיין)
בן גביר עצמו אמר: "נתתי לשב"ס הוראה לסגור באופן מיידי את המאפיות, גם בכלא נפחא וגם בכלא קציעות. בעיניי לא מתקבל על הדעת שמחבלים, רוצחי ילדים ונשים, יקבלו פיתה טרייה ולאפה טרייה - כאילו הם במסעדה בשכונת התקווה. אני אעשה הכול כדי שזה לא יקרה במשמרת שלי".
ההחלטה של בן גביר תוביל להוצאה של 1.5 מיליון שקלים נוספים לרכישת פיתות מספק חיצוני, במקום הפיתות שאפו בתנורים בבתי סוהר אלו. כמו כן, כניסת משאית של פיתות תוסיף עוד מעמסה על הליך הבידוק הביטחוני, שנחסך עד היום. התנורים, שבהם אפו המחבלים עצמם את הפיתות, הגיעו לשב"ס ב-2003 מצה"ל. את הפיתות שנאפות בתנורים מעבירים גם לכלא רמון, הצמוד לכלא נפחא.

5 צפייה בגלריה
שרידי הרקטה בשדות
שרידי הרקטה בשדות
שרידי הרקטה בעוטף עזה
(צילום: עיריית שדרות)
החלטה זו של השר לביטחון לאומי מגיעה לאחר ששלשום בבוקר אסירה ביטחונית הבעירה קרטון בניסיון להצית את התא שלה. היא לא צלחה בכך, והוצאה מהתא. היא עשתה זאת במחאה על כך שאסירות ואסירים ביטחוניים הוכנסו לבידוד בעקבות גילויי שמחה על הטבח בשכונת נווה יעקב בליל שישי האחרון, שכללו מחיאות כפיים וצהלות בכלא דמון ובבית הסוהר רמון.
אתמול אחר הצהריים שוגרה רקטה לעבר עוטף עזה מהרצועה, שיורטה על ידי כיפת ברזל, וגדודי חללי אל-אקצא קיבלו אחריות על הירי. לדבריהם, הירי בוצע בעקבות ההחלטה להכניס לבידוד את האסירות. "האסירות - קו אדום", הם מסרו. לטענת הפלסטינים, "אסירות הותקפו באכזריות. זה מצב חסר תקדים של דיכוי, עם גז מדמיע וכלבי משטרה. לתקיפת אסירות יש השלכות חמורות ביותר, ותנועת האסירים בכל בתי הכלא נערכת להגיב להתנהגות הברברית הזו".
5 צפייה בגלריה
ואז בבקשה לעשות חצאים של התמונה הזו עם האזכרה
ואז בבקשה לעשות חצאים של התמונה הזו עם האזכרה
"האסירות - קו אדום". התמונה שפרסמו גדודי חללי אל-אקצא
בשב"ס נערכים לתרחישי הסלמה, כולל לאפשרות של תחילת מהומות של האסירים הביטחוניים בכלא רמון. העימותים החלו גם לאחר ששלשום אמרו הפלסטינים כי חודש האיסור לבקר את אסירי חמאס.
השר בן גביר אמר לאחר הירי אתמול לעוטף כי "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

במקביל אמר בן גביר כי לא יחדול מלערוך עוד שינויים כחלק ממדיניותו החדשה כלפי האסירים הביטחוניים, בהם צעדים שעדיין לא אושרו על ידי שב"כ, כמו העברת האסירים לתאים של שניים, ביטול הקנייה המרוכזת בקנטינה וביטול רכישת מוצרים מחוץ לכלא.
מחמאס נמסר: "השיטות האכזריות נגד האסירות, בהן החרמת חפציהן, העברתם לתאים מבודדים, ניתוק התקשורת בין האסירות לבין העו"ד בחוץ, בידוד ותקיפת נציגת האסירות יסמין שעבאן - הוא טרור מאורגן שמתורגל על ידי הנהלת הכלא כדי לנקום באסירות שלנו, בניסיון נואש לכסות על כישלון הכיבוש הביטחוני, המדיני והצבאי".
פורסם לראשונה: 23:36, 01.02.23