ישיר: משדר הבוקר של ynet Live


"להרוס ליהודים - קו אדום": יממה לאחר פינוי והריסת המבנים במאחז הבלתי חוקי אעירה שחר שבבנימין, פעילים מההתנחלויות הקימו מיצג מחאה מפתיע מול בתיהם של השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', שאף אישר את הפינוי לטענת גורמי ביטחון בכובעו כשר במשרד הביטחון. הפעילים הציבו מול בתיהם של יו"ר עוצמה יהודית ויו"ר הציונות הדתית הריסות מחמשת המבנים שפונו ונהרסו.
3 צפייה בגלריה
מיצג מחאה מול הבית של בצלאל סמוטריץ'
מיצג מחאה מול הבית של בצלאל סמוטריץ'
המיצג מול ביתו של סמוטריץ', שהפינוי אתמול בוצע באישורו האישי
3 צפייה בגלריה
מיצג מחאה מול הבית של איתמר בן גביר
מיצג מחאה מול הבית של איתמר בן גביר
מיצג המחאה מול הבית של בן גביר. "אם לא היה בתפקידו היה מצטרף אלינו"
הם הניחו שלט ליד אותן הריסות, ועליו הכיתוב: "סמוטריץ/בן גביר. להרוס ליהודים - קו אדום". המוחים אף טענו לצביעות מצד בן גביר וסמוטריץ', שנמצאים בקצה הימני של המפה הפוליטית - והרבו לבקר את מדיניות הממשלה הקודמת, שנקטה בקו נוקשה מול המתנחלים לדבריהם.
הפעילים טענו כי "ברור לכולנו שאם איתמר ובצלאל לא היו בתפקידם כיום, הם היו מצטרפים אלינו ויוצאים במחאה נגד הריסת בתים ליהודים, מי יודע, אולי הם אפילו היו עוזרים לנו להקים מיצג מחאה דומה מול ביתם של נפתלי בנט או ניר אורבך". הם הבהירו: "אנחנו נמשיך וניישב את ארץ ישראל גם בימי הממשלה הנוכחית כמו שעשינו בימי הממשלה הקודמת".
3 צפייה בגלריה
פינוי מבנים במאחז הבלתי חוקי גבעת אעירה שחר שבבנימין
פינוי מבנים במאחז הבלתי חוקי גבעת אעירה שחר שבבנימין
פינוי המבנים במאחז - וניסיון הבלימה של המתנחלים
כוחות הביטחון פינו אתמול לפנות בוקר את המבנים במאחז שליד היישוב כוכב השחר שבבנימין, מזרחית לרמאללה. חמישה מבנים מתוך כ-20 נהרסו על ידי המינהל האזרחי והמשטרה במאחז, לאחר שנבנו על קרקע פרטית פלסטינית או על קרקע של המדינה. פעילי ימין הבעירו צמיגים בעלייה למאחז והניחו דוקרנים ("נינג'יות") על ציר הגישה למקום, וכמה מהם אף תועדו עולים על מחפר צבאי שהגיע על מנת להרוס את המבנים. פעיל ימין אחד נעצר במהלך הניסיון למנוע את הפינוי.
חרף העובדה שהפינוי בוצע באישורו של סמוטריץ', בעוצמה יהודית בחרו אתמול לתקוף את שר הביטחון יואב גלנט. חברת הכנסת לימור סון הר מלך, שהגיעה למאחז שבו פונו ונהרסו המבנים, טענה ב-ynet Live כי "אני מבינה שהיכולות (של סמוטריץ' במשרד הביטחון) מאוד מוגבלות - ומי שבסוף מחליט בשטח אם זה יקרה או לא יקרה זה שר הביטחון. אני יודעת שמה שבצלאל יכול לעשות - הוא עושה. אני גם רוצה שעם ישראל יבין, בסוף מי שבסוף מוביל את הדבר הזה ואי-אפשר לעצור אותו זה שר הביטחון יואב גלנט. זו הדמות. הוא לא איש ימין, זו האמת. הוא מהוגי תוכנית ההתנתקות. אני לא יודעת איך נתניהו מינה אותו לתפקיד, זאת שאלה מצוינת".